Oldal kiválasztása

Mortal Kombat Vita – Játékteszt

Mortal Kombat Vita – Játékteszt
13 éve született ez a tartalom. Kezeld ennek megfelelően (pl. egyes hivatkozások esetleg már nem működnek).

Tavaly tavasszal ismét belekóstolhattunk a klasszikus Mortal Kombat-esszenciába, május elején pedig PlayStation Vitára is elkészült az új epizód, ami a PS Vita képességeinek kihasználása mellett rengeteg extra tartalmat is kapott.

A PlayStation Vita megjelenésének nyitócímei közül a Ultimate Marvel vs. Capcom 3 már bizonyította, a reneszánszukat élő verekedős klasszikusok bizony új otthonra lelhetnek, a Sony zsebkütyüje ugyanis nem csak erőforrásait, de kialakítását tekintve is kiválóan alkalmas arra, hogy bunyós játékok jelenjenek meg rá. Szerencsére Ed Boon és az ex-Midway tagokból alapított NetherRealm Studios is felismerte a lehetőséget, s a tavaly tavasszal nagykonzolokra megjelent, számozás nélküli új Mortal Kombat május elején PS Vitára is tiszteletét tette, többek között számtalan Challange Tower kihívással, érintőképernyős és giroszkópos mókákkal, valamint egy raklapnyi bónusz tartalommal, amelyek a korábban már megjelent letölthető kiegészítéseket tartalmazzák.

 

Így olyan speciális karakterekkel is harcba indulhatunk, mint a Sony-exkluzív God of War főhős, Kratos, Freddy Kreuger, Skarlet, Rain vagy Kenshi. A régiek közül tulajdonképpen minden jól ismert szereplő visszatér, így a kilencedik Mortal Kombat tornán bármelyik kedvencünkkel (összesen harmincketten vannak) neki vághatunk az erőpróbának. Annak az erőpróbának, ami tulajdonképpen az első három Mortal Kombat verseny idején játszódik, a történet szerint ugyanis Raiden a Shao Kahnnal vívott végső megmérettetésben elbukik, de egy látomásban vészjósló üzenetet küld múltbéli énjének, ezzel meghagyva annak lehetőségét, hogy a múltban változtassanak a jövő kimenetelén.

 

A Mortal Kombat Vita irányítása minden fronton igyekszik kihasználni a konzol képességeit, s bár harcok közben az érintőképernyős lehetőség csak jelképes, a PS Vita-exkluzív Bonus Challange Tower kihívásban vagy a Fight menüpont alatt található Test Your Balance (a giroszkóp segítségével kell egyensúlyoznunk), Test Your Slice (Fruit Ninjához hasonló lehetőség, ahol testrészeket kell kaszabolnunk) minijátékokban már fontosabb szerep jut nekik. Ahogy az új szereplőknek is, Skarlet, Kenshi, Rain, és Freddy Krueger szereplésére ugyanis nem csak a sztorimódban számíthatunk, hanem kifejezetten rájuk kihegyezett kihívásokban is.

 

Ahogy az alapokat szolgáltató tavaly tavaszi nagygépes verzióban, úgy a Mortal Kombat Vitában is pontokat kapunk minden egyes jól kivitelezett mozdulatért vagy kivégzésért. Ezeket a pontokat aztán a kriptában válthatjuk be, többek között új kivégzésekre, új kombókra, mozdulatsorokra, esetleg látványtervekre, kosztümökre.

 

A gyűjtögetés lehetősége mellett a játékmenet is továbbfinomodott, továbbá új lehetőségekkel egészült ki. Egyrészt bevezetésre került az úgynevezett Super Meter, amely sikeres vagy sikertelen csapások és bekapott ütések után ad lehetőséget speciális támadások kijátszására. Ez a több lépcsőből álló megoldás amellett, hogy speciális mozdulatokat csal elő, komolyabb szinteken segítségével már látványos kombókat fűzhetünk egymásba. Ha teljesen feltöltjük a csíkunkat, akkor az X-Ray Attacket aktiválhatjuk, ami tulajdonképpen karakterenként eltérő, nagyon látványos, és persze nagyon brutális csapást jelent az ellenfélre nézve. Ha ezt sikerül jó ütemben kiviteleznünk, akkor könnyedén megfordíthatjuk egy addig vesztesnek tűnő mérkőzés kimenetelét is. Szintén újdonság, hogy a konkurens címekhez hasonlóan már itt is lehetőség van Tag Team meccsekre, ahol akár kettő-kettő elleni felállásban is játszhatunk, s ahol a Super Meter segítségével akár Tag Team specialitásokat is bevethetünk harc közben. Természetesen van online bunyókra is lehetőség, ezeket Vitán Wi-Fin vagy ad-hoc módon kezdeményezhetjük.

 

A Mortal Kombat Vitás megmérettetése szuperül sikerült, a NetherRealm Studios mindazt átemelte, amit PlayStation 3-on vagy Xbox 360-on megszerettünk, s csupa olyan extrával ruházta fel a zsebkonzolos kiadványt, amelyek még tartósabbá teszik az amúgy is időrabló játékot. A sztorimód szórakoztató, az akciók folyamatosak, a látvány ugyan visszafogott, de bőven kárpótol minket ezért a temérdek bónusz lehetőség, ami nem napokra, hanem akár hosszú hetekre is a kis kijelző elé szegezi a rajongókat.

 

Értékelés: 8,5/10

Véleményünk szerint

Aktuális fórumtémák

Eseménynaptár

Translate »