Oldal kiválasztása

Clive Barker’s Jericho demó teszt

Clive Barker’s Jericho demó teszt
17 éve született ez a tartalom. Kezeld ennek megfelelően (pl. egyes hivatkozások esetleg már nem működnek).

Tegnap este végre megérkezett a Jericho demója, amit mi azonnal ki is próbáltunk, hogy az alábbi kis összefoglalóval segítsünk nektek dönteni, hogy megéri-e a demó azt az egy gigát…

A Codemasters legújabb, Clive Barker neve alatt futó játékának végre megérkezett a játszható demója PC-re! A kis drága -mármint az install file- magában nem kevesebb, mint 1 GB-ot foglal. A telepítéshez ugyanennyi tárhelyre van szüksége a merevlemezünkön, de ez az utóbbi idők demóinak példája nyomán (WiC, Bioshock) nem is olyan meglepő.

Ha a telepítéssel megvagyunk indulhat a móka. A kezdőképernyő mégegyszer értésünkre adja, hogy itt bezony demóval van dolgunk, ha valaki nem vette volna észre eddig….na mindegy. A főmenüben elérhetőek a beállítások, amin mindenki szöszölhet magának a konfigurációjának megfelelően (én pl 3000+ sempron, 1GB RAM, GF 7600 GT összeállítással ugrottam neki és tökéletesen futott, tehát az optimalizálásra nem lehet panasz), illetve egy bemutató, ami gyakorlatilag egy komolyabb trailernek felel meg, melyben egy kellemes hangú úriember ismerteti a szitut.

A game története a Bibliában leírt teremtéstörténet előtt kezdődött. Isten Ádám és Éva teremtése előtt is próbálkozott valamivel, de ami kisült belőle az nem volt férfi, se nem nő, se nem jó, se nem gonosz. Meg volt benne minden lletve mindennek az ellentettje. Röviden szólva egyszerre volt minden jónak és minden rossznak az elegyéből létrejött torzszülött. Ő volt az Elsőszülött. A teremtő annyira elborzadt groteszk alkotásán, hogy eltaszította magától, s eltüntetette a föld színéről.

 
Al Khali a város neve, mely alatt található az Elsőszülött börtöne. Egyedül, elfeledve, s szeretet nélkül sínylődik, így nem csoda, hogy végtelen gyűlöletet táplál az emberi faj és teremtője ellen. A börtön, melybe vetették az ő akarata szerint változik -hiszen torzsága mellett hatalma rémítette meg leginkább Istent-, s így alakított ki egy spirális rendszert, mely átível téren és időn. Megvan a bejárata, de gyekorlatilag nincs sehol, s mégis mindent magában foglal. Az Elsőszülött bosszúra szomjazik. Időről időre megpróbál kitörni börtönéből, hogy elpusztítsa az atyja által teremtett világot, teremtője kedvenceivel együtt, akik szerinte kiszorították őt apja kegyeiből…igen ezek mi vagyunk, az emberek…

Igaz a város, mely alatt a börtön fekszik rejtett, de sosem feledték el teljesen. A területen, különböző hódítók váltották egymást: sumérok, rómaiak, keresztesek és így tovább. Minden kultúrának megvoltak a beavatottjai, akiknek feladata a világ védelme volt. Az Elsőszülött ezeddig négyszer próbált meg kiszabadulni, de a rá vigyázó kiválasztottak mindig meg tudták állítani -igaz nem tudni hogyan, mivel egyik alakalommal sem volt túlélő, aki visszatérvén elbeszélette volna a történteket. Most viszont ősellenségünk újra elég erősek érzi magát ahhoz, hogy megrohamozza világunkat. Az emberiség egyetlen reménye a Jericho osztag, akik a régi korok szent, harcos papjainak modern utódai. Mind természetfeletti képességek birtokosai, akik életüket is készek feláldozni az emberiségért.

A csapat eredetileg hét tagú: Cpt. Ross a csapat vezetője, aki a gyógyítás képességével rendelkezik, Cpt. Jones aki a paranormális jelenségekre fogékony, így számára minden látható, ami mások előtt rejtett, Lt. Black, a mesterlövész, emellett a telekinetika mestere, Sgt. Delgado aki a nehéztüzérséget képiseli egyszemélyben, mellesleg a tűznek képes parancsolni, Sgt. Church, aki a vérmágia tudományában jártas, s saját készítésű katanájával -más néven szamuráj kard- aprítja azt aki az útjába áll, Crpl. Cole, aki a felderítési és hírszerzési feladatokért felel, s végül, de nem utolsó sorban, Father Paul Rawlings, aki a legidősebb a csapatban, és talán a legnagyobb hatalommal is bír. Ő az aki képes feltámasztani elsett bajtársait is ha szükséges.

Ross kapitány még a játék elején távozik az élők sorából -egyébként hivataosan őt alakítjuk-, csakhogy szellemi ereje olyan erős, hogy test nélkül is életben marad a lelke, így képes megszállni csapattársai testét, ezáltal a gyógyító képességét is kölcsönzve nekik.

Körülbelül ennyit tudhatunk meg a beépített trailerből, de akkor most lássuk maga a demó mit takar. A töltőképernyőn régi stílusú írógéppel begépelik nekünk a teendőinket, melyet nem is igazán szükséges megérteni, hiszen mindössze annyit mond, hogy öljünk meg mindent ami mozog ezekben a csatornákban. Az ízelítő valahol a játék felénél veszi fel a fonalat -legalábbis abból ítélve, hogy keresztesek ellen kell nyomulnunk-, amikor is a csapat ketté szakad. Egyelőre a Jericho Squad 3 tagját -Black, Church és Delgado- irányíthatjuk. Igazából nem tudunk meg semi újat azon túl, amit a mellékelt filmecske elárul. Maroknyi csapatunkkal egy csatorna bejáratánál találjuk magunkat, melyből gyanús hangok szűrődnek ki. Mi persze erőt veszünk magunkon és berontunk…

Innentől kezdve kb 10 percnyi kemény akciót kapunk a képünkbe, néha megszakítva nagyon jól megkomponált suspense jelenetekkel (a horror műfajában gyakran alkalmazott feszültségkeltő részek, amikor igazából nem történik semmi, de a vizuális- és hanghatások elegyének hatásától mégis a határokig feszülnek az idegek). A hangulatteremtésben hatalmas szerepe van a hangoknak. A párbeszédek, a háttérzajok, de még a zene legapróbb részeletei is nagyon jól eltaláltak. Minden akkor szól amikor kell, hiba nincs sehol. A grafika….nem tudom mit írhatnék róla nektek. Egyszerűen ütős, fenomenális és még jöhetnének a szinonímák, de értelmetlen folytatni. Gondolom mindenki, aki olvassa ezt a cikket, az látta már az előzetes screenshotokat. Nem csalás, nem ámítás a játék tényleg úgy néz ki, mint azokon a képeken, csak ugyebár ez mozog…. A szörnyekről sem tudok újat mondani, így a trailerek és képek után….egyszerűen a hamisítatlan Clive Barker világot kapjuk (ha látta valaki a Helraiser sorozatot, akkor az tudja, miről beszélek).

A demó egyetlen negatívumaként a hosszát tudom felhozni. Ugyanis a fentebb említett 10 perces játékidő egy átlagos, éppen az irányítással ismerkedő játékos teljesítménye. Azt sem tartom kizártnak, hogy a profibbak 5 perc alatt kivégzik, bár úgy a hangulatot nem igazán lehet kiélvezni, de ha a pálya összes részletét aprólékosan megvizsgáljuk, sajnos akkor sem tart tovább 20 percnél. Bár ha azt nézzük, hogy ebből megtudtuk mire lehet majd számítani a pénzünkért, és mégsem lőttek le egy poént sem…akkor ilyennek kéne lenni minden demónak, de belekezdve ebbe az őrületbe egyszerűen nekem túl kevés vol belőle. Már éppen kezdtem belejönni a keresztesek zombijainak öldösésébe, mikor beugrot a vége képernyő.

 Csak hogy belekössek még valamibe, a konzolokon szokásos "nyomd meg a felvillanó billentyűket" játékrész elég frusztráló tudott lenni, legalábbis számomra… Emellett elég szokatlan egy FPS-nél, hogy nincs ugrálás, bár hogy őszinte legyek ez inkább a megszokás miatt hiányzott, mint szükségből, de azért mégis. A billentyűzetkiosztással különösebb gondjaim nem voltak, az egyetlen problémás részt a közelharci, "puskatussal fejbevágós" mozdulat  jelentett, amit a megszokott shift billentyűről a "v"-re helyeztek a készítők. De ez is orvosolható, mivel a játék sikeresen kerülte a konzolátiratok megszokott buktatóját, miszerint a kontroller irányítását nemtörődöm, bugyuta módon szétdobják a billentyűzeten és nem adnak lehetőséget változtatásra.

Mindent összevetve a Clive Barker’s Jericho borzasztóan erős atmoszférával rendelkezik, amit gyönyörű grafikával keltettek életre és mindemellett technikai oldalon sem hibáztak nagyot a készítők. Egyetlen fájó pont a demó rövidsége, de az sem kizárt, hogy ez eklerülhetetlen volt, ha nem akartak lelőni semmi érdekességet. Én tűkön ülve várom a teljes verziót és mindekinek csak ajánlani tudom a programot. Sajnos a teljes verzióig még egy egész hónap áll előttünk, de addig is mindekit vár a hivatalos oldal, mind a rajongói mind a flash alapú, a játék hátterét feltáró mini kaland. Persze mindez szigorúan 18 felett és csak erős idegzetű játékosok számára ajánlott.

Translate »