Hitman Absolution – Könnyebben tanulható és játszhatóbb lesz
Tore Blystad, a játék direktora a DigitalTrends-nek adott interjúban elmondta, a Hitman Absolution sokkal szélesebb közönséget szólít majd meg, miközben megtartja fő magját, amivel a hardcore rajongók is elégedettek lesznek.
Blystad az interjúban úgy nyilatkozott, a Hitman korábbi részeire egy hosszan tartó tanulási görbe volt a jellemző, túlságosan sokáig tartott, és nehéz volt igazán ráérezni a játék lényegére, így a sorozat későbbi epizódjai nem igazán tudtak új rajongókat toborozni, a játék nehézsége ugyanis elriasztotta őket.
A direktor elmondta, éppen ezért a Hitman Absolution fejlesztése során az nyújtja a legnagyobb kihívást, hogy sokkal könyebben tanulhatóbbá, játszhatóbbá tegyék a játékot, miközben megtartsák a játék kemény, hardcore oldalát is. Utóbbira azért van szükség, mert az IO Interactive nem szeretné elűzni a régi, lojális rajongókat.
Az interjú végén szóba került a játék alatt dolgozó új Glacier 2 engine is, mely Blystad elmondása szerint nagyon komoly mesterséges intelligenciával vértezi fel a játékbeli karaktereket. Például bármilyen irányból is támadjuk majd kiszemelt áldozatunkat, biztosak lehetünk benne, hogy visszatámadnak, és a megfelelő módon reagálnak a kialakult helyztre.