Oldal kiválasztása

Ark of Charon – Korai Hozzáférés betekintő

Ark of Charon – Korai Hozzáférés betekintő

Az Ark of Charon egy 2D városépítő játék melyben tower defense mechanikájú harcrendszert használva meg kell védenünk magunkat a sötétség támadásától. A történetünk ugyanis úgy kezdődik, hogy az élet fáját elnyeli az előbb említett sötétség, ami a világ pusztulásához vezetett. Az élet normálishoz való visszatérésére azonban van remény: egy csapat gólem megtalálta az élet fájának egy magját. A mi feladatunk az lesz, hogy a gólemjeinket utasítva felépítsünk egy erődítményt, mely képes lesz az új fa megvédésére. Ezen felül a sötétség által bekebelezett élet fája még mindig áll, és immár a sötétség oldalán, hatalmas veszélyt jelent majd ránk az utazásunk során.

Az Ark of Charon legfeltűnőbb eleme a látványvilága. Távolról nézve a Charon Ark of Charon nagyon színesnek és festmény szépségűnek tűnik. A környezet a háttérben kimondottan szépen néz ki, a világos nappalok és sötét éjszakák közötti kontraszt is hangulatos. A problémák azonban elkezdődnek, mikor elkezdjük közelebbről nézni – és a menedzselés során ez elég sokszor előfordul -, és meglátjuk a modelleket közelebbről. A legközelebbi dolog, amihez hasonlítani tudom, egy telefonos játék, például a Fallout: Shelter lenne egy jó példa. Ez önmagában véve nem lenne probléma, ha egy telefonos játékról beszélnénk, azonban az Ark of Charon egy steames Korai Hozzáférésű játék.

A témát tartva, sajnos a felhasználói felületen is a mobiljátékok által képviselt nagy méretű kezelőgombok és ikonok képviseltetik magukat. Minden menüt áthat egy olyan érzés, hogy lehetne sokkal átláthatóbb. Ez tökéletesen működne egy érintőképernyős vagy táblagépes játéknál. Majdnem úgy tűnik, eredetileg ez lett volna a kitűzőtt cél, aztán a fejlesztés során valamikor átálltak a PC megjelenés mellé. A bányászat és betakarítás kimondottan a mobiljátékokat juttatja eszembe: egérgombot lenyomva területkijelöléssel tudjuk megadni a gólemek munkaterületét. Az számomra egy kellemes meglepetés, hogy a játék megengedi, hogy saját magunk ellen dolgozzunk: ha túl mélyre ásunk a gólemjeinkkel azok nyersanyaghiány esetén lent ragadhatnak, illetve, ha túl mélyről kell felhozniuk a nyersanyagot az rengeteg időbe is fog telni.

A bázisépítés a játék békés felét adja, ez egy pihentetőbb, taktikusabb rész. Ahogy korábban említettem a gólemek menedzselésével fog telni főleg. Feladatuk az anyag és élelem gyűjtése, illetve a védelem kiépítése az éjszakai támadásokra felkészülve. A gyűjtögető rész volt a játékmenet nagyobb része. A játék bevezetője ránk bízza a mechanikáinak megismerését, ami nem feltétlen fog egy kellemes kezdést jelenteni a játék számára. A játék ugyanis megmondja, hogy milyen anyagokat kell majd összegyűjtenünk, de azt nem, hogy ezt hogyan kell csinálnunk.

Az építéskor számos épületet lehetőség van megalkotni, így széles skálát ad nekünk a játék az erődünk kiépítésére. Az első pár átharcolt éjszakát jellemzően vereséggel fogjuk zárni, nem biztos, hogy a saját hibánkból. A játékmenet második része, a fa védelme az éjszakai támadásoktól az Ark of Charon pedig könyörtelen a kezdő játékosokkal szemben. Nem probléma az, hogy meg kell tanulnunk a mechanikákat, hogy felvegyük velük a harcot, az viszont igen, hogy a játék nem kifejezetten próbálkozik azoknak a megismertetésével.

A tower defense rész fejletlennek érződik. A fegyverekkel manuálisan is lőhetünk, vagy a lőszert feltöltve azt a fa automatikusan is megteszi. Az első éjszakákon egyszerűen nincs elég elérhető nyersanyag ahhoz, hogy ne manuálisan védekezzünk.

Az Ark of Charon, bár egy vizuálisan vonzó és érdekes háttértörténettel bíró cím, sajnos a kivitelezésben, mint PC játék alulmarad. A toronyvédelem és a városépítés keveréke ígéretesen hangzik, de a játék finomabb részletei – például az irányítás, a csúnya, mobiljátékokra emlékeztető kezelői felület, a fejletlen mechanikák és a történetmesélés hiánya a zseniális nyitóvideó után – elrontják az első pillantásra felkeltett érdeklődést. Bár az Ark of Charon az építés békés ritmusában kellemes élmény – már ha eltekintünk a telefonos játék érzését nyújtó menüktől -, ez sem elég ahhoz, hogy az életfa újjáépítése szórakoztató legyen az első 1-2 óra után. Jelen állapotában az Ark of Charon olyan játéknak tűnik, amely inkább alkalmi játékra alkalmas, mint hosszú távú elkötelezettségre. De, a  korai hozzáférésre való tekintettel ez még változhat az életútja során.

Translate »