Hófehér és a vadász – Filmkritika
A Disney univerzum egyik legrégebbi meséjéről, a Hófehérke és a hét törpéről valószínűleg kevesen hitték volna, hogy remek fantasy-alapanyag lehet egy mozifilmhez, pedig a Hófehér és a vadász a bizonyíték rá, hogy ez akár működhet is.
Az Universal ugyan idén ünnepli századik születésnapját, a nagy múltú stúdió azonban évek óta csak keresi régi önmagát. Talán a megváltást a népszerű Disney-rajfilm, a Hófehérke történetének ismert vázára felhúzott Hófehér és a vadásztól várják, de a nyári mozidömpingben Rupert Sanders elsőfilmes mozija sajnos nem több, mint egy ügyes próbálkozás, sok-sok kellemetlen üresjárattal, s kihagyott ziccerrel, gonosz mostohát játszó Charlize Theronnal, meg olyan törpékkel, akik sajnos csak a mesében viccesek, a filmben inkább csak a sztorihűség miatti szükséges kellékek.
A Hófehér és a vadász tényleg csak nagyvonalakban követi a Disney-rajzfilm cselekményét, így annak főbb mozzanait turbózza fel olyan kiegészítésekkel, s körítéssel, amelyekkel napjainkban is eladhatóvá lehet tenni egy majdnem nyolcvan éves mesét. Az alap tehát jól ismert, Ravenna (Charlize Theron) gonoszul hátbatámadja friss hitvesét, a királyt, s hogy biztosan ő legyen kerek-e földön a legszebb teremtés, a királyi vár legmagasabb tornyába záratja a meggyilkolt uralkodó lányát, Hófehért (Kristen Stewart). A lány azonban megszökik, személye pedig komoly fenyegetést jelent az évek során csak romlást és pusztulást hozó királynéra, aki így megbízza a Vadászt (Chris Hemsworth), hogy a Sötét Erdőben leljen a lány nyomára.
S ugyan meseformába öntve ugyanezt a történetet már többször láthattuk, szélesvásznon történő bemutatkozása az előzetesek alapján mégis sokkal ígéretesebbnek tűnt, mint ami végül kisült belőle. A Hófehér és a vadász ugyanis nagyon ingatag lábakon álló forgatókönyvvel bír, ami bosszantó logikai bakikkal, alig elmagyarázott szálakkal, olykor papírmasé karakterekkel igyekszik meg életet lehelni, egy egyébként meglepően ízléses, megkapó, s jól ábrázolt fantasy világba. Így eshet meg, hogy a film játékidejének jelentős részében ártatlan, tisztalelkű lányként ábrázolják Hófehért, aki aztán egyik percről a másikra válik seregeket csatába vezető harcos amazonná.
Pedig a színészek tényleg mindent megtettek, Charlize Theron szuperül hozza az örökéletért sóvárgó, fiatalságát mindennél fontosabbnak tartó gonosz mostohát, míg Chris Hemsworth-ot az Isten is belevaló, tökös középkori harcosnak teremtette, aki néha jól elejtette mondatokkal igyekszik oldani a keményebb szituációkat. Szerencsére Kristen Stewartnál se lóg ki a lóláb, ami eddigi teljesítményét figyelembe véve igazán dícséretes, bár azért én a Tükör helyében kétszer is meggondolnám, hogy őt mondanám-e a legszebbnek, mert ha engem kérdeztek, akkor Charlize Theron a legszebb kerek-e vidéken.
Értékelés: 5/10