Astro Bot – játékteszt
A PlayStation mára hatalmas népszerűségnek örvendő kabalafigurájával, Astro Bottal legelőször a PS4-en találkozhattunk, a THE PLAYROOM című, az új konzol erejét és a kontrollerrel közös újításait bemutató tech demóban. Azonban, ez még korán sem volt mondható teljes értékű játéknak, az aranyos kis robotok 2018-ban egy PSVR címben, az Astro Bot Recue Mission-ben jelentek meg legközelebb. Ez már sokkal inkább hasonlított egy teljes értékű platformer játékra, de fő célja továbbra is az új technológia – ez esetben a PSVR – funkcióinak és kreatív felhasználhatóságának a bemutatása volt. A PlayStation 5 megjelenésekor mindenki hallhatta a tanácsot, hogy az első dolog, amit kipróbál rajta, az ingyenes Astro’s playroom legyen. Ez a rövid, néhány órát felölelő platformer az összes új DualSense funkciót kihasználja, és kreatívan bemutatja nekünk. Amikor a Sony bejelentette, hogy teljes értékű játékot kap a kabalájuk, mindenki csak annyit remélt, hogy ez a játék ugyan az lesz, mint amit az Astro’s playroomban láthattunk, csak sokkal több belőle.
Az Astro Bot pontosan ez lett, és még annál is több! Amit az Astro’s Playroom jól csinált, azt az Astro Bot fantasztikus szintre fejleszti. A platforming és a titkok keresése vadul szórakoztató. A világ színes, részletesen kidolgozotott és szeretetre méltó. Talán abszurdnak hangik, de az Astro Bot talán az a cím, ami a legtöbbet kihozza a PlayStation 5 erejéből. A játék összes folyadékja a valós fizika szabályai szerint mozog, gyűlik fel és oszlik el. A földre hulló rengeteg tárgy is mind szétszórható, és manipulálható. Emellett az Astro’s Playroom egyik legérdekesebb mechanikája is visszatér, névleg, hogy az összes karakterünkhöz tartozó hang a kontroller hangszóróján keresztül szól, a háttérzene és az ellenségek hangjai pedig a fő hangforrásból – kivéve, ha headsettel használjuk a ps-t, ekkor ugyanis minden hang egy helyről érkezik. Illetve a Dual Sense haptic feedback funkciója különböző rezgéseket generál, ezzel egy rendkívüli élményt alkotva. A hangok és a haptic feedback finomhangolása által érezzük még azt is, mikor Astro alatt megváltozik a talaj szerkezete is, úgy, hogy semmi más nem történt, mint hogy előre mentünk 2 lépést.
Míg az Astro’s Playroom öt nagy pályát tartalmazott, amelyek témája lazán a PlayStation 5 elemei köré épült. Az Astro Botban hősünk egy DualSense kontroller-űrhajó tetején utazik az űrben, rendszerek és azok bolygóik között, hogy megkeresse elveszett bot-társait és a PlayStation 5 alakú űrhajójuk ellopott darabjait. Az Astro Bot ugyanis úgy kezdődik, hogy a 300 robot legénységgel rendelkező PlayStation 5 összeütközik egy alien hajóval, ahol a csápos idegen darabjaira zúzza a hajónkat, és egyes részeit, valamint a robot utasokat szétszórja az űrben. Az általunk irányított Astro a Dual Sense hajóján követi a PlayStation hajó fő testét, ami egy sivatagos bolygóra zuhan. Ez a sivatagos bolygó lesz a főhadiszállásunk, amíg meg nem javítjuk a fő űrhajónkat. Számos az Astro’s Playroomban megismert mechanikát felfedezhetünk majd itt. A legelső, amit feloldunk majd, az a gatcha machine lesz, amiből 100 érméért tudunk majd játékos relikviákat kivenni. Ezek, hasonlóan a tech demóhoz a hajó körül meg fognak jelenni, és a sivatag egy idő után egy valóságos dioráma lesz, melyet lombaxok, PlayStation 2 felett lebegő Pscyho Mantis, kartondoboz alatt bújkáló Solid Snake és számos más karakter fog benépesíteni.
Az Astro Bot több, mint 50 pályával és számos kisebb és nagyobb boss harcaival egy igazi utazás a múltba. A játék minden pályája saját tematikával és mechanikákkal rendelkezik, egyedivé és emlékezetessé téve az olyan pályákat is, melyek végén nem kell nálunk hatszor nagyobb polipokkal vagy gorillákkal harcolnunk. Például, minden bosshoz tartozó galaxisrész utolsó pályáján megjelennek olyan ellenfelek, amik a bossra hasonlítanak, mini gorillák vagy polipok formájában. A pályák és ellenfelek mechanikái remekül illeszkednek Astro új eszköztárához, melyben találunk felfújható ballont, mely felrepít minket, kutya hajtotta rakétát, mellyel falakon törhetünk át, és persze a személyes kedvencem, a békafejes rugós bokszkesztyűk.
A játék próbára fogja tenni a koordinációs képességeinket, valamint rengeteg intuitív kihívást fog figyelmeztetés nélkül ránk dobni. Az egyik leggyakoribb, hogy a kontroller analógja helyett annak mozgatásával kell giroszkóposan irányítanunk valamilyen eszközt, legyen az vízágyú, a kontroller űrhajónk, vagy egyéb más érdekességek. A gyors töltésidők és újraéledés miatt teljesen úgy érződik, hogy a játék egy pillanatot sem pazarol. Ez hosszútávon azt idézi elő, hogy „Csak még egy pálya”, amiből aztán az lesz, hogy egészen a bossharcig eljutunk, ahol természetesen nem fogjuk abba hagyni, így egy hosszas spirálba tudunk keveredni.
Az Astro Bot egy főként gyerekeknek szánt, könnyed játék, ami tökéletesre viszi az egyszerű, de mégis nagyszerű megoldást. Azonban itt nem csak a gyerekek fognak nagyon jól szórakozni, hiszen a játékban elszórt utalások tengernyi nosztalgiát fog felidézni mind az új, mind a régi játékosokban is.
Értékelés
98%
Összefoglaló Az Astro Bot, meglepő módon az idei év egyik legjobb játékának mondható, a gyerekeknek egy aranyos, a PlayStation 5 funkcióit tökéletesen bemutató játékot kapnak. Az idősebb korosztály, és főleg a Sony játékok régi rajongói pedig egy nosztalgikus, és talán picit túlságosan is addiktív platformert.