Oldal kiválasztása

Transport Fever 2 – játékteszt

Transport Fever 2 – játékteszt83% XP83% XP
5 éve született ez a tartalom. Kezeld ennek megfelelően (pl. egyes hivatkozások esetleg már nem működnek).

A Cities: Skylines-féle városépítős játékok mellett egy kicsit elhanyagolt maradt a szállítással foglalkozó játékok listája. A Transport Fever 2 ezt az űrt szeretné betölteni. Az előző részhez képest nem csak grafikailag, de mechanikailag is sokat fejlődött, de jelenleg még néha döcögősen működik. Több, mint 200 különböző járművével, szabad játékmóddal és három fejezetes kampány módjával a stílus kedvelőinek számos játékórát hozhat. Amivel még egyedibbé tehetjük a játékélményünket, az a launch idejében már elérhető, és tartalommal rendelkező Steam Workshop integráció.

Először a kampány módot mutatnám be. Lényegében végighaladunk a közlekedési és szállítási eszközök fejlődésén az 1850-es évektől napjainkig egy-egy tematikusan felépített scenario teljesítésével. Ezekben mindig találunk egy fő küldetés szálat, aminek a teljesítésével léphetünk majd a következő scenariora, de mellé folyamatosan kapunk mellék feladatokat is. Ezek a rövidebb küldetések feldobják egy kicsit azt az időt, amit a fő küldetésben meghatározott célok elérésével töltünk, és sok esetben a kornak megfelelő háttér-információt is kapunk belőlük. Miközben haladunk előre az időben a játék szépen csorgatja belénk az egyes felhasználható eszközök és szállítási módok tutorialjait, ami szépen bele van építve a sztoriba.

A Free Game módban három különböző táj közül választhatunk: Temperate, Dry és Tropical. Három csúszka segítségével beállíthatjuk a generálásra szánt mapunk hegy, vízfelület és erdő tartalmát, aminek seedjét generálás után egy kóddal meg is oszthatunk. Ezen felül megadhatjuk a térkép méretét és a városok, iparágak számát amit generáljon rá. Ezt követően kiválaszthatjuk, hogy Ázsia, Európa vagy az USA járműveit szeretnénk használni és a játék nehézségi fokát. Ezen felül itt tölthetünk be modokat is amiket fel szeretnénk használni az adott mapon. Kampány módban (egyelőre) nem lehet modokat használni, ez mondjuk az achievementek miatt érthető is. Itt szabadon építhetünk ameddig a kasszánk csak engedi.

Sajnos release buildjében még mindig előfordul crash amikor már nagyon komplex a map és számos vonal fut egyszerre. Az útvonalak kiosztása is elég bosszantó lesz egy idő után. Leginkább akkor vesszük ezt észre, amikor egy hosszú lista közepéből kiveszünk egy célpontot vagy csak át szeretnénk rakni egy másik pozícióba az útvonalon. Néha a célpont kijelölése sem egyszerű, mert ha mondjuk egy cargo és egy passenger terminal van egymás mellett, akkor az esetek nagy részében a rossz terminalt kattintotta be az útvonalba. Ezt már csak azért sem értem, mert ha 5 árufuvarozásra használt terminalt benyomtam a listámba, akkor hatodiknak valószínűleg nem személyszállítást szeretnék beállítani. Ezen felül nagyon ügyelni kell felvétel a helyes sorrendre is: nyersanyag -> feldolgozó hely. Ha fordítva veszed fel és megfordítod az útvonalat amit a jármű bejár, akkor hiába fog elvben jól menni a szállító eszköz, a nyersanyag nem „termelődik” majd a szállítás helyszínére. Amit még ajánlok, hogy vasúti síneket kis szegmensekben építsünk össze, mert elég pazarlóan tud utakat kialakítani a játék.

Értékelés

83%

Összefoglaló Nagy fejlődés tapasztalható az előző részhez képest. A negatívumok ellenére is nagyon élvezetes volt a játék a 20. óra után is. A Workshop jelenléte még tovább növeli a játék által alapból felkínált tartalmakat, és esetleg könnyítést is adhat a gyengébb játékosoknak. A kampány jól felépített és elég változatos a különböző időszakoknak köszönhetően. A mellék küldetések sosem voltak idegesítő teendők, mindig megérte megcsinálni őket a fő sztori mellé.

83%
Translate »