A szimulációs játékok világa mindig is kettős volt, vannak, amelyek egy bizonyos témával végtelenbe menő részletességgel foglalkoznak, és persze vannak a vicces, low budget érzésű viccjátékok. Az Art Games Studios S.A. által készített Alchemist: The Potion Monger inkáb az utóbbihoz hasonlítható, de semmiképp sem a negatív értelemben. Ez a játék egy színes és bájos világot tár elénk, melyben szabadon kalandozhatunk, hozzávalókat gyűjtve és bájitalokat alkotva.

A játék kezdetén megalkothatjuk a saját karakterünk, hat különböző állatfaj közül választva, melyek mind egyedi, játékmenetre hatást kifejtő bónuszokat biztosítanak számunkra. Nemcsak a saját karakterünk szerepel a karakterkészítőben, hanem hűséges társunk, a kutyánk is itt nevezhetjük el. Kedvencünk a játék során hűséges segítőnkként fog szerepelni, ezen felül pedig, a legfontosabb, hogy őt bármikor meg is simogathatjuk.

Az otthonunk bejárása után megkezdhetjük az alapanyagok gyűjtését. Ezek kezdetben egyszerű virágokat és gombákat jelent, melyek különleges tulajdonságait a kiskedvencünk révén fedezhetünk fel. A játék előrehaladtával újabb állatok csatlakoznak majd hozzánk, és mindegyikük rendelkezni fog egy-egy képességgel, melyek különböző elemeket képviselnek. Például a macska a víz elemet érzékeli, míg egy másik állat a tüzet és így tovább.

A hozzávalókat különböző módokon, egészben, őrölve vagy szárítva használunk fel a főzetkészítés során, és a felhasználás módja változtatja az egyes alapanyagok által biztosított attribútumokat. És bár az összes tulajdonság feltérképezése komoly időbefektetést igényel, ez a játék legmélyebb mechanikai része.

Az alapanyagok felfedezése, feldolgozása és az általuk biztosított tulajdonságok megismerése azonban csak a kezdet. A receptek nem konkrét összetevőket, hanem magukat az attribútumokat írják le, így nekünk kell kitalálnunk, mely hozzávalók felelnek meg ezeknek. Ez a rendszer kreativitást és stratégiát igényel, viszont időigényessé teheti a haladást.

A játék rugalmassága az egyik legnagyobb erőssége. Lehetőségünk van arra, hogy segítőként vagy akár ártó szándékkal tevékenykedjünk a világban. Készíthetünk bájitalokat a helyi farmerek megsegítésére, vagy akár megmérgezhetjük a termőföldjeiket. A városlakók és a kereskedők megbízásai irányt adnak a játékvezetéshez, de igazából a saját döntésünk és haladási ütemünk dönti el, hogy hogyan halad majd a játékunk.

Bár az Alchemist: The Potion Monger alapvetően békés játék, harcokra is sor kerül. A kisebb ellenfelek, például a hagyományos zöld slime szörnyek legyőzése egyszerűbb, de találunk majd sokkal erősebb boss szörnyekkel is, melyek legyőzése komoly kihívást jelenthetnek, különösen akkor, ha felkészületlenül botlunk beléjük.

A játék vizuális stílusa bájos és meseszerű: élénk, színes területek teszik varázslatossá a kalandokat. A mese esztétika kicsit primitívnek érzőik, de mégis elvarázsoló fantasy hangulatot kölcsönöz, míg a zenék kellemes aláfestést biztosítanak a felfedezéshez.

A játék legnagyobb gyengesége a mentési rendszer. Csak akkor kerül mentésre a haladásunk, ha hazatérünk és alszunk egyet, ami nem mindig előnyös.

Legfrissebb bejegyzések

Old Skies – Betekintő

Point and Click kalandjáték időutazással. Csak nehogy megváltoztassuk a jövőt...

2025-05-04

La Quimera – Betekintő

A La Quimera egy látványos FPS Shooter ami a Crysis játékok nyomdokaiba szeretne lépni, azonban…

2025-05-03

Chains of Freedom – játékteszt

A Chains of Freedom-ot kapjuk, ha az XCOM-ot áthelyezzük Kelet Európába, és az űrlényeket body-horror…

2025-05-03

Inhuman Resources: A Literary Machination – Betekintő

Te mit tennél meg a munkahelyed megtartásáért?

2025-05-02

Phantom Brave: The Lost Hero – Játékteszt

A Phantom Brave: The Lost Hero a 2004-es Phantom Brave folytatása, és bár a sorozat…

2025-05-02