Select Page

Battlefield Heroes – Előzetes

Battlefield Heroes – Előzetes
17 éve született ez a tartalom. Kezeld ennek megfelelően (pl. egyes hivatkozások esetleg már nem működnek).

A svéd DICE és az EA szakítva a Battlefield-sorozat hagyományaival és a PC-re készülő legújabb résszel, a Heroes-szal főleg a kezdő játékosokat célozzák meg.

A korábbi évek tendenciájával szakítva az Electronic Arts és a DICE ezúttal egy egészen újat, merészet próbál a Battlefield-szériából kihozni. Miközben a kizárólag konzolra készülő Bad Company-t és egy állítólagos PC-exkluzív Battlefieldet is fejlesztenek – a pletykák szerint a Battlefield 3-at – a svéd jómunkásember marad elég idejük, hogy egy teljesen új irányvonalat és célközönséget megcélzó, szintén Battlefield-alkotást hegesszenek. A Heroes a hardcore játékosok helyett a kezdő digitális harcosokat célozza meg, mely főleg ingyenes elérhetőségének, TPS perspektívájának, rajzfilmszerű grafikus megvalósításainak és a felhalmozott poénoknak  lesz köszönhető.

A Battlefield: Heroes természetesen nem teljesen szakít a sorozat jól ismert hagyományaival. Ezúttal is második világháborús hadszíntereken folynak majd a csaták, igaz, ezúttal fiktív haderők feszülnek egymásnak. A Szövetségesek megfelelője, a Royal Army míg a Tengelyhatalmak alternatívája, a National Army lesz. A Heroes debütálásakor két, maximum három térkép lesz csak elérhető, melyek a Battefield-részek hatalmas pályáival ellentétben sokkal kisebb bejárható területet ígérnek. Mivel egy-egy küzdelem mindössze 10-15 perces lesz, így a fejlesztők kénytelenek voltak kompromisszumot kötni. A kisebb méretű térképek miatt a respawn pontok is sűrűbben lesznek elhelyezve, így esetleges elhalálozás esetén nem kell hosszú percekig csak sétálnunk, míg újra a csata kellős közepén találjuk magunkat. A játékmenet megmaradt a régi, azaz továbbra is különböző kontrollpontok elfoglalásával tudunk előrehaladni. Szintén az előző részek hozománya, hogy lesznek járművel is. Az előzetes ígéretek szerint olyan korabeli csodákat terelgethetünk, mint a Spitfire, M4 Sherman, vagy a PzKfzIV.

A Heroes-ban teljesen egyedi karaktereket hozhatunk majd létre a játék indulásakor. A karaktergeneráló lehetőség szerint öltözékünk és teljes külsőnk kialakítását lehetővé teszi. Egy-egy mérkőzés során pénznek megfelelő krediteket gyűjthetünk, amiket később akár külsőnk cicomázására is felhasználhatunk. Szemvédőt, jelvényt, sapkát, sisakot, csizmát, szemüveget, kesztyűt, övet és egyéb ruházatokat vásárolhatunk a fegyverek mellett. Érdekesség, hogy egy aukció keretén belül akár meg is válhatunk ruhadarabjainktól. A kreditek mellett tapasztalati pontokat gyűjthetünk, amiket később különböző képességek megkaparintásánál használhatunk fel. Például  ilyen a saját magunk és környezetünk gyógyítása vagy a falak, esetleg bokrok mögött rejtőző ellenfelek észlelése, amely mondanom se kell, hogy mekkora helyzeti előny birtokába jutat minket. Éppen ezért fontos, hogy minél hatékonyabban szórjuk az ólmot, hiszen minél több ellenfelet küldünk a túlvilágra, annál több XP-t harácsolhatunk össze.

A szegényes kezdő pályafelhozatal sajnos a kipróbálható kasztokra is érvényes. A Heroes-ban mindössze három különböző karakterrel nyomulhatunk, ráadásul érdemes jól megfontolni, hogy kivel is szeretnénk egy-egy meccset végigjátszani, ugyanis játék közben már nem lesz lehetőségünk változtatni. Mindkét oldalon a következő karaktertípusok találhatók meg: Gunner, Commando és Soldier.

A három veterán hős közül a Commando, vagyis a kommandós a leggyengébb láncszem. Ezen kaszt csendben képes gyilkolni, hihetetlen módon tud rejtőzködni, fegyverarzenálját pedig a mesterlövész puska és a kés alkotja. A második választási lehetőség a Soldier, azaz a baka, aki előszeretettel rohangál SMG-vel, egyszerre több gránát eldobására is képes és az ellenséget a falon keresztül is képes észrevenni. A nehéz tüzér a Team Fortress 2-ből jól ismert Heavy-hez hasonlítható. Alapfegyverzetét egy páncéltörő és automata géppuska alkotja. Természetesen Ő a három kaszt leglomhábbja, viszont az Ő segítségével a legegyszerűbb a páncélos járműveket hatástalanítani. Igaz, a másik két karakterosztály is képes erre, ugyanis ők amolyan lerakható aknákat tudnak elhelyezni a pályák bizonyos pontjain. Érdekes lépés a DICE-től, hogy a játékban bevitt találatok után – akármennyire is pontos – mindenkinek lesz még egy lehetősége, hogy feleszméljen és fedezéket keresve rájöjjön, hogy honnan is kapta a lövést. Ez a megoldás természetesen a kezdő játékosok miatt lesz kialakítva, de ha kicsit jobban belegondolunk, akkor nem is marhaság, hiszen így nem esünk azonnal a mesterlövész áldozatául.

A játék vonzereje egyértelműen abban rejlik, hogy ingyenesen lesz letölthető és havidíjat se kell fizetnünk. Ugyan ezért cserébe jól elhelyezett – állítólag abszolút nem zavaró – hirdetéseket kell bámulnunk, illetve a tervek szerint az egyre népszerűbb mikrotranzakciók biztosítanák a bevételeket, melyeket természetesen további fejlesztésekre fordítanának a DICE munkatársai. A mikropayment lényege, hogy bizonyos újdonságokat – fegyverek, pályák, járművek, stb – meghatározott pénzmagért cserébe kaphatnánk meg. A dolog hátulütője, hogy akinek erre sajnos nincs pénze, az kimarad a jóból és egy idő után felborul a Heroes hadszínterein az egyensúly és lesznek olyanok, akik jobb, erősebb, fejlettebb eszközeik révén előnyre tesznek szert. Pontosan még nincs eldöntve, hogy beveti-e a pénzszerzés ezen módját az EA. Valószínűleg komolyan átrágják majd a lehetőségeket.

A Battlefield: Heroes kizárólag PC-re készül és ha minden igaz, akkor már idén nyáron elérhető lesz a hivatalos oldalon a teljes verzió, melynek debütálását egy májusi bétateszt előzi meg, melyre május elejétől lehet majd leadni a jelentkezéseket, így aki kedvet érez egy második világháborús, poénokkal teletűzdelt, többjátékos módra kihegyezett játék tesztelésére, az ne habozzon, jelentkezzen!

Translate »