Children of the Sun – Játékteszt
Nehéz lenne leírni, hogy pontosan minek is nevezhető a Children of the Sun. Igazából egy olyan puzzle játékról beszélünk, ahol a célunk az, hogy egyetlen leadott mesterlövés puska golyóval egy teljes térképnyi embert megöljünk és mindezt úgy, hogy a lehető legmagasabb pontszámot érő combot hozzunk össze belőle. Mind a játékmenet, mind a grafikai stílus nagyon egyedi. A látványvilág picit a Killer7-t idézte számomra, de jóval túlmutat azon. Viszont egyúttal azt is le kell szögeznünk, hogy aki érzékeny a videojátékok fényeffektusaira, annak valószínűleg odafigyeléssel érdemes csak kipróbálnia.
A koncepció kezdetben egyszerű: válassz egy kiinduló pozíciót, lőj és navigáld végig a golyót az ellenfeleidben. Itt már bejön az első érdekes mechanika, hogy minden találat után „újra lőhetjük” a töltényt a találat helyszínéről. Ha ezt elég gyorsan és elég ügyesen tesszük akkor ezzel mászhatunk a leaderboard tetejére. A pályák során egyre nehezebb környezetek, mozgó célpontok és takarásban lévő emberek találhatók majd. Ha megszakad a golyó útja (nem talál el senkit vagy falba pattan, stb), esetleg kimegy az aktuális pályát határoló limiten, akkor sikertelen volt a kísérlet.
Ahogy haladunk előre a történetben bizarabbnál-bizarabb jelenetekkel találkozunk. Ezt fűszerezi még meg a töltény irányításának további mechanikája is: a kilőtt golyó repülés közbeni csavarása. Ez némileg a Wanted filmet idézi, és elég látványos, ugyanis a lövedékre rögzített kamera szemszögéből látjuk az eseményeket. Így lehetőségünk van becsavarni a lövedéket fedezékben lévő célpontokra vagy esetleg korrigálni, ha belemozdult menet közben az AI karakter.
Ha ez még mindig nem volna elég, akkor később megjelennek páncélozott célpontok is, akiket csak úgy találhatunk el, ha felgyorsítjuk a lövedék sebességét. Ehhez viszont az szükséges, hogy legyen egy kis repülési ideje a tölténynek, ami alatt felgyorsulhat és ezáltal átüti a páncélozást. Ezt sokszor úgy tudjuk elérni például, ha a levegőben repülő madarakba lövünk és onnan vissza a földfelszín felé lőve meggyorsítjuk. Ha még ez sem lenne elég, akkor minden pályán van egy elég trükkösen megfogalmazott cél, amelyet teljesítve bónusz pontokat kaphatunk. Például az egyik pályán lévő utasítás arra vezet rá, hogy a bejárati ajtón keresztül vezetve kell valakit lelőjünk.
Értékelés
92%
Összefoglaló Összességében elmondható, hogy ugyan nem túl hosszú a játék, de már csak a leaderboard megmászása és a rengeteg lehetséges lövés irány miatt számos újrajátszásra van lehetőségünk. A zene és a látványvilág egy teljesen egyedi hangulatot varázsol amely miatt nagyon nehezen lerakható, ha az ember ráérez a mechanikára.