Nemrég írtam egy tesztet a Tavern Manager Simulatorról, mely sokban hasonlít jelen teszt alanyára, ami az Ale & Tale Tavern. Mindkettőben egy taverna vezetése a feladatunk, és mindkét játékot megtapasztalva azt mondanám, hogy a kettő ötvözete lenne egy ideális kocsmáros szimulátor, ugyanis, ahol a Tavern Manager Simulator gyengeségeket mutatott, ott az Ale & Tale Tavern egyedi, és sokkal kreatívabb megoldásokat kínál, viszont ez sajnos fordítva is igaz.
Az Ale & Tale Tavern belső nézetből játszható, és egy fantasy világba repít bennünket. A kezdéskor egy kereskedőtől vett baltával kell kinyitnunk a tavernánk ajtaját, és egy nagytakarítás után elő is készíthetjük a sör és levestartalékunkat a nyitásra. A Tavern Manager Simulatorral szemben itt nincs semmiféle minijáték ezekre a folyamatokra, csupán a nyersanyagokat kell eljuttatnunk a helyükre, majd a folyamat kivárása után, hordóba tenni az italokat a felszolgáláshoz, az ételeket pedig tálba szedni, ha rendelés érkezik belőlük.
A taverna berendezése és tisztán tartása itt is a mi feladatunk lesz. Egy ízlésesen feldíszített és kellő ülőhellyel ellátott helyiség a legideálisabb. A menü kialakítása továbbra is a mi feladatunk lesz. A legjobb ételek és italok elkészítéséhez be kell szereznünk a szükséges alapanyagokat, amit különféle módokon tehetünk meg – például földműveléssel, állat- és növénytenyésztéssel, halászattal vagy vadászattal.
Ez pedig a játék legpozitívabb részéhez vezet, ami egy teljes bejárható, és tartalmas nyílt világ lesz. A Tavern Manager Simulátor majdnem teljesen üres, néhány utalást tartalmazó világával szemben itt egy valódi fantasy világot találunk majd. Számos növényt a megvásárlás helyett begyűjthetünk magunknak is, ha kimerészkedünk az erdőbe, és az állatokat is magunknak kell levadásznunk, amíg nem oldjuk fel a saját kennelünk, hogy saját állatokat tartsunk. Ez a világ azonban veszélyes. Pókok, orkok, élőholtak és rengeteg más veszély leselkedik majd ránk a világban – sőt, még a saját kocsmánkban sem vagyunk biztonságban, ugyanis időközönként az élőholtak megostromolják majd azt, és amíg el nem takarítjuk őket, nem tudunk majd vendégeket fogadni sem.
Ahhoz, hogy fel tudjuk venni a harcot a minket fenyegető veszélyekkel, szükségünk lesz fegyverekre, melyet a kereskedőtől tudunk majd beszerezni. A világot felfedezve pedig számtalan eladható kincset és alapanyagot fogunk szerezni, melyet felhasználhatunk a kocsmában. A világ másik funkciója abban nyilvánul meg, hogy a vendégek adnak le megrendeléseket is, melyek teljesítéséhez nekünk kell kiszállítanunk a rendelt ételeket.
Ha ügyesen végezzük a dolgunkat, a kocsmánk fokozatosan népszerűvé válik, új vendégeket vonz be, és egyre nagyobb hasznot hoz. Ami nagy pozitívum, hogy ebben a játékban az emberek nem csak azok mellé ülnek le, akikkel együtt érkeztek, hanem egy 6 fős asztalhoz 6 külön érkező ember is leülhet, kevesebb fennakadást okozva a későbbiek során.
A játék legnagyobb negatívuma pedig maga a hátizsákunk menedzselése, főleg azért, mert egyes anyagokból nagyon kevés fér el egy helyen, és mikor a poharak és tálak is ide kerülnek nagyon hamar kapjuk magunkat azon, hogy tele a táska és többet kell fordulnunk csak azért, hogy lepakoljunk. Ez a felfedezés során is nagyban megcsonkítja a lehetőségeinket. Vagy hátra hagyunk kevésbé értékes tárgyakat, vagy visszafordulunk, így viszont a további területek felfedezését ismételten egy hosszú út fogja megelőzni.
A Tavern Manager Simulatorral szemben, az Ale &Tale Tavern támogat 4 fős multiplayer játékot. A játék során kezdetben úgy érződött, hogy a játékban elvárás a több játékos, hogy a megfelelő haladás tartható legyen, és ne kelljen 10-15 percenként bezárni a tavernát. A későbbiekben itt is automatizálhatók egyes folyamatok, de a világ nagysága és a feladatok sokasága mindenképp ajánlott a többjátékos mód kihasználása.
Az Oxide games műhelyéből érkezett egy 4X játék, ahol a győzelemnek nem feltétele az, hogy…
Az ATLUS 35 évnyi tapasztalattal, a Persona és Shin Megami Tensei sorozatokból merítve és rengeteg…
A megszokott arcade lövölde most egy kissé más perspektívából.
Gyerekbarát Lego-kaland, mely szakít a tradicionális Lego játékok hagyományaival, hogy valami sokkal szebbet hozzon létre.…
A White Day: A Labirynth Names Schoolt a koreai Resident Evilként is említhetném, azonban a…