Az idén bemutattam már egy Caravan SandWitch-hez hasonló játékot, mégpedig a Pacific Drive-ot. A két játék közötti hatalmas különbséget az atmoszféra jelenti. A Pacific Drive sötét, stalkerhez hasonló világával szemben a Caravan SandWitch egy nyári autótúrás nyaralás élményét kínálja. Ez a játék egyszerű, de magával ragadó: a felfedezés öröme, a nyugalmat sugárzó környezet és az erőszakmentes játékmenet végig fenntartja az első percekben felvázolt nyugodt, pihentető játékmenetet, és a világ érdekességét. Nem túlságosan összetett, mégis egyedi és különleges világba kalauzol el, amelyet egyáltalán nem lehet összehasonlítani a szokásos videojátékokkal.
Első ránézésre a Caravan SandWitch egy „van life” szimulátornak tűnhet, de a történet és a világ hamar egyértelművé teszi, hogy ennél sokkal többről van szó. A játék a Cigalo bolygón játszódik, ahol a főszereplő, Sauge, hazatér szülőfalujába, Estellóba. Sauge azért érkezik vissza, mert vészjelzést kapott régóta eltűnt nővérének hajójának azonosítójával. Bár ismerős neki a bolygó és annak lakói, mióta elhagyta a falut, rengeteg minden megváltozott. A visszatérés érzelmi súlya és a bolygó jelenlegi állapota mindennek különös atmoszférát kölcsönöz.
A Caravan SandWitch legnagyobb részét a felfedezés teszi ki. Sauge különböző karakterekkel találkozik, akiknek segítségre van szükségük, és akik feladatokat adnak neki. Ezek a feladatok elég változatosak, és a bolygó lakói között békaemberek és intelligens robotok is akadnak, ami tovább színesíti a játék világát. A karakterek érdekesek és bár nincsenek sokan, mindegyikük egyedi személyiséggel rendelkezik, így valóban azt az érzetet kelti a játék, mintha egy valódi, félreeső falucska közösségét ismernénk meg. A küldetések többnyire ezekhez a szereplőkhöz kapcsolódnak, és valamilyen módon mindig hozzájárulnak a nagyobb történethez, amelyben Sauge nővérének keresése központi szerepet játszik.
A bolygó, ahol a játék játszódik, rendkívüli látványt és érdekes helyszíneket tartogat számunkra. A Cigalo bolygót környezeti pusztítás és végtelen hurrikánok tették lakhatatlanná, ami arra kényszerítette a lakosokat, hogy más, biztonságosabb helyekre költözzenek. Ez a disztópikus hangulat különösen erős, amikor a játék során találkozunk a távolban feltűnő hatalmas viharral, amely szüntelenül tombol. A viharok nem csupán látványos háttérként szolgálnak, hanem fontos részei a történetnek is. A világépítés nagyon erős, és folyamatosan újabb és újabb részletekkel bővül, ahogy haladunk előre a játékban.
A játék címében szereplő „SandWitch” is egy rejtély, amely a történet folyamán fokozatosan bontakozik ki. Bár a Caravan SandWitch nem egy hosszú játék – nagyjából egy 10 órás élményt nyújt – mégis rengeteg felfedezni való és érdekesség vár ránk. A történet fokozatosan épül fel, és egyre több információt szerezhetünk a bolygó múltjáról, a karakterek hátteréről és a világ rejtelmeiről. A játék egyik legnagyobb erőssége a narratíva, amely jól felépített, és tele van érdekes, összetett karakterekkel.
A játékmenet központi eleme a felfedezés és a küldetések során kapott apróbb feladatok elvégzése. A fő történeti szál a térképen elhelyezett zavarók deaktiválása köré épül, amelyek feltárják a bolygót sújtó viharról szóló titkokat. Ezek eléréséhez gyakran kell rejtvényeket megoldanunk és parkour feladatokat teljesítenünk. A játékmenet ritkán válik unalmassá, hiszen a zavarók megkeresése és a hozzájuk vezető utak mindig tartogatnak új kihívásokat és játékelemeket.
A Caravan, amely Sauge járműve lesz, fontos szerepet játszik a játékban. Fokozatosan fejleszthetjük és új eszközöket oldhatunk fel, amelyek segítségével hatékonyabban fedezhetjük fel a világot. Például a szkenner segítségével tárgyakat és titkos helyeket fedezhetünk fel, illetve meg is mutatja nekünk a legközelebbi zavaró helyzetét, a hacker eszköz segítségével zárt ajtókat törhetünk fel, és egy markolóval különböző tárgyakat húzhatunk elő a földből. Mindezek az eszközök segítenek abban, hogy tovább jussunk a történetben, és újabb és újabb területeket fedezzünk fel.
Sauge gyalogosan is felfedezheti a világot, ami gyakran a legjobb módja annak, hogy alaposan bejárjuk a különböző helyszíneket, és felfedezzük az eldugott kamráikat. A játék remekül ötvözi a vezetést és a gyalogos felfedezést, hiszen néha a karavánnal kell megoldanunk bizonyos feladatokat, majd azt egy konkrét helyen hagyva gyalogosan kell tovább folytatnunk. A magasabb területek megmászása például különösen szórakoztató, és csak a karaván nélkül elvégezhető folyamat.
A Caravan SandWitch grafikája is külön említést érdemel. A cel shaded stílus tökéletesen illik a játék atmoszférájához, és a posztapokaliptikus világ minden részletét életre kelti. A játék hangulata, a látványvilág és a nyugodt játékmenet mind-mind hozzájárulnak ahhoz, hogy a Caravan SandWitch tökéletes munka utáni pihentető játék legyen.
Egy alkimista szimulátor szerepjátékos elemekkel, ez az Alchemist: The Potion Monger!
A Knights Within egy ígéretes roguelite játék, mely remek játékokból merít ötleteket, és azokat jól…
Az Oxide games műhelyéből érkezett egy 4X játék, ahol a győzelemnek nem feltétele az, hogy…
Az ATLUS 35 évnyi tapasztalattal, a Persona és Shin Megami Tensei sorozatokból merítve és rengeteg…
A megszokott arcade lövölde most egy kissé más perspektívából.
Gyerekbarát Lego-kaland, mely szakít a tradicionális Lego játékok hagyományaival, hogy valami sokkal szebbet hozzon létre.…