A japán videojáték-kultúra az évek során számos változáson ment keresztül, a technológiai fejlődések és a fogyasztói szokások változásai nyomán. Az egyik legjelentősebb hatást a mobiljátékok robbanásszerű terjedése hozta, mely lehetővé tette, hogy a fejlesztők gyorsan nagy közönséget érjenek el. Az ingyenesen letölthető mobiljátékok könnyű hozzáférhetősége és egyszerű letölthetősége hatalmas franchise-okat eredményezett. Ezen jelenség egyik legemlékezetesebb példája a 2013-ban megjelent Kantai Collection, amely egy szerény, webböngészős és mobiljáték formájában indult, de hamar meghódította Japánt, majd az egész világot. A játék sikerének titka abban rejlett, hogy ötvözte a realisztikus tengeri hadviselést a katonai bázisok menedzsmentjével, valamint az anime karakterek világával. A játék lényege, hogy a játékosok a történelmi hadihajókat anime lányok formájában irányíthatták, amely a játék egyik különlegessége lett.
Bár a Kantai Collection népszerűsége óriási volt, két évvel később egy másik játék, a Fate/Grand Order háttérbe szorította. Azonban 2017-ben újabb fordulat következett, amikor a kínai fejlesztésű Azur Lane megjelent, amely szintén egy webböngészős játék volt, és megint csak a hajó-anime lány koncepcióra épített, ötvözve a tengeri harcot és a bázismenedzsmentet. Ez a formula ismerős volt, de az Azur Lane mégis gyorsan globális sikert aratott. A játék különlegessége abban rejlett, hogy a történelmi tengeri cirkálók anime-lányos változatai mellett egy átfogó és mély narratívát is kínált. Az Azur Lane sikerét nem csak a mobil platformra korlátozta, hanem animációs sorozatok és merchandise termékek formájában is tovább bővítette franchise-át.
Az Azur Lane mostanra, akárcsak egykor a Kantai Collection, a legtöbb konzolra is elérhetővé vált egy 3D-s kaland formájában, amely a Crosswave névre hallgat. Azonban a „kaland” kifejezés itt talán túlzó, mivel a Crosswave inkább egy gyors tempójú, harmadik személyű aréna shooter, amely nem nyújt olyan izgalmas, AAA vagy akár AA kategóriás játékokhoz hasonlítható élményt. Az Idea Factory és a Compile Heart fejlesztői egy olyan akciójátékot hoztak létre, amely szerény játékmenetet kínál, viszont bájos művészeti stílusával, hangulatos párbeszédeivel és persze a sorozat lényegi részével, a zseniális történetvezetéssel remekül be tudja szippantani a játékosokat. Bár a játék első ránézésre egyszerűnek tűnik, a történetmód, a körítéshez híven rendkívül minőségi élményt nyújt, főként a visual novel játékok stílusát idéző jeleneteknek és a kiváló szinkronszínészi munkának köszönhetően.
A játék története a Sakura Birodalom körül forog, amely felfedezi, hogy az ellenséges Szirének legyőzése után rejtélyes kockákat hagynak hátra. A birodalom egy nemzetek közötti katonai kiállítást szervez, hogy ürügyként használják fel a kockák kutatására és további hajók megszerzésére. A történet főszereplői Shimakaze és Sugura, két új hajó-lány, akiknek ez az Azur Lane világában történő bemutatása. A történetük során fokozatosan feltárul a titokzatos kockák mögötti rejtély megfejtése, miközben a különböző nemzetek karakterei is bekapcsolódnak az eseményekbe.
Az Azur Lane Crosswave megértéséhez nincs szükség a világ korábbi ismeretére. Bár a sorozat hosszútávú rajongói számára számos utalás és karakter-interakció kínál plusz élményt, és a saját, egyedi történetnek hála az új játékosok is könnyen élvezhetik a játékot. A négy fő nemzet, az Eagle Union, a Royal Navy, a Sakura Empire és az Iron Blood szereplői mind megjelennek a játékban, bár a főszerepbe kerülés miatt a Sakura Empire karakterei kapják a legtöbb figyelmet. A játékban 29 játszható karakter található, akik mind hajó-lányok, valamint 35 támogató karakter, akik csak illusztrációkként jelennek meg, és különféle további képességeket biztosítanak a csaták során.
Bár a Crosswave egy gyors tempójú shooter, a játékmenet egy idő után kissé monoton lehet. A játék nagyjából tíz órás kampányt kínál, amely során ismétlődő harcokat kell megvívnunk, olyan ellenfelek ellen, akik a legkisebb mértékben sem mondhatóak változatosnak. Ezen felül, nyilvánvalóan azért, mert a tengerre vagyunk korlátozva, de a harcterek változatossága is szembetűnő. Nincs egy pálya sem mely egy város közepén futó folyón játszódna, az egyetlen változatosság ezen a téren, hogy van-e a láthatáron szárazföld, vagy sem. A harcrendszer sem tudja teljesen visszaadni az eredeti mobiljáték lendületes, bullet hell-stílusú akcióját, amely miatt az Azur Lane ismertté vált. A Crosswave egy remek történetet mesél el, melyet hosszútávon egysíkú harcok szakítanak meg néhol.
Az Ascent, Warframe és SYNTHETIK által inspirált CyberCorp nemrég érkezett Korai Hozzáférésben, azonban ennek a…
Vedd fel és állítsd össze 1999 legnépszerűbb valóságshowját: a The Crush House-t!
Az Animal Crossing formulát egy másik stílusba helyezve készül a Critter Cove, és már ebben…
Az Ale & Tale Tavern egy újabb taverna szimulátor, egy hatalmas fantasy világgal és 4…
A totyogó esernyős maffiózó kalandjai újra felszínre hozzák Gotham igazi arcát.
A Copycat mind háziállat gazdiknak mind pedig a cuki kisállatokat mellőző embereknek egy szívbemarkoló történet,…