For The King II – Játékteszt
A For the King 2 a nagy sikerű 2018-as tabletop stílusú roguelike RPG folytatása. A játékban procedurálisan generált kalandokban lehet részünk 5 kampány során. A játék nem csak grafika terén, de mechanikailag is sokban fejlődött és bővült az elődhöz képes. A fejlődés mellett érezhetően nehezebb is lett a játék, amelyet részben már Quality of Life frissítésekkel próbáltak kompenzálni a készítők.
Amennyire aranyosan néz ki a játék, annyira gyorsan fogjuk realizálni, hogy nem lesz egy könnyű menet a kalandok végéig jutni. Kifejezetten igaz ez a kezdeti próbálkozásokra, ahol még nem rendelkezünk túl nagy eszközkészlettel. Ezeket az újabb és újabb runok során fogjuk feloldani, amelyek minden alkalommal egyre „könnyebbé” teszik majd a következő kalandot. Összesen 12 különböző class, különböző fegyverek, armorok és kiegészítők lesznek feloldhatók minden sikeres vagy sikertelen játék után az úgynevezett „Lore Store”-t meglátogatva.
A játék véletlenszerűsége miatt elég sokszor kerülünk hátrányba az ellenségekkel vagy csak a véletlenszerű eventek során. Ehhez használhatjuk a játék egyik mechanikáját, a Focus rendszert, amely focus pontok elköltésével garantál egy sikeres dobást. Például egy sikeres támadás esetén kellene nekünk 3 megadott értéket dobni, akkor focus pontok elköltésével akár mindhárom dobás értékét sikeresre rögzíthetjük. Az egyik legnagyobb aspektusa a játéknak ezen pontok taktikus felhasználása lesz.
A csatákon nem csak a plusz egy karakter jelenléte változtatott jelentősen, hanem a Battle Grid mechanika is, amely két vonalra bontja a csatában résztvevő egységeket. Ezáltal a gyengébb, kevesebb védelemmel rendelkező karaktereinket az erősebbek mögé állítva megváltoztathatjuk a csata kimenetelét. A rácsos rendszernek köszönhetően erős csapásokat mérhetünk több ellenségre vagy akár szenvedhetünk el komoly vereségeket rossz pozicionálás miatt. A karakterek helyzetének függvényében jelentős bónuszokat vagy negatívumokat kaphatunk.
Értékelés
72%
Összefoglaló A kezdés elég nehézkes. A rengeteg random faktor miatt változatos végigjátszások. Akár 4 fős kooperatív játék. Az új harcrendszer plusz opciókat ad a csatákban. További tervezett tartalmak több éven keresztül ingyenes és fizetős formában.