WRC 9 FIA World Rally Championship – Játékteszt
Újabb év, újabb WRC. Mivel az előző rész is nagy fejlődés volt már, ez a mostani igyekszik ráépíteni az előd erősségeire és még hozzátenni egy kis pluszt. Első ránézésre akár azt is mondhatnánk, hogy copy-paste ugyanaz a játék, mint a 8-as volt, és nem tévednénk sokat. De ami igazán érezhető, az a játékmenet alatt érezhető apró, finom változtatások, fejlesztések. Továbbra is tartja azt a szintet, hogy egy teljes értékű versenytársa legyen a Dirt Rally 2.0-nak, bár itt talán valamivel alacsonyabb a skill küszöb. Ráadásul a visszatérő játékosok is örülhetnek, mert pillanatok alatt leskippelhetik a kézenfogós tutorial részt és egyből a hardcore verseny menedzseléssel indulhatnak.
A fő fókusz a karrier módon van továbbra is. A junior kategóriától felküzdhetjük magunkat a rendes WRC-ig. Választhatunk többféle nehézségi módot, amik lényegében a rásegítések egy-egy preset változatai. Amennyiben valamit még is úgy érzünk, hogy nem megy igazán, bármikor (akár verseny közben is) ki vagy be kapcsolhatunk később. Ezen kívül perma crash opciót is választhatunk, ami a nevéből adódóan sokkal jobban büntet minket ha rosszul mérjük fel a helyzeteket. Célunk továbbra is a jó helyek elérése a versenyek alkalmával és saját teamünk managelése. Ez mind anyagilag, mind morálisan elég komplex lesz már lategame részre. Az előző részből visszatérő tech fa most is segít eltalálni azt, hogy amiben gyengébbek vagyunk, azt megerősítsük XP-ből. A teamünkön kívül még a szponzor gyártóval is jó kapcsolatot kell ápolnunk, különben gyorsan hátrányba kerülhetünk miatta.
A fizika megengedőbb, mint a Dirt Rally 2.0, de mégse arcade hatású. Ha ügyesek vagyunk, akkor könnyedén driftelünk be a hajtűkanyarokba, de ehhez azért gyakorlás is szükséges. A különböző talajtípusoknál is érezhető változások vannak, amikhez más-más vezetési stílus társul. Ezt a force feedback is erősíti, ami szintén szolidra sikerült. A co-pilot hangja elég robotos még mindig, amiben lenne mit javítani, de a célra tökéletesen megfelel. Ami még szintén furcsa, hogy sok esetben eltűnik a basszus a motor hangjából, de ezt elvileg hamarosan orvosolni fogja a készítő, mert már tudnak a hibáról. Újdonság lesz egy multiplayer mód, ami majd később érkezik, amiben a barátunk beülhet a co-pilot helyére, és ő olvashatja nekünk a jegyzeteket. Emellé saját liga rendszert is készíthetünk, amiben több rallyn keresztül mérhetjük össze a tudásunkat.
A „real-world” szponzorok nagyon erősen jelen vannak minden részében a játéknak. Konkrétan a betöltést jelző forgó ikon is egy szponzorált tartalom, mégpedig egy versenykormány. Sajnos én szerintem emiatt nem lehet egyéni kinézeteket csinálni az autókon, ahogy azt más verseny játékokban megszokhattuk, mert valószínűleg a szponzorált kinézeteket kell nekik használni. Viszont rengeteg autó és licenszelt pálya áll rendelkezésre. Klasszikus verseny autós eventeket is játszhatunk a karrier alatt, amik egy merőben más vezetési élményt nyújtanak.
Értékelés
85%
Összefoglaló Az előző rész tulajainak nagyon fogat szorítva tudom csak ajánlani teljes áron az új részt, de aki most fogna bele a szériába, annak biztosan ez a legjobb választás. Az UI nekem még mindig túl konzolos (ami mondjuk a perifériák használata miatt érthető), nem valami jó navigálni bennük. A hangok egy-két furcsa esetet leszámítva nagyon jók, és a kamera beállítások sokkal finomabban változtathatók a saját igényeink szerint. A fizikai motor megengedő, de mégsem arcade. A csapatmenedzselés és talent fa továbbra is egy kellemes plusz a karrier mód alatt.