A Before We Leave egy nyugodt városépítő játék, amelyben egy elpusztult világot kell újjáépítenünk, miután a lakók előbújtak a földalatti bunkerből. A játék stílusa egy hexákra osztott táblajátékra emlékeztet, amelyen lakosaink, vagy ahogy a játék nevezi őket Peeps tevékenykednek egy jobb jövő létrehozásán. A játék során új szigeteket és bolygókat kolonizálhatunk, miközben az éhes űr bálnák étvágyát is kielégítjük. Amennyiben az utóbbit elhanyagoljuk, akkor időről-időre lakmározni fog bolygónk felszínéből és ezáltal lakosságot és épületeket vesztünk.
A játék során nem kell sorsdöntő talent választásokat meghoznunk, ha elég ideig játsszunk és felfedezzük az összes elérhető területet, akkor akár mindent ki tudunk tanulni. Ahogy azt sok helyen említik is, itt egy harc nélküli város vagy inkább univerzum építés a célunk. A fejlesztések során fokozatosan rá leszünk kényszerülve az új területek feltérképezésére, ugyanis a kutatásokhoz több féle erőforrásra lesz szükségünk. Ezt kezdetben hajózás segítségével, majd később űrhajók építésével tehetjük meg. Célunk arra törekedni, hogy az életfeltételek megteremtése mellett a kolóniák közötti logisztikát is optimalizáljuk.
A fejlesztésekkel új épületeket, nyersanyagokat és technológiákat nyithatunk meg. Ahogy haladunk előre velük, egyre tisztább, zöldebb technikákat sajátítunk el. A környezeti hatások nagyon erős hangsúlyt kapnak a játék során, ugyanis a különböző üzemek által kibocsájtott szennyezés könnyen tönkreteheti akár az egész bolygónk időjárási rendszerét is. Például ha tele építjük a bolygónkat füstöt kibocsájtó gyárakkal, és mellé kivágjuk szinte az összes fát, hogy az energiaszükségletet tápláljuk, akkor előidézhetünk olyan környezeti változásokat, amelyek a növénytermelésünket ellehetetlenítik.
Az UI nagyon megkönnyítheti a műfajjal ismerkedő kezdő játékosok dolgát, de ugyanakkor a veterán játékosok lehet, hogy nem jutnak az igényeiknek megfelelő adatokhoz, hogy minden termelést precízen optimalizálhassanak. Amikor már eléggé elterjeszkedtünk a világban, nagy segítség lehetne például az is, ha egy Warehouse(ahová muszáj bekötnünk az épületek által termelt nyersanyagokat) megmutatná mondjuk egy nyíl segítségével, hogy melyik erőforrás honnan érkezik be. Ez az utak létrehozásánál is jó szempont lenne. Az épületek csak akkor lehelyezhetők, ha egy úthoz csatlakoznak. Néhány esetben hiába állt rendelkezésre a hely, valamiért nem fogadta el a lehelyezést a játék. Így pár hex elpocsékolva maradt.
Tizenegyedik alkalommal rendezi meg a JátékNet az Ország Játéka versenyt, amelyre idén 65 játékot neveztek…
Novemberben jönnek a rosszfiúk (Bad Boys-filmek), lesznek Nicholas Cage- és Dustin Hoffman-válogatások, továbbá érkezik az…
A legendás Star Trek franchise három új, nem mindennapi hadművelettel tér vissza, új hajókat, parancsnokokat…