Oldal kiválasztása

Aliens: Colonial Marines – Előzetes

Aliens: Colonial Marines – Előzetes
17 éve született ez a tartalom. Kezeld ennek megfelelően (pl. egyes hivatkozások esetleg már nem működnek).

A Sega gondozásában készül a Gearbox Software igazi multiplatform Alien játéka. Utánanéztünk, mire számíthatunk…

Az Alien trilógia hatalmas rajongótáborral rendelkezik – igaz, készült egy negyedik film is, de azt általában nem szívesen említik egy lapon a dicső elődökkel – és ez valószínűleg nem véletlen. Egyszerűen őrületes, mikor azt látjuk, hogy a tápláléklánc eddigi non plus ultrája, az ember a maga high-tech fegyvereivel hogyan válik egyik pillanatról a másikra az életéért reszkető szánalmasan esetlen prédává. Egy ekkora sikerszéria nehezen kerülhetné el a játékadaptációt. Természetesen kedvenc idegeneinknek sem sikerült ez, készült már pár játék, melyben jelentős szerep jutott nekik. Most viszont készül az emlékezetes Alien Trilogy óta az első olyan játék, melyben kizárólagos főszerepet kapnak (nem mintha bármi bajom lenne az AVP-vel, de azért egy tiszta Alien sztori mégiscsak más).

Az Aliens: Colonial Marines azt a történeti szálat veszi fel, amit a Bolygó neve: Halál elejtett, tehát a második és a harmadik rész között járunk. Egy katonai egységnek tisztázatlan körülmények között nyoma veszett az LV-426-os kolónián (ezt láttuk a filmben), a társaság pedig egy újabb különítményt küld az eset felderítésére. Ezt a csapatot vezetjük majd mi. A mentőcsapat először csak az elhagyatott anyahajót találja meg, ami, mint később kiderül, koránt sem olyan elhagyatott, s innen kezdetét veszi az eszméletlen mészárszék.

Az egyjátékos üzemmód előreláthatólag három kampányból – vagy még inkább három nagy fejezetből – fog állni, fejezetenként kb. hét küldetéssel, s ha hinni lehet az előzetes reklámhadjáratnak, még az idegenek szülőbolygóját is meglátogathatjuk majd. Mint csapatparancsnokok (az Alien-játékok történetében egyedülálló módon) végre nem egyedül kell szembenéznünk a halálos hordával. És itt jön az egyik igazán ígéretes elem: a tervek szerint miden csapattag egyedülálló személyiség (ezt majd dialógusokban akarják igazán hangsúlyozni, melyek állítólag erősen visszautalnak majd a filmekre), külön specialitásokkal, s minden küldetés előtt nekünk kell majd összeválogatnunk, hogy kikre is lesz szükségünk.

Viszont ők sem lesznek érzelemmentes gyilkológépek, tehát ne várja senki, hogy majd a csapat állandóan kimenti a bajból. A karaktereket több szempont szerint értékeli majd a program (morál, állóképesség, pontosság és éberség), s ők ennek megfelelően viselkednek majd a harctéren. Tehát könnyen megeshet, hogy valamelyikük pánikba esik és menekülőre fogja a dolgot. Ilyenkor nem kizárt, hogy a dögök elkapják őket, s ebben az esetben eldönthetjük, megpróbáljuk-e menteni őket, mielőtt ők is gyorskeltetőként végeznék.

Mint vezetőnek, lehetőségünk lesz válogatni különböző taktikai megoldások között. Vonulhatunk körformációban, megpróbálva kivédeni a dögök specialitását, a váratlan meglepetéseket, de akár teljes tűzerővel is nekironthatunk egy adott célpontnak.  Ha már tűzerő… Alapfegyverünk a filmekből és az AVP játékokból is jól ismert, gránátvetővel kiegészített Pulse Rifle lesz, de rengeteg egyéb szerszám is felbukkan majd (lángszóró, a célkövető smartgun stb.) és még egy igazi APC lövészévé is avanzsálhatunk majd. Igaz, ez annyira nem hangulatos, mintha azt ígérnék, hogy rakodórobot VS királynő párharc várható, a’la Aliens zárójelenet, de ne legyünk telhetetlenek.

Egyébként minden elérhető tűzerőre szükségünk lesz, ugyanis a program felvonultatja az eddigi filmekben látott összes szörnyet, sőt, állítólag olyanokkal is találkozhatunk majd, amiket eddig még senki nem látott.

Rövidre fogva, a tervek szerint júliusban érkező program Alien-rajongóknak kötelező darabnak ígérkezik, de annak is érdemes lesz tenni vele egy próbát, aki ezt az univerzumot nem ismeri (ilyen még van?), csak szereti a jó akciójátékokat.

Translate »