Az All Will Fall egy fizika alapú túlélő/városépítő játék, mely arra kényszerít, hogy a lehető legtöbbet kihozzuk a rendelkezésére álló, limitált erőforráskészletből, miközben még a gravitáció is ellenünk fog dolgozni.
A világ romokban hever, a vízszint pedig olyan magasra emelkedett, hogy hajó nélkül lehetetlen életben maradni. Szerencsére kis túlélőcsapatunk rendelkezett egy kis hajóval, melyet a játék kezdetén egy felhőkarcoló tetején össze is törnek, így itt kell segítenünk a túlélésüket a rendelkezésre álló, kis számú betonplatformokra támaszkodva.
A TinyBuild által kiadásra kerülő és az All Parts Connected által fejlesztett All Will Fall egy fizika-alapú túlélő/városépítő játék, amelyet leginkább úgy lehetne jellemezni, mintha egy Settlers típusú városépítőbe egy Jenga jellegű fizika játékot ötvöznénk, és mindezt beledobnánk egy színes, Waterworld inspirálta világba. A műfaj megszokott elemei, például az építkezés és az erőforrás-menedzsment itt is jelen vannak, de mind az erőforrás, mint az építkezéshez rendelkezésre álló hely korlátozott mennyiségben és méretben áll rendelkezésre, és a bázisunk felépítését úgy kell megvalósítanunk, hogy alulról a tenger és annak hullámzása, fentről pedig a viharok dolgoznak majd ellenünk, ezeket pedig mintegy segítő tényező még a gravitáció is kiegészíti.
A legfontosabb célunk a megfelelő mennyiségű élelem, iható víz biztosítása, valamint az időjárástól védő menedék felépítése. A játékterületen szétszórva találhatunk kisebb erőforrás-csomagokat, melyek segítségével túlélhetjük a hajótörésünk első pár napját, de ezt követően kénytelenek leszünk hosszú távon gondolkodni, ha biztosítani akarjuk a bázisunk túlélését.
Az All Will Fall építési mechanikája nagyon egyedi lett, melyre a gravitáció hatásainak kezelése miatt van szükség. Az építményeink vízszintesen és függőlegesen is ki tudjuk alakítani, azonban mindkét esetben figyelembe kell vennünk a szerkezeti stabilitást a gravitáció hatásának függésében. A vízszint időről időre változik, és a tenger sem mindig lesz nyugodt és békés, ami egyrészt új építési területek felfedezését teszi lehetővé, másrészt nagy terhet jelent majd az épületeink számára. Az új területek eléréséhez hidakat építhetünk, és hosszabb hidak építése esetén támasztóoszlopokat kell majd létesítenünk, a hídszerkezet instabillá válását megelőzendően.
Amint sikerült biztosítani lakóink számára az alapvető túlélési feltételeket még nem pihenhetünk le, mert ezek fenntarthatóságát is nekünk kell megoldanunk. Ebben pedig számos fejlesztés segíti majd a munkánkat, mint a kerekes generátorok (víz- és emberi hajtású is), szélmalmok, és persze esővízgyűjtők.
Időnként véletlenszerű események is felbukkannak, melyek a játék történetét viszik tovább, illetve az esemény során meghozható döntés alapján maradandó vagy ideiglenes hatással lesznek a kolóniánkra. Egy döntés például szólhat arról, hogy egy újabb, menekültekkel teli hajó érkezik, és dönthetünk arról, hogy befogadjuk vagy elhajtjuk a hajót és annak utasait. Ha a befogadásuk mellett döntünk, az új túlélőket, ezáltal új munkaerőt jelent a közösségünk számára, azonban az erőforrásigényünk ez esetben meg fog ugrani. Amennyiben nem fogadjuk be őket lemondunk az új munkásokról, azonban konstans lesz az erőforrásfelhasználásunk.
A helyzetet tovább nehezíti a játék szociális része, a túlélőink ugyanis nemcsak arcnélküli kis hangyák, hanem számos igénnyel és panasszal állandó nyomást gyakorolnak ránk és játékstílusunkra és gyorsan kiürülnek az éléskamráink, ha minden bélpoklos túlélőnk extra adag élelmét jóváhagyjuk, így folyamatosan mérlegelnünk kell majd, hogy a népszerűségünkből tudunk-e elengedni egy keveset, vagy az éléskamra, esetleg az ivóvízraktárunk tartalmából. Ezen felül az események is hatással lehetnek a lakóink lojalitására. Például előfordulhat, hogy egy rabszolga kereskedő hajó látogatja meg a közösségünk és ajánlotta fel rabszolgák vásárlásának a lehetőségét. Ez esetben, ha visszautasítjuk a kereskedő ajánlatát a legtöbb túlélőnk pozitív véleménnyel lesz rólunk.
A túlélő lakosságunk három csoport szerint osztályozható: mérnökök, tengerészek és munkások. Mindhárom csoport tagjai különböző képességekkel rendelkeznek az erőforrás-gyűjtés, kutatás és építkezés terén, ezért figyelnünk kell majd, hogy melyik túlélünkre milyen feladatokat bízunk.
Az All Will Fall ügyesen egyensúlyoz az építkezés és az erőforrás-menedzsment között, miközben a fizika-alapú mechanikák kreatív gondolkodásra ösztönöznek. Emellett a túlélők különböző típusai további komplexitást visznek a már megépült bázis menedzselésébe, a véletlenszerűen felbukkanó események pedig változatosságot adnak a játéknak. A játék már a rövid betekintőnk alatt is tett utalásokat arra, hogy számos rejtélyt is lehetőségünk lesz majd felderíteni a világgal és annak elsüllyedésével kapcsolatban.
Körökre osztott kalóz játék természetfeletti erőkkel. Állj bosszút és hódítsd meg a tengereket!
Fedezd fel a Confronted sötét, elhagyatott kastélyának misztikus titkait, ahol minden lépés egy új rejtélyhez…
A Macross egy szerethető játék akar lenni, de olyan alapvető problémákkal küzd, ami miatt sajnos…
Mi a jó, mi a rossz, de leginkább rendes leszel vagy gonosz?
A Palworld univerzuma még elérhetőbbé vált!