Aktuális mozipremierek 35. hét
Lássuk, milyen filmpremierek várnak ránk augusztus 29-től a mozikban:
Támadás a Fehér Ház ellen 3. – A védangyal bukása
(Angel Has Fallen)
amerikai akcióthriller, 120 perc
Premier: 2019. augusztus 29.
Az Egyesült Államok elnöke ellen merényletet próbálnak elkövetni. A gyilkossági kísérlet főgyanúsítottja nem más, mint az USA első számú emberének bizalmasa, a titkos szolgálat főnöke, Mike Banning (Gerard Butler). Az igazságtalanul megvádolt ügynök addig nem nyugszik, amíg ki nem deríti, kik a valódi elkövetők. Miután sikerül megszöknie, nem csak a saját embereit, de az FBI ügynökeit is ki kell játszania. Banning egyre sötétebb titkokra derít fényt. Ez a játszma már nem csak a hírnevéről, vagy az elnök életéről szól, itt már az egész ország jövője a tét…
Újrakezdők
(Happy Ending)
dán vígjáték, 96 perc
Premier: 2019. augusztus 29.
Helle évek óta várja, hogy munkamániás férje, Peter végre nyugdíjba vonuljon és elkezdhessék élvezni a boldog nyugdíjas éveket. Amikor végre eljön a várva várt nap, Peter bejelenti, hogy új vállalkozásba kezd és az összes megtakarításukat egy osztrák borvidékbe fektette. Ezután útjaik különválnak, de vajon mihez kezd két ember ötvenévnyi házasság után? Néhány szexi fotó és egy jó randi app segíthet újrakezdeni!
Az amerikai birodalom bukása
(La chute de l’empire américain)
kanadai krimi vígjáték, 127 perc
Premier: 2019. augusztus 29.
A harmincas éveiben járó, szégyenlős és szorongós Pierre-Paul a filozófia doktora, de futárként dolgozik. Egy nap hirtelen egy fegyveres rablás közepébe csöppen, és hirtelen ötlettől vezérelve felkap két pénzeszsákot. Hamar rájön, hogy inkább szabadulna a pénztől, de nem tudja, hogyan. Miközben a rendőrség és a maffia is a nyomában van, egy prostituált és egy börtönviselt motoros siet a segítségére…A rangos valladolidi filmfesztiválon FIPRESCI-díjat nyert, a torontói filmfesztiválon is vetítették.
Raoul Taburin
francia-belga vígjáték, 89 perc
Premier: 2019. augusztus 29.
Raoul Taburin mindent tud a biciklikről, ő a dél-francia kisváros, Saint Céron elismert és egyetlen biciklikereskedője. Van azonban egy titka: felnőtt létére segédkerekek nélkül nem tud kerékpározni, hiába próbálkozott egész életében újra és újra. Egy nap a faluba költözik a fotográfus Hervé. A két férfi hamarosan összebarátkozik, Hervé pedig Raoult is szeretné lefényképezni biciklizés közben. Raoul mindenáron igyekszik elkerülni az alkalmat, s humorosabbnál humorosabb helyzetekbe kerülve próbálja leplezni a titkát.Jean-Jacques Sempé, francia gyerekkönyv illusztrátor és karikaturista népszerű képregényének szórakoztató karaktereit Pierre Godeau vitte vászonra. A Raoul Taburin társforgatókönyvírója Guillaume Laurant (Elveszett gyermekek városa, Amélie csodálatos élete, Hosszú jegyesség). A film főszerepét a francia film egyik legnagyobb sztárja, a többszörös díjnyertes Benoît Poelvoorde (Asterix az Olimpián, Coco Chanel, Finánc a pácban, Szabadúszók) alakítja. Mellette többek között a nemzetközileg elismert Suzanne Clément-et (Anyu, Így is, úgy is Laurence), mellettük Edouard Baer-t (Asterix és Obelix: A Kleopátra-küldetés, Moliére, Asterix és Obelix: Isten óvja Britanniát!) is láthatjuk ebben a szívmelengető családi vígjátékban.
Egy herceg és egy fél
(Un prinț și jumătate)
román dráma, 105 perc, 2018
Premier: 2019. augusztus 29.
Három közeli barát, Iris, Marius és István összeköltöznek egy bérelt bukaresti lakásba. Mindhárman menekülnek a magánytól, a mindennapok közös pillanatait, intimitását együtt, családként élik át. A történet középpontjában Iris áll, aki a közelmúltban elhunyt barátját gyászolja. Egy filmbemutatón azonban találkozik a magas, szőke erdélyi magyar íróval, Lacival, akihez vonzódni kezd. Ez a helyzet felborítja az addig megteremtett egyensúlyt, különösen, amikor meglátogatják Háromszéken.Ana Lungu (A cet gyomrában, Egy jókislány önéletrajza) román rendezőnő harmadik nagyjátékfilmjének világpremierje a Szarajevói Nemzetközi Filmfesztivál versenyprogramjában volt. A film független, állami támogatás nélkül készült. A főszereplők saját karakterüket játsszák el fiktív jelenetekben, emellett az egyik szereplő, Iris Spiridon (Iris) egyben a forgatókönyv egyik írója is. A férfi főszereplők, Marius Manole (Bibliothèque Pascal, Valahol Palulilában) és Téglás István ismert színházi színészek Romániában, míg Mátray László (Varga Katalin balladája, Betonzaj, Kojot) a budapesti Nemzeti Színházban is játszik.
Miles Davis: Birth of the Cool
amerikai-angol zenés film, életrajzi film, dokumentumfilm, 115 perc
Premier: 2019. augusztus 29.
Látnok, újító és alkotó, aki szembeszállt a kategorizálással, és megtestesített mindent, ami menő. Stanley Nelson zenés dokumentumfilmje Miles Davis életébe és pályafutásába nyújt betekintést, a zenei ikon saját szavaira és önéletrajzára alapozva. Címét Davis 1957-ben megjelent és rendkívül innovatív hangszerelése miatt mérföldkőnek számító válogatáslemezéről kapta. A kultikus Sundance Filmfesztiválon debütált filmben eddig sosem látott archív felvételekből és a barátokkal, alkotótársakkal folytatott, személyes hangulatú beszélgetésekből tárul fel Miles Davis portréja, aki számára a művészet jelentett mindent. Olyan világhírű zenészek vallanak róla a filmben, mint Herbie Hancock, Wayne Shorter, Ron Carter, Jimmy Cobb, Lee Konitz, Carlos Santana vagy Flea a The Red Hot Chili Peppersből.Mindazon megaláztatás dacára, amelyet a szegregáció miatt kellett elszenvednie, Davist semmi nem állíthatta meg abban, hogy valóra váltsa álmát, és megalkossa a zenei kifejezésmód merőben új formáját. Davis társaival együtt már-már tudományos módszerekkel dolgozott azon, hogy a zenei kísérletezés révén a dzsessz hangzása és líraisága kiteljesedhessen. Munkájuk hatása a mai napig érezhető. Ahogy a film egyre jobban belemerül a múltbéli szerelmek, személyes kapcsolatok és függőségek szövevényébe, úgy jelenik meg előttünk Miles Davis, a magánember: a félelmet nem ismerő, magával ragadó személyiség, akinek áradó intellektuális energiáit csak személyes bizonytalanságai korlátozzák. A három Emmy-díjjal elismert rendező, Stanley Nelson epikus ívű életrajzi dokumentumfilmje révén eddig soha nem tapasztalt mélységben érthetjük meg az egyik legnagyobb modern amerikai művészt.
0 hozzászólás