Feltehetné a kérdést az egyszeri játékos, hogy mit kapunk ha a galaxis őrzőinek színes-szagos világát kereszteznénk az Overwatch játékokkal? A válasz egyszerű: megkapjuk a Concordot, ahol öt fős csapatokba rendezve, szupererőkkel bíró hősöket irányíthatunk, akik saját erősségekkel és gyengeségekkel rendelkeznek. Ezt számos, már régóta ismert meccstípusban tehetjük meg, kezdve az egyszerű deathmatch-től egészen a területirányításra fókuszáló Clash Point módon át a támadásra és védekezésre koncentráló Cargo Run-ig. Felmerül a kérdés, hogy akkor miért is játszana a célközönség a Concorddal, ha már ott vannak neki a többiek?
Tagadhatatlan, hogy a Concord semmi olyannal nem rendelkezik, ami kiemelkedővé tehetné a már ismert versenytársak közül. Egy egyszerű arena shooterről van szó, ami bár nem váltja meg a világot, mégis képes szórakoztató lenni. Míg a karakterek hagynak kívánnivalót maguk után, és önmagukban sem nagy durranások, addig a játék harcrendszere egészen remekre sikeredett. Megannyi különböző fegyverrel lehetett a béta alatt találkozni, melyek használata mind-mind teljesen egyedi és rendkívül látványos. A revolverek és puskák működnek ahogy szoktak, de van elég sok érdekes megoldás is, köztük a személyes kedvencem, egy lövedékeket felszippantó futurisztikus porszívó szerű dolog, amelyet 1-OFF használ, aki egy korábbi újrahasznosító robot volt. Mindegyik elég látványos és könnyedén megkülönböztethető élményt ad és kellemes kényeztetés audiovizuális téren megfáradt érzékszerveinknek.
Ezek mellé bejönnek az egyedi képességek, melyeket lecsupaszítva gyakorlatilag majdnem mindegyikére biztos, hogy találunk valahol egy példát. Mondjuk láthatunk itt mindenkit elsöprő támadásokat Star Childtól, aki miután gyorsan elsodorta az ellent, még a földre is tud csapni, nem kevés sebzést okozva. (Vajon hol is láttam?) De van vakító gránát, robbanó lövedékek, kábítás, gyógyítás, szóval az alap támogató, gyógyító és tank szerepek itt sem hoznak újdonságot. Teo például A Nagybetűs Katona, két különböző gránáttal. Azonban az örvendetes, hogy minden karakternek van egy csapatot segítő és egy ellenfeleket sebző / bénító képessége, így egyik karakter sem lesz végletekig unalmas, mint például az Overwatch Mercy-je a folyamatos gyógyítással.
Külön tetszett az a kis csavar is, amit amúgy a Concord a kompetitív rendszerbe rakott. Ugyanis ellentétben a nem rangsorolt meccsekkel, itt ha nyersz egy karakterrel, akkor azt a következő körben nem használhatod. Mivel a játék a hét meccsből a legjobb nyer elvet követi, így nem lehet mindig csak a kedvencünkkel játszani és a rendszer kvázi rákényszerít, hogy legalább négy különböző hőssel is kompetensek legyünk a játék folyamán. Ez a kis nüansz azon túl, hogy változatosságra is kényszerít, a csapatmunkát is erősíti, ugyanis nagyon nem mindegy, hogy az összetétel hogyan alakul.
Ezeken felül a másik érdekesség, hogy a játék során feloldhatunk ugyanazokhoz a hősökhöz különböző variánsokat is. Ezek azonban túlmutatnak a pusztán kozmetikai eltéréseken, és valóban megváltoztatják egy-egy hős mechanikáját. Nem kell túlságosan nagy változásokat elvárni, de például Lennox esetében, aki alap esetben sikeres kitéréskor egyből újratölti a fegyverét, ez a képesség elveszik, azonban a variánsa több lőszert kap a kezdeti hatnál.
Na de akkor mi a baj a játékkal? Alapvetően semmi, és minden. Az újdonság hiányát leszámítva a Concord egy korrekt iparosmunkát jelentő alkotás, ami képes ideig-óráig magába szippantani, azonban nem igazán látom, hogy a vételárat mégis mivel fogja igazolni. Egyrészt az összes vetélytársa ingyenesen elérhető, tudja ugyanezeket, ráadásul már meglévő rajongótáborral rendelkeznek. Nem egy új multis IP hasalt már el és félek, hogy a Concordot is ez a veszély fenyegeti. Véleményem szerint egy amúgy is telített piacra egy tisztességes másolat, főleg egyjátékos mód nélkül nem életképes koncepció. Úgyhogy bár eltöltöttem néhány órát, élveztem is, nem igazán látom, hogy ez hova fog kifutni és nagyon félek, hogy leginkább sehova. De ne legyen igazam.
A World of Warships: Legends az év legcsodálatosabb időszakát ünnepli a Winter Fleet visszatérésével, három…
A Worshippers of Cthulhu a városépítést keresztezi a Lovecrafti mitológiával egy baljós, de rendkívül ígéretes…
Jön a Steel Hunters – egy ingyenesen játszható, mecha hősöket felvonultató lövöldözős játék, amely egyedülálló…
A Temporal Purge: Z egy leegyszerűsített CoD: Zombies játékmód, annak előnyeivel és az egyszerűségéből adódó…
A Dimensionals egy rendkívül stílusos és nagyon ígéretes roguelike deckbuilder, mely novemberben indult útjára Korai…
Az Arcanum inspirálta New Arc Line egy ígéretes CRPG, azonban egyelőre a kiforratlanabb Early Access…