A japán videojáték-kultúra az évek során számos változáson ment keresztül, a technológiai fejlődések és a fogyasztói szokások változásai nyomán. Az egyik legjelentősebb hatást a mobiljátékok robbanásszerű terjedése hozta, mely lehetővé tette, hogy a fejlesztők gyorsan nagy közönséget érjenek el. Az ingyenesen letölthető mobiljátékok könnyű hozzáférhetősége és egyszerű letölthetősége hatalmas franchise-okat eredményezett. Ezen jelenség egyik legemlékezetesebb példája a 2013-ban megjelent Kantai Collection, amely egy szerény, webböngészős és mobiljáték formájában indult, de hamar meghódította Japánt, majd az egész világot. A játék sikerének titka abban rejlett, hogy ötvözte a realisztikus tengeri hadviselést a katonai bázisok menedzsmentjével, valamint az anime karakterek világával. A játék lényege, hogy a játékosok a történelmi hadihajókat anime lányok formájában irányíthatták, amely a játék egyik különlegessége lett.
Bár a Kantai Collection népszerűsége óriási volt, két évvel később egy másik játék, a Fate/Grand Order háttérbe szorította. Azonban 2017-ben újabb fordulat következett, amikor a kínai fejlesztésű Azur Lane megjelent, amely szintén egy webböngészős játék volt, és megint csak a hajó-anime lány koncepcióra épített, ötvözve a tengeri harcot és a bázismenedzsmentet. Ez a formula ismerős volt, de az Azur Lane mégis gyorsan globális sikert aratott. A játék különlegessége abban rejlett, hogy a történelmi tengeri cirkálók anime-lányos változatai mellett egy átfogó és mély narratívát is kínált. Az Azur Lane sikerét nem csak a mobil platformra korlátozta, hanem animációs sorozatok és merchandise termékek formájában is tovább bővítette franchise-át.
Az Azur Lane mostanra, akárcsak egykor a Kantai Collection, a legtöbb konzolra is elérhetővé vált egy 3D-s kaland formájában, amely a Crosswave névre hallgat. Azonban a „kaland” kifejezés itt talán túlzó, mivel a Crosswave inkább egy gyors tempójú, harmadik személyű aréna shooter, amely nem nyújt olyan izgalmas, AAA vagy akár AA kategóriás játékokhoz hasonlítható élményt. Az Idea Factory és a Compile Heart fejlesztői egy olyan akciójátékot hoztak létre, amely szerény játékmenetet kínál, viszont bájos művészeti stílusával, hangulatos párbeszédeivel és persze a sorozat lényegi részével, a zseniális történetvezetéssel remekül be tudja szippantani a játékosokat. Bár a játék első ránézésre egyszerűnek tűnik, a történetmód, a körítéshez híven rendkívül minőségi élményt nyújt, főként a visual novel játékok stílusát idéző jeleneteknek és a kiváló szinkronszínészi munkának köszönhetően.
A játék története a Sakura Birodalom körül forog, amely felfedezi, hogy az ellenséges Szirének legyőzése után rejtélyes kockákat hagynak hátra. A birodalom egy nemzetek közötti katonai kiállítást szervez, hogy ürügyként használják fel a kockák kutatására és további hajók megszerzésére. A történet főszereplői Shimakaze és Sugura, két új hajó-lány, akiknek ez az Azur Lane világában történő bemutatása. A történetük során fokozatosan feltárul a titokzatos kockák mögötti rejtély megfejtése, miközben a különböző nemzetek karakterei is bekapcsolódnak az eseményekbe.
Az Azur Lane Crosswave megértéséhez nincs szükség a világ korábbi ismeretére. Bár a sorozat hosszútávú rajongói számára számos utalás és karakter-interakció kínál plusz élményt, és a saját, egyedi történetnek hála az új játékosok is könnyen élvezhetik a játékot. A négy fő nemzet, az Eagle Union, a Royal Navy, a Sakura Empire és az Iron Blood szereplői mind megjelennek a játékban, bár a főszerepbe kerülés miatt a Sakura Empire karakterei kapják a legtöbb figyelmet. A játékban 29 játszható karakter található, akik mind hajó-lányok, valamint 35 támogató karakter, akik csak illusztrációkként jelennek meg, és különféle további képességeket biztosítanak a csaták során.
Bár a Crosswave egy gyors tempójú shooter, a játékmenet egy idő után kissé monoton lehet. A játék nagyjából tíz órás kampányt kínál, amely során ismétlődő harcokat kell megvívnunk, olyan ellenfelek ellen, akik a legkisebb mértékben sem mondhatóak változatosnak. Ezen felül, nyilvánvalóan azért, mert a tengerre vagyunk korlátozva, de a harcterek változatossága is szembetűnő. Nincs egy pálya sem mely egy város közepén futó folyón játszódna, az egyetlen változatosság ezen a téren, hogy van-e a láthatáron szárazföld, vagy sem. A harcrendszer sem tudja teljesen visszaadni az eredeti mobiljáték lendületes, bullet hell-stílusú akcióját, amely miatt az Azur Lane ismertté vált. A Crosswave egy remek történetet mesél el, melyet hosszútávon egysíkú harcok szakítanak meg néhol.
Az Oxide games műhelyéből érkezett egy 4X játék, ahol a győzelemnek nem feltétele az, hogy…
Az ATLUS 35 évnyi tapasztalattal, a Persona és Shin Megami Tensei sorozatokból merítve és rengeteg…
A megszokott arcade lövölde most egy kissé más perspektívából.
Gyerekbarát Lego-kaland, mely szakít a tradicionális Lego játékok hagyományaival, hogy valami sokkal szebbet hozzon létre.…
A White Day: A Labirynth Names Schoolt a koreai Resident Evilként is említhetném, azonban a…