Oldal kiválasztása

Adventure Forge – bemutató

Adventure Forge – bemutató

Jordan Weisman játéktervező nagy területet járt be pályafutása során: a Harebrained Schemes fejlesztőstúdió megalapítása után ismertebb játékai a Shadowrun és a BattleTech társas és videójátékok és az azokat követő franchise-ok. Legutóbbi projektje az Endless Adventures Incorporated csapatával Adventure Forge néven indult el, és ezúttal a játékkészítés helyett egy játékkészítő eszközzel állt elő.

Jordan szerint az Adventure Forge célja, hogy minél több embernek adjon lehetőséget arra, hogy a videojátékokon keresztül mesélje el történeteit, részben a rengeteg történet által inspirálva, amelyeket a fizikai társasjátékokon és az RPG-ken keresztül lehetett elmesélni. Az eszköz semmilyen kódolási tudást nem igényel, vizuális eszközöket használ, és elsősorban narratív játékokra épül, de ez a csoportosítás a műfajok és lehetőségek széles skáláját lefedi, beleértve a szövegalapú interaktív novellákat, a visual novel stílust, a rejtett tárgyak megkereséséből álló játékokat, a point-and-click kalandjátékokat és az izometrikus RPG-ket. Az eszközzel létrehozott első bemutató példajáték egy sci-fi, a The Icarus Experiment, amelyben izometrikus nézetben egy elhagyott űrhajót fedezhetünk fel, a számítógépes rendszerekhez és naplókhoz való hozzáférés pedig a szöveges modulokba nyújt betekintést.

A stúdió által az Adventure Forge-ban kiadott bemutató játékok nem csak játszhatóak lesznek, de a készítők meg is tudják majd nyitni azok szerkezetét, betekintést nyerve a belső szerkezetükbe. Ezen felül a példajátékok szerkezete módosítható lesz a készítők számára. Az Adventure Forge négy különálló példajátékkal fog megjelenni, és egy előre elkészített grafikai eszköz könyvtárral, mely minden készítő számára elérhető lesz. A The Icarus Experiment a sci-fi univerzumot használja, míg egy másik cím, a Diary of the Dead egy modern kori környezetben egy posztapokaliptikus környezetbe ültet egy puzzle-alapú zombis kalandot hoz létre. Egy harmadik egy hagyományos fantasy világot kínál, míg a negyedik egy különleges, a reneszánsz Velence fantasy csavarral átitatott változatán alapuló világot. A Tales of Fortunata című példacím az izometrikus RPG és a visual novel elemek keverékét mutatja be.

A felfedező részek izometrikus nézetet használnak, 2D-s háttéren mozgó 3D-s eszközökkel, míg egy másik 2D-alapú eszköz sokféle interakciót képes kezelni, például kódot kell beírni egy zárdába, navigálni egy számítógépes terminálon, vagy mozogni néhány könyv között.Az alkotók még olyan elemeket is megjeleníthetnek a képernyőn, mint a kockadobás.Bár az Adventure Forge előre elkészített grafikai eszközökkel érkezik, úgy épül fel, hogy az alkotók feltölthessék és használhassák a sajátjaikat.

A különböző eszközök, például a karakterek különböző szinteken definiálhatók, alkalmazhatók a teljes játékra, vagy csak a limitált környezetre a kaland egyes részein belül, az alkotók pedig képesek a meglévő eszközök másolására is a módosításon felül. A karakterek FBX 3D modelleket és animációkat használnak, amelyeket be lehet vinni az eszközbe, és bizonyos akciókhoz vagy képességhez lehet rendelni. Az eszköz címkézési és állapotrendszereket is használ, hogy a játékosok saját értékeket és attribútumokat rendelhessenek a karakterekhez.

Eközben az izometrikus helyszíneket csempék segítségével hozzák létre. A készítők tetszés szerint új csempéket és kellékeket, valamint olyan elemeket is hozzáadhatnak, mint a különböző típusú fényforrások. A létrehozott játékokra vonatkozóan nincsenek tervezett korlátozások az olyan elemek tekintetében, mint a jelenetek, karakterek stb. száma, az egyetlen valószínű korlát a fájlméretből adódik, bár Jordan Weisman szerint ez a korlát még mindig nagyon nagy, és nem valószínű, hogy valódi korlátot jelentene. Ami a jelenlegi licencelési és publikálási modellt illeti, az Adventure Forge lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy a teljes közösséggel együtt publikáljanak egy játékot.

Ez azt jelenti, hogy a publikált játék a dedikált Adventure Forge alkalmazásban – amely PC-n, Macen, iOS-en, Androidon és lesz majd elérhető, illetve lesz egy böngészőben futtatható verzió is -, a publikáláskor pedig azt is meg lehet adni, hogy melyik platformokon legyen elérhető. A készítőknek lehetőségük lesz arra is, hogy a játékért pénzt kérjenek a játékosoktól; ez egy alkalmazáson belüli valutát és az Adventure Forge bevételmegosztási modelljét használja majd. Ezen funkció részletei még nem ismertek. A játékosoknak szánt alkalmazás ingyenes lesz, a játékkészítői eszközök valamilyen díjszabás szerint lesznek elérhetőek, Jordan szavai alapján DLC-ként történő listázás és előfizetés alapú hozzáférés is felmerült.

Translate »