Blightbound – Early Access bemutató
A Blightbound egy elég érdekes kombinációja több játékstílusnak, nem lehet igazán egy kategóriába besorolni. A klasszikus brawler stílus keveredik a Diablo szerű loot grindolással, és mindezt egy Darkest Dungeonre emlékeztető képi világgal formálták egy nagy egésszé. Ezt tovább csavarja, hogy a játékosok próbálnak olyan csapatokat kiépíteni, amelyekben az egyes karakterek közti szinergia a legjobban érvényesül, akárcsak egy MOBA esetében. Folyamatosan bővülő tartalom mellett már most Early Accessben sem fogunk unatkozni, de még messzinek tűnik a kész termék.
Amikor megérkezett EA-be a játék, akkor warrior, assassin és mage közül választhattunk, de azóta már két új class érkezett a játékba, amik tovább növelik a lehetséges csapat kombinációk számát. A játék során egy fő hubból indulva különböző küldetéseket teljesíthetünk, amikben a tipikus ARPG formula található: ölj, majd öld meg a főellenséget. Ezt némi logikai puzzle is megfűszerezi, amiket nem csak egy féle módon tudunk teljesíteni. Egy aspektusában viszont szembe megy a megszokottal, mégpedig igyekszik arra, hogy ne csak egyetlen karakterre fókuszáljunk, hanem mindent próbáljunk meg a lehető legjobb felszerelésbe öltöztetni. Sosem volt olyan, hogy egy elpusztíthatatlan szörnyetegnek éreznéd magad, mindig a csapatmunkára kellett törekedni. Az előre rohanást elég sokszor „bünteti” is a játék. Emiatt ajánlatos egy baráti társaságnak belefogni a játékba, mert az jelentősen növelheti a játék-, és sikerélményt.
A tradícionális szerepkörök sem igazán léteznek itt. Nincs kifejezetten tank, DPS vagy healer. Mindenki jó valamiben a maga módján. Ezért fontos a lehető legjobban megválasztani a partynkban lévő karakterek képességeit. Például ha mindenki csak a tiszta damage kiosztásra épít rá, akkor egy rosszul felmért szituáció könnyen egy express utazást jelent vissza a küldetés hubba. A játék billentyűzet+egér kombinációval és kontrollerrel is könnyedén irányítható. Az utóbbi a local co-op miatt is előnyös. Keverhetjük is a helyi és online multiplayer lehetőséget, de mindenképp teljes partyval indulhatunk csak neki a küldetéseknek. Ezt sajnos nem mindig segítette a matchmaking. Többször disconnectelt a random társ, vagy szimplán nem akart elindulni a ready-up után.
A „live service” szerű játékforma miatt mindenképp érdemes figyelemmel követni a játék alakulását, mert az elmúlt pár hét tapasztalatai alapján elég sok, és minőségi contentre számíthatunk a készítőktől. Egyedül nem feltétlen ugranék bele, de egy baráti társaságnak elég jó választás lehet a játék. Couch co-opban, vagy a jelenlegi helyzet miatt online co-opban nagyon szórakoztató agyatlan kaszabolást kaphatunk. Bárki könnyen felkaphatja és becsatlakozhat, alacsony a skill küszöb. Némileg visszahozta a régi Golden Axe és Streets of Rage érzést is, ami úgy tűnik új életre kel az elmúlt években.