7 éve született ez a tartalom. Kezeld ennek megfelelően (pl. egyes hivatkozások esetleg már nem működnek).

A városépítős játékok úgy tűnik újra divatosak lesznek. A SimCity és Cities: Skylines mellett azért még több indie alkotásnak is szorul hely. Erre a posztra pályázik a Team17 által kiadott Aven Colony is, amiben különböző bolygókon kell életet varázsolnunk és egy működő kolóniát létrehoznunk a terület kormányzójaként.

Két módon játszhatjuk a játékot. Az első lehetőségünk egy több küldetésből álló kampány. Ezen keresztül tanítja meg a játék az irányítást, ismerteti a háttértörténetet és fokozatosan nehezedő kihívások elé állít minket. Minden küldetésnél kb. a nulláról indulunk és építjük fel létesítményünket egy jól működő közösség érdekében. Nem kell túl sokat várni ettől a módtól, de a hangulatot és a világot kellően felépíti számunkra egy-egy küldetés alatt.

Az ilyen típusu játékoknál általában nem a story módot keresi az ember, hanem amit igazán vár, az a sandbox mód. Jelenleg 9 különféle bolygón van lehetőségünk kolóniát telepíteni. Számos opció mellett kikapcsolhatjuk a küldetéseket is, amivel igazán kellemesen, saját tempónk szerint nézhetjük, ahol épül-szépül a világunk. Ha kicsit komolyabb kihívást akarunk, akkor a kezdő nyersanyag mennyiségét nem állítjuk lownál nagyobb értékre semmilyen körülmény között, mert már a medium is túlságosan kegyes startnak (számomra legalábbis).

Hogy ne legyen túl egyszerű dolgunk, a játék évszakokkal zavar bele a mindennapjainkba. Ez például egy nagyon hideg telet jelent, ami a napkollektorjainkat, farmjainkat szinte teljesen lekapcsolja. Ezért nagyon gyorsan meg kell tanulnunk alkalazkodni a bolgyó klímájához, mert a jeges bolygón nem leszünk eleresztve élelmiszer ügyileg. Amennyiben a lakosaink igényeit nem elégítjük ki (amiben különböző statisztikák figyelése segítségünkre lesz), akkor maguk a lakosaink is saját terveink ellen fordulnak. Itt kerül előtérbe a kereskedés opciója, aminek a segítségével a fölös vagy kevésbé szükséges nyersanyagainkat és élelmiszer készletünket adhatjuk/vehetjük. Ajánlatos nagyon gyorsan kitanulni a nyersanyagok mennyiségének egyensúlyba hozását, mert nagy előnyt tudunk szerezni vele a játék során.

Ha elkészültünk a kolóniánk felépítésében és egy kicsit hátradőlnénk gyönyörködni benne, akkor erre is lehetőségünk van „térfigyelő kamerák” használatával, ami egy-egy talaj közeli pontra zoomolja a kamerát és nézhetjük, hogy a tökéletes városunkban lévő emberek miként élik mindennapjaikat.

Legfrissebb bejegyzések

Metaphor ReFantazio – játékteszt

Az ATLUS 35 évnyi tapasztalattal, a Persona és Shin Megami Tensei sorozatokból merítve és rengeteg…

2024-11-16

Lego Horizon Adventures – Játékteszt

Gyerekbarát Lego-kaland, mely szakít a tradicionális Lego játékok hagyományaival, hogy valami sokkal szebbet hozzon létre.…

2024-11-15

B-PROJECT RYUSEI*FANTASIA – Játékteszt

Minőségi visual novel az idolok világában.

2024-11-14

White Day: A Labyrinth Named School – játékteszt

A White Day: A Labirynth Names Schoolt a koreai Resident Evilként is említhetném, azonban a…

2024-11-13

Hollowbody – játékteszt

Mit kapunk, ha a szerelmünk a horror zsáner iránt sosem szűnt meg és ezt összekeverjük…

2024-11-11