Oldal kiválasztása

Diablo IV játékteszt

Diablo IV játékteszt98% XP98% XP

A legendás Diablo széria legújabb része megérkezett 11 hosszú évvel a harmadik rész után, és egy igazi bombasztikus élményt kaptunk benne. A Diablo Immortals mobilplatformos kitekintése után ismételten egy teljesértékű folytatásban lesz részünk, tekintsünk hát bele mit tartogatnak számunkra a pokol démonai.

A Diablo 4 öt klasszikus karakterosztállyal kezdhető, melyek a Barbár, Druida, Nekromanta, Varázsló és a Rouge. A Barbár a rezidens hústorony harcos karakter, aki egy egész fegyverarzenállal indul neki a kalandnak, és a legtankosabb az összes karakter közül. A Druida erőssége az alakváltozásában (Vérfarkas és Vérmedve formák), az állattársaiban, valamint a vihar és föld típusú varázslataiban rejlik melyek fizikai és mágikus sebzések remek koktéljával ruházzák fel ezt a karaktert. A Nekromanta a Diablo széria sötét varázslója mely az ellenfelek felélesztésére és belőlük hadsereg építésére épül, ahhoz, hogy az ellenfeleit fel tudja támasztani, előbb el kell tennie őket láb alól, erre pedig a csont és vér alapú varázslatai szolgálnak, ezek mellett pedig számos átkot is ki tud szórni, hogy megkönnyítse a dolgát. A Varázsló az elemek mestere, a tűz, villám és jég varázslatokat használva hatalmas sebzést oszt ki, és bénítja meg ellenfeleit, emellett rendelkezik megidézhető elemi segítőkkel, valamint számos védelmi és mozgást segítő varázslattal is. A Rouge a második fizikai támadásokat használó karakter, az ő arzenálja íjakból és késekből áll, a harcban ezek mellett trükkökkel, csapdákkal és egyéb okos szerkezetekkel gyengíti és zavarja össze az ellenfeleit, továbbá számos lehetősége van láthatatlanná válni és meglepni az ellenfeleit.

A játékot elindítva egy, a Blizzardtól már megszokott minőségű bevezetővideó fogad minket melyben bemutatkozik történetünk főgonosza: Lilith, aki eddig száműzetésben volt Sanctuary-ből, azonban követőinek hála elérkezett visszatérésének pillanata. Ezután a korábban részletezett osztályokból van lehetőségünk választani, majd egy egyszerű karaktergenerátoron keresztül testre szabhatjuk karakterünket. Bár a karaktergenerálás mélysége nem egetrengető, arra nagyon jól rávilágít, hogy a karaktermodellek mennyire jól néznek ki. A Diablo 4 mind karaktermodellek, mind környezet tekintetében szemet gyönyörködtető és meglepő mértékig részletes. A sivatag homokja, a hegyeket beborító hóréteg, a mocsarak sara mind élethűen reagál karakterünk mozgására, ami nagyban hozzájárul a világ szépségéhez. A démoni és démonok által megrontott területek undorítóbbak, mint valaha, és nem szerénykednek a vérmennyiségben sem. A játék átvezetői mind in-engine jelennek meg, nem előre rendereltek, és ezeken keresztül ragyog igazán fényesen a játék grafikailag, ugyanis ezek keretein belül láthatjuk testközelben, hogy mennyire kidolgozottak valójában a karakterek. Meg kell említenünk, hogy a grandiózus kinézet nem lenne elég egy ilyen kijelentéshez, a karakterek hangját adó szinkron színészek nagyon jól lettek megválogatva és kiváló munkát végeznek a karakterek életre keltesében. Különösen kiemelkedő munkát végez Lilith és Lothar szinkronszínésze, és mivel karaktereik sokat szerepelnek a történet során rengeteg remek pillanatot köszönhetünk nekik.

A cselekmény kezdetén karakterünket megfertőzik Lilith vérével, minek következményeként az általa hátrahagyott szirmokon keresztül betekinthetünk felszabadulását követő tevékenységébe, és e látomások által megszerzett információt használva kell utolérnünk és megállítanunk Lilith-et. A történet érdekes, megnyerő az első átvezetőtől a végéig. Rendkívül jól megoldották, hogy akik a korábbi részekben nem vettek részt minden fontos információt megkapjanak, szájbarágás vagy hosszú és unalmas expozíciótengerek nélkül. A sztori során elérhető 2 world tier szint segítségével a kezdőbb játékosok is ki tudják élvezni a Diablo 4 történetét, a később (50-es és 70-es szinteken) kioldható 3-as és 4-es world tier szint pedig nehezített játékmenetért cserébe növelt tapasztalatszerzést kapunk és a legjobb elérhető tárgyak megszerzésének lehetőségét. Külön pozitívum, hogyha egy karakterrel végeztünk a fősztorival, akkor új karaktert generálva át tudjuk azzal ugrani a történetet, és koncentrálhatunk a karakter szintjének kimaxolására.

A karakterosztályok képességfái 7 egymásra épülő szintből állnak, melyek kezdetben alaptámadásokat, erősebb főtámadásokat és védelmi képességeket tartamaznak, kisebb-nagyobb passzívok mellet. Az aktiválható képességek ezek mellett erősíthetők 2-2 további effekttel. A képességfa végén található egy ultimate-képesség (melynek szintén rendelkeznek erősítő node-okkal) és egy az összesnél erősebb passzív képesség melyek magasabb szinten egy karakter build alapját képezhetik, megfelelő ráépítéssel.

Természetesen a játék a fő történetszállal végeztén nem ér véget, sőt a legtöbbeknek csak akkor kezdődik. A játék többféle endgame tartalmat is tartogat azok számára, akik készen állnak többszáz órát beleölni karakterük tökéletesítésére. Az endgame tartalom alapvetően 3-as world tier szinttől kezdődik, ezen a szinten kaphatunk Nightmare Sigil-eket melyek a hagyományos dungeon-ök nehezített verziójához biztosítanak hozzáférést, melyek erősebb ellenfelekkel és limitált újraéledési lehetőséggel várnak minket, a jobb jutalom reményében. Ezeken felül vadászhatunk world bossokat melyek sikerességéhez szükségünk lesz más játékosok segítségére is, ezek az ellenfelek azon ritka kategóriához tartoznak, melyek leütése hetente egy alkalommal jutalmaz minket. A történet teljesítése után több további endgame activity elérhetővé válik számunkra.

Összességében elmondható, hogy a játék a lehető legtöbb szempontból túlszárnyalja az elvárásokat. A játék kevés hibája közé tartozik a stabilitás. A tesztelés Playstation 5 konzolon történt, és többször előfordult, hogy egy területváltáskor nem indult el a betöltés az új területre, és a játék újraindításig semmilyen bevitelre nem reagált. Ezen felül a töltési zónák váltásakor gyakran előfordul, hogy a játék leesik 30 fps alá néhány másodpercre, illetve előfordult, hogy későn töltött be a környezet és az fps helyreállása után jelentek meg a környezeti elemek. Ezek ritka problémák mégis képesek csorbítani a játékmenetet.

A játék legnagyobb negatívuma azonban, hogy bár 70 eurós árcédulával lett ellátva (további 90 és 100 eurós csomagokkal) a játékon belüli áruházat free-to-play játékokat megszégyenítő árazással látták el. A cikkünk írásának időpontjában páncél transzmogok 10 eurótól egészen 28 euróig találhatóak a boltban, hátizsákkinézetek elérhetők 8-10 euróért, illetve a hátasunk számára is vehetünk páncélokat és kiegészítőket, melyek ára 8 és 15 euró között mozog.

Ezen felül a játék rendelkezni fog fizetett és ingyenes jutalmakat tartalmazó battle passal is,melynek végleges tartalma a cikkünk megírásakor még nem ismert.

A tesztet a Magnew Games kft. tette lehetővé, ezúton is köszönjük a biztosított játékkulcsot!

Még újonc vagy a Diablo világában? Semmi gond! Ezúton szeretném felhívni mindenki figyelmét aki frissen akar beugrani a Diablo 4 által kínált adrenalintengerbe két YouTube sorozatra, melyek első videóit lentebb meg is találjátok:

Először is, a hivatalos sztorifelvezetés: Book of Lorath címen, mely 4 epizóddal megadja a szükséges háttértudást azoknak, akik számára eddig ismeretlen volt a Diablo által felépített világ.

Másodszor pedig: A Let’s Level Up YouTube csatorna magyar nyelvű Diablo IV Kezdő Tanácsok néven futó sorozata, mely segítségünkre lehet első lépéseink megtételéhez Sanctuary-ben.

Értékelés

98%

Összefoglaló 11 év után a Diablo visszatért, egy megragadó történettel és remek karakterekkel. A játék grafikailag és hangtechnikailag kiemelkedő élményt nyújt, ezek és a sztorija miatt már megéri az árát. A Diablo Immortals után a Blizzarddal szemben hatalmas elvárások álltak a Diablo 4 kapcsán, és a teszt végén magabiztosan kijelenthetjük: Sikerült mindet megugraniuk, és sok esetben túlteljesíteniük is.

98%
Translate »