Spec Ops: The Line – Előzetes
A több részt is megélt Spec Ops sorozat sose örvendett túl nagy népszerűségnek, a Take Two most mégis megpróbál új életet lehelni a játékba. Az új részt a tavalyi VGA-n leplezte le a kiadó, és máris megérkeztek az első konkrétumok.
Az új epizódot az eddig teljesen ismeretlen, berlini központú Yager Development emberei készítik, és a csapat állítása szerint már több mint három éve, valamikor 2007-ben kezdték el fejleszteni a Spec Ops: The Line-t. A fejlesztőkön óriási a teher, hiszen a ’90-es évek végén indult Spec Ops sorozat eddig nyolc részt megélt története során nem igazán sikerült áttörő sikert elérnie a játéknak, így a 2K Games felügyelete alatt készülő új, kilencedik epizód lehet az első igazán sikeres rész. Ehhez minden adott a csapatnál, az eddig napvilágot látott részletek, videók és képek legalábbis arra engednek következtetni, hogy jó úton halad a fejlesztés. A produkciót a tavalyi Video Game Awards-on mutatták be, azóta a neves külföldi magazinok már mozgás közben is láthatták a Gears of War alapsémájára épülő, napjaink leggazdagabb városában, Dubai-ban játszódó külső nézetes akciót, amiről rengeteg érdekes információ látott napvilágot, így ezeket egy csokorba gyűjtve próbáljuk meg bemutatni Nektek, mire is számíthattok majd.
A Spec Ops: The Line története a nem túl távoli jövőben játszódik, a klímaváltozás alaposan felforgatta világunk megszokott külsejét, de az arab világ leggazdagabb térségét, Délnyugat-Ázsiát különösen nagy pusztítás érte. A játék helyszíne a poszt-apokaliptikus Dubai lesz, ahol a korábbi pompa és fényűzés már a múlté, gyakorlatilag mindent homok, kosz és mocsok borít, mindennaposak lettek a homokviharok, az épületek lakhatatlanná váltak, a lakosságot pedig a kormány kénytelen volt evakuálni, így a civilek helyett felfegyverzett bűnbandák és fosztogatók "lakják" a várost. A sztori középpontjában a lakosok kimenekítésekor eltűnt John Konrad ezredes áll, akiről idáig mindenki azt hitte, hallott. Konrad vészjeleit azonban váratlanul sikerül befogni, így a kormány egy speciális Delta Force egységet küld az ezredes megmentésére. Mi Martin Walker kapitányt, a csapat vezetőjét alakítjuk majd.
A játékmechanika első látásra alapvetően a Gears of War jól ismert sémáját követi, azonban az EPIC remekbe szabott produkciójával ellentétben itt két dolog is azonnal szemet szúr, és ami teljesen új megvilágításba helyezi a GoW által kitaposott ösvényt. A kameranézet továbbra is a külső nézetes, nézd a hátam mögötti vonalat követi, azonban a Spec Ops: The Line-ban lehetőségünk van csapatunk tagjainak parancsokat osztogatni. Egyszerre két deltásnak adhatjuk ki az utasításokat, jelezhetjük nekik, hogy jöjjenek vissza támogatni minket, nyomuljunak előre, várjanak-e a tűzparancsra, vagy simán rohamozzák-e meg az ellenséget, vagy épp fedezzenek minket. Ez értelemszerűen magas taktikai odafigyelést igényel, nem vagyunk golyóállóak, itt nem az eszetlen lövöldözésen lesz a hangsúly. A játékmenet másik fontos eleme a homok. A játék során ugyanis dinamikusan változnak a körülmények, így megeshet, hogy valamelyik küldetés alkalmával még hatalmas homoktorlasz miatt nem jutottunk el a célunkhoz, majd később egy óriási homokviharnak köszönhetően teljesen más képét mutatja Dubai. Ezen kívül lehetőségünk lesz az ellenfél ellen is bevetni a természetet. Például egy épület hatalmas üvegfelületének kilövésével óriási homoklavinát zúdíthatunk a banditákra, majd az így keletkezett "homokhíd" lehet továbbjutásunk záloga. A homok természetesen a mi ellenségünk is, a körülmények dinamikus változása során ugyanis bármikor beomolhat alattunk a talaj.
A játékot az Unreal Engine 3 motorja hajtja meg és az IGN munkatársa szerint már most fantasztikusan fest az új Spec Ops. A katasztrófa sújtotta, hatalmas metropolisz hihetetlen sötét és lehangoló képet fest és az előző bekezdésben tárgyalt dinamikus környezeti változások is pazarul festenek. A homok kidolgozottsága, az általa mért pusztítás szinte leesik a képernyőről.
Az új Spec Ops rengeteg olyan elemet vonultat majd fel, amiket korábban már láthattunk, de ha ezeket ügyesen kombinálják az újdonságokkal és a "provokatív" történetmeséléssel, akkor egy igazán ütős cím lehet belőle. A Yager emberei a fent említett részletek mellett úton útfélen a történetvezetést és a felmerülő morális kérdések súlyát emlegetik. A játék sok esetben nehéz döntés elé állít: Például el kell döntenünk, hogy továbbjutásunk érdekében hátra hagyjuk-e a sebesülteket, vagy az ártatlan civilek megmentése helyett egy számunkra fontos információk birtokában lévő bűnöző bőrét mentjük meg.
A Spec Ops: The Line-ban rengeteg potenciál van, ez kétségtelen, de a megjelenésig még rengeteg minden változhat, bár erre se kell már sokat várnunk. Ha igazak a hírek, akkor 2010 őszén debütál a játék, PC-re, X360-ra és PlayStation 3-ra.
Cikkünk az IGN előzetese alapján készült