Guitar Hero hatása a zeneiparra
Nagyon úgy fest, hogy a Guitar Hero és a Rock Band lendülést hozhat a sivár eladási mutatókkal büszkélkedhető zeneiparnak.
Pár hete debütált a Guitar Hero III és a nagy konkurens Rock Band. Elemzők szerint a két játék színrelépése hihetelen mértékben hozzájárult a játékokban felcsendelő zenék digitális terjesztésének drasztikus növekedésében.
Példának okáért, a Guitar Hero III-ban a Slipknot Before I Forget című dalának elektronikus eladásai a játék megjelenése utáni héten 75%-ot ugrottak, a következő héten pedig további 145%-ot. A felmérés egyelőre csak az adott dalokra érvényes. Azt, hogy mennyi albumot volt képes ez idő alatt eladni az adott banda, egyelőre még nincs információnk. A kialakult helyzet, amúgy a játékokat készítők számára alakult a legjobban. Míg az előző részeknél szinte könyörögniük kellett, hogy az adott dalok belekerülhessenek a zenélős mókákba, most szinte biztosra vehető, hogy ölni fognak a konkurens bandák, hogy az ő daluk is felcsendülhessen majd a nappalinkban.