Oldal kiválasztása

Kipróbáltuk a New Nintendo 2DS XL-t!

Kipróbáltuk a New Nintendo 2DS XL-t!
8 éve született ez a tartalom. Kezeld ennek megfelelően (pl. egyes hivatkozások esetleg már nem működnek).

Lehetőségünk volt kipróbálni a New Nintendo 2DS XL-t. Maga a konzol majd csak júliusban jelenik meg, és szerencsénkre négy játékkal együtt hozták el Budapestre így ténylegesen egy exkluzív betekintést nyerhettünk, hogy mire is számítsunk. A lehetőséget köszönjük a ConQuest Entertainmentnek.

Maga a bemutató helyszíne a BarCraft 2 volt, így igazi gamer hangulatban lehetett ismerkedni a konzollal. De mielőtt belevethettük magunkat a Nintendo élménybe, kaptunk egy igazán informatív és részletes prezentációt a New Nintendo 2DS XL-ről, illetve magukról a játékokról, amiket kipróbálhattunk. Magába a szervezésbe és levezetésbe nem lehet belekötni, igazán jó munkát végeztek és remek, családias hangulat volt.

New Nintendo 2DS XL:

Miután a kézi konzol volt a fő attrakció így vele kezdeném a sort. Sok ember értetlenül állt a bejelentésnél, hogy miért is lesz jó ez a konzol, amikor ott a 3DS. A 2DS XL egy átmenet, míg a sima 2DS egy „gyerekjáték”, itt megkapjuk azt a funkciót, hogy összecsukható így sokkal könnyebben tudjuk magunkkal vinni. A 3DS XL-hez képest lényegesen olcsóbb lesz, így kapunk egy választási lehetőséget, hogy kell-e nekünk 3D funkció vagy sem.

De mivel lesz másabb, mint egy 3DS? Fentebb írtam, hogy ebből hiányzik a 3D funkció és ez a legnagyobb eltérés. Hardver tekintetében ugyanazt tudja nyújtani, így azok a játékok, amik kifejezetten New 3DS-re készültek, ezen is futnak. Egy töltéssel közel 6 órát bír, ami kifejezetten baráti, de mondjuk én örültem volna, ha ehhez egy MikroUSB csatlakozó párosul, a könnyebb töltést elősegítve.

Külsejét tekintve azonnal észrevenni, hogy mennyivel másabb készülékről van szó. Sokkal kerekebb és két színösszetételű a konzol, megjelenéskor fekete-türkiz és fehér-narancs párosításokban lesz kapható és azt kell mondanom, mind a kettő nagyon jól néz ki élőben.  De ami elsőre szemet szúr az elején, hogy a jack csatlakozó valamint az stylus szorosan egymás mellé került. Itt emelném ki a számomra egyetlen negatívumot is: a stylust. Ugyanis kicsi lett. Nincs egy vaskos kezem, de így is nehezen találtam rajta normális fogást. A másik újdonság, hogy a játékkártya olvasó mellé került az SDkártya foglalat így végre nem kell szétbontanunk a konzolt egy sima kártya cseréhez, valamint kaptak egy védőburkolatot, ami szintén jó ötlet.

Amikor felnyitjuk a konzolt már nem fogunk drámai változásokkal találkozni, ami azonnal szembe tűnik, hogy a Home gomb középről balra vándorolt el. Az alsó érintőkijelző nem emelkedik ki, hanem szépen síkba van, valamint, hogy a felső kijelző tetejéről a kamera a középső gerincre költözött. Valamint így még szembetűnőbbek a lekerekített formák, amik jól állnak a konzolnak. Ami még különösen tetszett, hogy a felső rész kapott egy vékony peremet, így ha lecsukjuk, a két kijelző nem érintkezik, valamint sokkal jobb védelmet kap a konzol.

A New 3DS amiibo olvasó funkcióját megörökölte a konzol, az alsó kijelzőhöz kell érintenünk a figurákat és már olvassa is őket, így nem kell plusz kiegészítőt vásárolnunk.

Szerintem rá is térhetünk a játékokra, négy olyan címet próbálhattunk ki, amik majd csak a közeljövőben jelennek meg, így prezentálva a 2DS-t.

Miitopia:

Nehéz szavakba önteni ezt a játékot, aki már látott olyan Nintendos címet, ami a Miikre alapszik az tudja, hogy mennyire elborult a végeredmény. A Mii-k általunk generált karakterek és furcsa nyelven beszélnek (a legjobb esetbe). A MiiTopia egy fantasy környezetes RPG, ami elsőre komolynak hangzik, de nem az. Már az alap szituációnál kiderül, hogy nem szabad komolyan venni: Egy gonosz varázsló ellopja a Mii-k arcát. A feladatunk visszaszerezni őket. A Demóban 3 pályát próbálhattunk ki, amiknél jól kijön a körökre osztott harc, és a társainkkal való interakció. Erre nagyon rágyúr a játék, minél jobb a viszonyunk a társainkkal, akkor képesek a harcban extrákat adni. Mindegyik karakternek vannak néha kívánságai, meg vannak, hogy melyik ételeket szeretik. RPG mellett, egész komplex karakter menedzsment is belekerült. Nagy betekintést nem nyertünk a játékba, de kifejezetten szórakoztató.

Hey! Pikmin

Itt is egy három pályás demót próbálhattunk ki. A Pikmin sorozat most látogat el először kézi konzolokra, és egy kifejezetten hangulatos címről van szó, ami nagyon jól kihasználja a két kijelzőt. Maga az irányítás elsőre furcsa, de gyorsan rá lehetett jönni, hogy mivel-mit csinálhatunk. A Pikminek irányítása gördülékeny és gyorsan kitalálható. De elsőre olyan nagy eltérést nem mutat a fősorozathoz képest, pusztán annyit, hogy oldalnézetes lett a játék.

Dr. Kawashima’s Devilish Brain Training

Na, ez az a játék, amiben a legkellemesebben csalódtam, egyszerűen FANTSZTIKUS! Csak egy egyszerű matek feladványos demót próbálhattunk ki, de már az lenyűgöző volt. Szimpla összeadás-kivonásokról van szó, de megdolgoztatja az agyat a játék és az eredményeinkhez mérten könnyít vagy nehezít a játék. De mi benne a kihívás? Emlékeznünk kell az eredményekre, kapunk egy szimpla számítást, ami lejjebb csúszik, kérdőjelek lesznek benne, felette megjelenik egy újabb számítás, de az előzőnek az eredményét kell leírnunk. Bőven előre kell gondolkoznunk és emlékeznünk kell mindenre, a nehezítés pedig az, hogy két számítást kapunk, amik eltűnnek, és azok eredményeit kell sorba beírnunk. Ez már tényleg megtornáztatja az agyat. Japánban már régen megjelent a játék, hozzánk csak hamarosan érkezik, de ezt nem szabad majd kihagyni!

Ever Oasis

Mondhatom, hogy a konzol bemutatása mellett a legnagyobb dolog azaz Ever Oasis kipróbálása volt. Egy küldetés sorozatot játszhattunk végig, valamint kalandozhattunk nyugodtan, de maga az elképzelés, hogy egy Várost avagy, Oázist kell menedzselnünk. Közben küldetéseket teljesítünk, hogy növekedjen az Oázis, csapattársaink is vannak, akik akkor jelennek meg, amikor kalandozunk, mindegyiknek van egyedi tulajdonsága, ami segíthet megoldani kisebb feladványokat. A harc nagyon gördülékeny és adja magát, hogy mivel mit kell csinálnunk. Ez a játék a 3DS húzócíme lesz a nyáron ez már biztos.

Összességében a New Nintendo 2DS XL-ről: van jogosultsága a konzolnak, mert olyan sok játék igazán nem használja ki a 3D-t, és az árkülönbség miatt van döntési lehetőségünk. Ha nem rendelkeznék egy 3DS-sel, elgondolkoznék egy 2DS beszerzésén. A formavilága is nagyon jó lett, hogy szép lekerekítéseket kapott, valamint a két színkombináció is szép.

A négy kipróbált játékról: Szerintem érezhető, hogy az Ever Oasis és a Dr. Kawashima’s Devilish Brain Training amik igazán elvarázsoltak engem, mind a két játék fantasztikus, míg az előbbi húzócím lehet a másik nagyon jó hiánypótlás. A Hey! Pikmin és a MiiTopia esetében is remek játékokról van szó, de nem igazán én vagyok a cél közönségük.

Translate »