Oldal kiválasztása

Army of Two: The 40th Day – Előzetes

Army of Two: The 40th Day – Előzetes
15 éve született ez a tartalom. Kezeld ennek megfelelően (pl. egyes hivatkozások esetleg már nem működnek).

Salem és Rios utolérhetetlen párosa hamarosan ismét visszatér, a két zsoldos pedig még nagyobb kalamajkába kerül, mint az első részben, és ezúttal Sanghajban tesznek rendet.

Egy évvel ezelőtt az EA Montreal jóvoltából jelent meg az Army of Two, mely elsők között kezdte el komolyabban kiaknázni a kooperatív játékmódban, illetve a csapattársakban rejlő lehetőségeket, azokat az elemeket, amelyek alapvetően változtatják meg az eddig ismert játékmechanikákat. Bár az összeütött recept nem működött tökéletesen, a kritikusok is felemás fogadtatásban részesítették a kanadai divízió alkotását, mégis sikerült annyit értékesítenie a kaliforniai kiadónak, hogy leadta a megrendelést a folytatásra, melyben Salem és Rios ismét egy párt alkotva tér majd vissza. A Army of Two: The 40th Day természetesen még magasabb fokozatba kapcsol, így azonkívül, hogy az első rész hibáit orvosolja, a hiányosságokat pótolja az új epizód, rengeteg új elemet vonultat majd fel.

 

Az Army of Two: The 40th Day időben az első felvonás után játszódik, Salem és Rios pedig már saját, privát, katonai cégük élén tér vissza, mégpedig Shanghajba, ahol egy szokásos rutinfeladatnak ígérkező küldetést kell teljesítenie az őrült párosnak. Azonban valaki beleköp a duó levesébe, terroristák támadják meg és rombolják porig a várost, Salem és Rios pedig egyenesen az események kellős közepében találja majd magát. Küldetésünk tehát nem más, mint kimászni a csávából, miközben a civil lakosság megmentésére is oda kell ügyelnünk. Ehhez pedig komoly történetmesélést ígérnek a fejlesztők, akik a pár napos cselekményt, a katasztrófa köré építve tálalják, melyben központi szerep jut a címben szereplő negyvenedik napnak, bár ennek valós tartalmi jelentéséről egyelőre nincs információnk.

 

Alain Tascan, az EA Montreal alelnöke elárulta, a kanadai csapat a fejlesztés kezdetén összegyűjtötte az első rész kapcsán befutó visszajelzéseket, meghallgatta a rajongók kívánságait, és a kritikusok kritikáit, és így már el tudtak indulni egy kezdeti koncepción. Eszerint az új részben az előző rész magját alkotó kooperatív játékmódot fejlesztették tovább, mindezt úgy, hogy a rajongóbázisból ne veszítsenek sokat, de közben a kritikusoknak is megmutassák, képesek igazán élvezetes játékot fejleszteni. Ennek első lépése volt, hogy a co-op mód által felállított korlátokat megpróbálta leküzdeni a csapat, vagyis a korábban kevés taktikai elemet felvonultató első epizód után ezúttal sokkal több lehetőség áll majd rendelkezésünkre, így a csapattársunkkal rengeteg lehetőség közül válogathatunk. Ezek a taktikai lehetőségek pedig dinamikusan, a helyzettől függően változnak majd, így esetleges újrajátszáskor is érhetnek meglepetések bennünket. Mindez azt jelenti, hogy a korábbi bekerítéses taktika már a múlté, Salemet és Riost irányítva lehetőségünk lesz olyan meglepetés támadásokra, amikre korábban nem. Ilyen lehet például egy olyan helyzet, amikor a terroristák nem jól látható helyen fészkelték be magukat, nekünk pedig a továbbjutás, vagy az elfogott túszok érdekében mindenképpen likvidálnunk kell őket. A két zsoldos egyikével fedezékbe bújva elvonhatjuk a rosszfiúk figyelmét, miközben a másik főhős egy magasabb jobb rálátást biztosító pontot keresve, majd azt elfoglalva, könnyű szerrel vadássza le az ellenfeleket mesterlövészpuskájával. Mindezt kép a képben módon követhetjük majd végig, így mindvégig tájékoztatva leszünk csapattársunk helyzetéről. A fejlesztőcsapat állítása szerint pedig mindez kiválóan működni fog a gép által irányított katonákkal is, vagyis nem kell attól aggódnunk, hogy az MI beleköp a levesünkbe.

 

A stúdió másik nagy újításának ígérkezik, hogy az első résszel ellentétben egyetlen egy helyre koncentrál az egész alkotás, mégpedig Shanghajra. Mindez lehetővé tette a csapat számára, hogy a Hollywood-i akciófilmek hangulatát idéző atmoszférát teremtsen, vagyis a kínai város utcáin hullák hevernek, mindenfelé törmelék, por és mocsok, miközben az események teljesen dinamikusan történnek, így nyugodt sétánk során könnyedén a fejünkre zuhanhat egy lelőtt helikopter. A város, a környezet, mind-mind központi elemét képzik majd az autentikus háborús övezetre jellemző hangulat visszaadásában. A játékban új eszközök is felbukkannak, amiket ezúttal is pénzért cserébe szerezhetünk majd be. Ezek közül egyelőre az új navigációs rendszer, a GPS 2.0 ismert, mely nemcsak egy hőtérkép, illetve egy távolságjelző, hanem a legfontosabb parancsok kiosztása is itt zajlik majd. Segítségével a Rambo stílus mellett lehetőségünk lesz a meglepetésszerű támadások kivitelezésére is, így egy-két fő esetén egy csendes hátbaszúrás, vagy nyakkitörés sokkal hatásosabb, mintha eszetlenül pumpálnánk az ólmot szerencsétlen delikvensbe.

 

Ezúttal komoly morális döntések elé állítják hőseinket a fejlesztők, vagyis mi dönthetjük el, hogy a terroristák által elfogott túszokat sorsukra hagyjuk, esetleg megmentjük őket a haláltól, vagy pedig színrelépésünk alkalmával mi magunk végzünk velük. Egyelőre nem tisztázott, hogyan jutalmazza döntésünket a rendszer, de nem kizárt, hogy egy-egy jól meghozott döntés után új perkeket, képességeket kapnak zsoldosaink, akik alapjáraton három különböző fegyvert tarthatnak maguknál. Arról sincs konkrét információnk, hogy a történet végkimenetelére hatással lesznek-e döntéseink, az viszont már biztos, hogy a maszk mögött rejtőző hús-vér embereket közelebb szeretnék hozni a játékosokhoz, így a csapat úgy döntött, hogy amikor épp nem harc közben találja magát Rios és Salem, akkor felhajtott sisakkal közlekedve poénkodnak egymáson.  Az első részben megismert fedezékrendszeren nem módosít a stúdió, a Gears of War által kitaposott ösvényt járják, azonban végre átlőhetők lesznek bizonyos tereptárgyak, így a vékonyabb falak, a fából tákolt építmények, dobozok már nem feltétlenül nyújtanak majd biztos védelmet.

 

Az Army of Two: The 40th Day egyelőre nem rendelkezik megjelenési dátummal, viszont X360 és PlayStation 3 konzolok mellett sajnos PC-re már nem készül el Rios és Salem második hajmeresztő túrája, amiért kicsit sajog a szívünk, hiszen amost összefoglalt, eddig ismeretes részletek alapján kijelenthető, ütőképes, pöpec játéknak ígérkezik az EA Montreal alkotása.

Translate »