Select Page

GC 2013 – inFamous: Second Son – Előzetes

GC 2013 – inFamous: Second Son – Előzetes
11 éve született ez a tartalom. Kezeld ennek megfelelően (pl. egyes hivatkozások esetleg már nem működnek).

Összegyűjtöttük eddigi ismereteinket a PlayStation 4-exkluzív, jövő év tavaszára áttolt inFamous: Second Sonról.

Az inFamous: Second Son a második rész után játszódik, Seattle-ben, a főhős pedig a huszonnégy éves utcai művész, az indián felmenőkkel is büszkélkedhető Delsin Rowe lesz. Rowe igazi kormányellenes aktivista, így utcai alkotásaiban ad hangot elégedetlenkedésének. Egészen addig, amíg egy conduitokat szállító jármű balesetet nem szenved, főhősünk ugyanis ekkor természetfeletti képességekre tesz szert. A balesetet követően a Department of Unified Protectionami blokád alá veszi Seattle-t, ellenőrzőpontokat és internálótáborokat építenek ki. Rowe feladata az lesz, hogy a "bioterroristák" üldözésére szakosodott kormányszerv, a DUP ellenőrzőpontjait felszámolja, s lehetőleg kiderítse, mi is folyik a háttérben. Eközben azonban saját belső problémáival is meg kell vívnia, a gyerekkora óta mindig másodhegedűs Rowe ugyanis könnyen jött képességeinek köszönhetően egy büszke és arrogáns alak képét festi le, aki nem minden esetben használja majd jóra erejét.

Az eddig ismert speciális képességek közül csak egyet ismerünk részletesebben, ez pedig nem más, mint a füst feletti uralom. Ahogy Cole-nál a villámlást, a füstöt is folyamatosan pótolnunk kell, lehetőleg kéményekből, kiégett autókból, esetleg a felénk hajított könnygázgránátokból. A füstöt használhatjuk a DUP katonák figyelmének elterelésére, de használhatjuk majd füstbombaként, füst-tűzlabdaként, vagy akár dash-elhetünk is vele. Cole-hoz hasonlóan a közelharcban is jártasak leszünk, így akkor se kell pánikolnunk, ha épp kifogyunk a szuperképességünkből, ilyenkor ugyanis lángoló láncunkkal csaphatunk az ellenséges katonai erők közé. Maga a füst egyébként a közlekedés szempontjából is előnyös lesz, szellőzőkön keresztül például pillanatok alatt az épületek tetején találhatjuk magunkat. Magát a környezetet is dinamikusan alakíthatjuk, képességeink segítségével akár porig rombolhatjuk (hídakat dönthetünk le, oszlopokat dönthetünk ki, autókat robbanthatunk fel) vagy újjá is építhetjük a várost. Mindezt az határozza meg, milyen döntéseket hozunk majd a fő -és mellékküldetések során.

A Sucker Punch elmondása szerint Rowe a játék előrehaladtával új képességekre is szert tesz, amelyeket más szupererővel rendelkező társaitól tud majd megszerezni. Ezek közül a gamescomon a Abigail 'Fetch' Walker szereplőtől szerzett szupererővel ismerkedhettünk meg.

Amiben óriásit lépett előre a sorozat, az egyértelműen a látványvilág. A készítők nem tékozolták el a PlayStation 4 erejét, egyrészt rengeteg munkát öltek a motion capture technológiába, amelyek már nemcsak az átvezető videókban nyújtanak észrevehető eredményt, de játék közben is. A főhős mozgása hihetetlenül dinamikus, folyamatos és élethű, az arcáról pedig leolvasható a pimaszság és a magabiztosság. Ami Seattle városát illeti, hihetetlen részletességgel lett kidolgozva. Az új helyszín az utópisztikus hangulatnak köszönhetően sokkal ijesztőbb, mint Empire City vagy New Marais, mindenhol érezni, hogy egy roskadozó nagyvárosban kell rendet tennünk, ahol minden helybéli nap, mint nap a szabad életért küzd.

A játék irányításának koncepciója is igyekszik idomulni a játékbeli folytonosság élményéhez. Az ígéretek arról szólnak, hogy játék közben nem azzal kell majd foglalkoznunk, hogy melyik gomb mit is csinál. A Sucker Punch a DualShock 4 képességeire épít több játékmenetbeli újdonságot is, mint például a beépített hangszóróra vagy az érintőkijelzőre.

Az inFamous: Second Son 2014 első negyedévében jelenik meg, kizárólag PlayStation 4-re.

Translate »