Az A Twisted Path to Renown PvPvE játékmódot biztosít, azaz nemcsak a többi játékossal, de a mesterséges intelligencia által irányított karakterekkel, állatokkal és magával a játékbeli világgal is meg kell küzdenünk. Jelenleg egy tekintélyes méretű pálya érhető el a játékosok számára, egy arizoniai fenyvesben kell helytállnunk. A játék grafikája vegyes szájízt hagy maga után, ugyanis sok minden rendkívül hangulatosra, részletgazdagra sikeredett, ugyanakkor megannyi elnagyolt, kevésbé kidolgozott dolog rondít bele az összképbe.
Szerencsére a környezet, az erdők, mezők és a táborok, kisebb farmok, valamint a korhű fegyverek és ruhadarabok remek miliőt teremtenek, és képesek azt az érzést kelteni, hogy ténylege 1899-ben, Amerikában járunk.
A „vad” jelzőt tényleg szó szerint kell érteni, ugyanis a játék kíméletlen, és képes brutálisan büntetni ha hibázunk vagy épp túl vakmerők vagyunk. Összesen 25-en tartózkodhatunk egyszerre a pályán, ami elég optimálisnak tűnik, így legalább nem botlunk úton-útfélen ellenfelekbe.
A játékban voltaképp teljes mértékben ránk van bízva, mit csinálunk a pályán töltött idő alatt, amíg ki nem megyünk az egyik előre meghatározott, véges ideig elérhető kijutási ponton, vagy amíg meg nem halunk.
Teljesíthetjük a küldetéseket, vadászhatunk és gyűjtögethetünk, hogy az így szerzett javakat később eladhassuk, vagy fejleszthessük felszerelésünket, esetleg újat csináljunk.
Számos tábor, tanya várja, hogy felfedezzük és kifosszuk őket, kijátszva vagy elintézve az ott lévő, a játék által irányított karaktereket, és természetesen a többi játékost, akik hasonló ötlettől vezérelve vagy épp ránk vadászva kerülnek az utunkba.
Tömören így néz ki a játékmenet, azonban a felszín alatt sokkal több minden van, megannyi dologgal kell számolnunk játék közben. Rengeteg mindenre kell odafigyelnünk, ha szeretnénk túlélni, és kijutni a zsákmánnyal.
Karaktert például bérelhetünk ingyen, vagy pénzért, és már itt fontos döntést kell hoznunk. Az ingyenes karakterek ugyanis mindig valamiféle hátránnyal állnak rendelkezésünkre, már rögtön a játék elején nehézségeket állítva elénk. Remegő kéz, rossz állóképesség, elégséges teherbírás, csak hogy néhányat említsek a karakterünket sújtható „áldásokról”. Jó hír viszont, hogy ha jól teljesítünk a játékban, és élve hagyjuk el a pályát, akkor tapasztalati pontokkal javíthatunk a különböző tulajdonságokon. A rossz hír viszont, hogy ehhez mindenképp életben kell tartani a karakterünket. Ha ugyanis meghal a játékban, akkor ennyi volt.
Márpedig hatalmas esély van az elhalálozásra, és nem csak golyó vagy nyílvessző által. Éhezés, szomjúság, sebesülések, ezek mind-mind folyamatos veszélyt jelentenek ránk.
A játékban fontos szerepe van az élelemnek és a folyadék utánpótlásának, főleg ha hosszabb ideig szeretnénk egy-egy körben benntartózkodni, így kulcsfontosságú az utánpótlás. Ez ugyancsak igaz a sérülések ellátására, ugyanis ha túl is éljük a támadást, a sérüléstől függően nem sok jóra számíthatunk.
A látási viszonyok és a karakter fizikai használhatósága romolhat, a legrosszabb esetben voltaképp egy kétlábon járó roncsként kell helytállnunk, amennyiben nem sikerül ellátni a sebeinket, vagy végleg el nem intéz minket a sérülés utóhatása.
Megfontoltan és óvatosan érdemes tehát a játékban haladni, a lopakodás, fedezékhasználat és rejtőzködés mind megkerülhetetlen, ha sikeresek szeretnénk lenni. Nyílt konfrontációban ugyanis hamar olyan helyzetben találhatjuk magunkat, amiből nem biztos, hogy épp bőrrel kerülünk ki. Minden egyes lövésnek súlya van, minden golyó számít. A korszaknak megfelelően rövidebb hatótávolsággal és lassú töltésekkel számolhatunk a legtöbb esetben – főleg ha karakterünk negatív értékekkel van megverve, például istentelenül remegő kézzel… –, kritikus tehát, hogy hova és milyen messziről célzunk. Készüljünk fel, hogy rengetegszer vadnyugati filmekhez hasonlatos párbajokban kell remekelnünk, ahol egy lesből leadott támadás kincset érhet – csak ne ragadjon be a fegyverünk…
Nagyon fontos, hogy folyton jobb és hasznosabb felszerelések és fegyverek után kutassunk, érdemes tehát mindent, az utolsó hordót és kifosztottnak látszó tetemet is átkutatni, hátha számunkra hasznos dologra lelünk. Továbbá a növények, állatok is kulcsfontosságú szerepet jelentenek, belőlük készíthetünk például élelmet és egyéb hasznos tárgyakat.
Szinte minden általunk összeszedett alapanyagot és felszedett, elkészített tárgyat hasznosíthatunk valahogy, ha máshogy nem, például eladhatjuk. Erre kétféle lehetőségünk is van: a játék menüjében elérhető árusok egyikével üzletelünk – minél többször tesszük ezt meg, annál jobb reputációnk lesz, és jobb üzleteket bonyolíthatunk le a későbbiekben –, vagy a játékosok számára készített aukciós részben kínálhatjuk portékánkat a többi játékosnak, illetve mi magunk is vásárolhatunk.
Elképesztően hosszú lenne ez az írás, ha minden részletre kitérnék – főleg hogy megjelenés előtt és után is változni fog sok minden –, viszont fontos leszögezni, hogy a játék nagyon nehéz és kihívásokkal teli. Már most egyértelmű, hogy aki szeretné belevetni magát, annak rengeteg mindent kell megtanulnia, megjegyeznie és elfogadnia, ha sikeres akar lenni.
Tájékozódás terén például egy térkép és egy iránytű áll rendelkezésünkre, néhány terület nevével, így meg kell tanulnunk kiismerni magunkat a pályán, főleg ha sürget minket az idő.
Még az is rengeteget számít, hogy milyen ruhát viselünk, főként a lábbelit tekintve. A puha bőrből készült ruhadarab például kevesebb zajt csap!
Meg kell tanulni a fegyverek hatótávját, erejét, figyelni kell rá, hogy milyen állapotban vannak – minél elhasználtabbak, annál több baj van velük.
Folyamatosan szinten kell tartanunk a karakterünket, és fel kell készülnünk a legrosszabbra, valamint el kell fogadnunk, hogy rengeteg olyan helyzet lesz, amikor egyszerűen szólva megszívjuk. Shotgunnal lépsz be a játékba, és fél percen belül összefutsz valakivel, aki messzebbről tud téged tűz alá venni? Vagy épp lomha vagy, és az ellenfeled fürge, mint a nyúl? Épp egy heves harc után elhasználtad az összes kötszered, és többen is egyszerre rontanak rád? Ezek minden körben előfordulhatnak, és valószínűleg elő is fognak.
Igen, ez egy ilyen játék velejárója, azonban azért emeltem ki ezeket, mert hozzájuk társul egy nagy adag bug és véletlenszerűség, amivel ugyancsak meg kell küzdenünk.
Rettentően frusztráló egy ilyen nehéz játékban, amikor önhibáján kívül hal meg a játékos.
Nagyon fontos például, hogy mit hallunk, így amikor előfordul az, hogy máshonnan halljuk az ellenfelet, mint ahol áll, és rossz oldalon hajolunk ki a fedezék mögül, vagy a lelőtt ellenfél még mindig beszél, na az rettentő zavaró tud lenni.
Akárcsak az, hogy biztos találatnak tűnik egy-egy lövés, és kiderül, hogy meg se karcoltuk a delikvenst, vagy esetleg 2-3 shotgunlövés sem elég 2 méterről valamilyen oknál fogva.
De nem ritkák a grafikai bugok vagy épp fejlesztői döntések miatt idegesítő szituációk, például a puskacsőből előtörő füst sokszor annyira erős, hogy semmit sem látni, és az egész párbajozás egy kaotikus, nevetséges egymás körüli táncolgatásban tör ki, véletlenszerű puffogtatásokkal.
Gyakoriak továbbá az olyan technikai dolgok, mint az fps csökkenés, az értetlenül magas ping, esetleg lefagy a játék, vagy el sem indul. Így a megjelenés előtt ezeket gyorsan orvosolniuk kellene a készítőknek – szerencsére az ukrán csapat folyamatosan kommunikál a játékosokkal, szóval próbálják folyamatában csiszolni a játékot.
Itt jegyezném meg, hogy ha esetleg készítenél valamit a játékban, az több órát is igénybe vehet, mire elkészül. A számláló ugyan offline állapotban is tovább megy, de azért ténylegesen órákról beszélünk, szóval nemigen lehet siettetni a dolgokat az A Twisted Path To Renownban.
Kihívásokkal teli, nehéz, időigényes és sokszor frusztráló játék az A Twisted Path To Renown, azonban kétségtelen, hogy rengeteg mindent pakoltak bele – és rengeteg minden majd csak a megjelenés után lesz elérhető. Sokan a Hunt: Showdownnal gondolják összevetni, azonban ez nem állja meg a helyét, a két játék lényegesen eltér egymástól, érdemesebb inkább az Escape from Tarkovval és hasonló játékokkal párhuzamba állítani.
Csiszolatlan gyémánt lenne az A Twisted Path To Renown? Lehetséges. Jelentős potenciál és sok tartalom van a játékban, azonban van még mit fejleszteni, javítani rajta. Amit jelenleg fel tud mutatni a játék, az a hardcore játékosoknak nagyon is vonzó lehet.
Viszont a hobbijátékosok, azok, akik nem akarnak rengeteg időt beleölni egy játékba, csak hogy „elfogadható szinten” játszhassanak vele, és ne ők legyenek a „free killek” – no és nem szeretnének tömérdek pénzt ölni bele –, azoknak inkább elkerülendő az A Twisted Path To Renown, mert nagyon kevés sikerélménnyel kecsegtet…
A játéknak olyan kipróbált, nagy rajongóbázissal rendelkező címek ellen kell megmérkőznie a 2024. június 6-i megjelenése után, amelyek jelen állapotban sokkal kecsegtetőbbek a legtöbb olyan játékosnak, akik a zsáner iránt érdeklődnek.
A legfontosabb kérdés tehát az, hogy vajon mennyire forr ki a játék a következő fél vagy inkább egy évben, főleg úgy, hogy egyértelműen a hardcore játékosokat célozza meg. Vajon játszanak majd annyian vele, hogy legyen ideje gyémánttá csiszolódni, vagy elveszik a süllyesztőben, esetleg megreked a tucat rétegjátékok szintjén? Néhány hónapon belül kiderül, mi azért szorítunk neki!
A VoidTrain egy rendkívül ígéretes Korai Hozzáférésű játék, ami jelenleg nem tud felérni a témájában…
A World of Warships: Legends az év legcsodálatosabb időszakát ünnepli a Winter Fleet visszatérésével, három…
A Worshippers of Cthulhu a városépítést keresztezi a Lovecrafti mitológiával egy baljós, de rendkívül ígéretes…
Jön a Steel Hunters – egy ingyenesen játszható, mecha hősöket felvonultató lövöldözős játék, amely egyedülálló…
A Temporal Purge: Z egy leegyszerűsített CoD: Zombies játékmód, annak előnyeivel és az egyszerűségéből adódó…
A Dimensionals egy rendkívül stílusos és nagyon ígéretes roguelike deckbuilder, mely novemberben indult útjára Korai…