Windows Live már itthon is
Tegnap tartotta sajtótájékoztatóját a Microsoft, ahol Vityi Péter, a rendmondi cég magyarországi leányvállalatának vezetője és Arend Hendriks, az MSN MEA regionális menedzsere közreműködésével megismerkedhettünk a Live egyes szolgáltatásaival.
A Microsoft kishazánkban is útjára indította a Windows Live elnevezésű technológiát, amit eddig negyvenhét országban vezettek be, itthon pedig a tihanyi Internet Hungary Konferencián ismerkedhetett meg vele a magyar közönség első ízben.
A magyarországi Live szolgáltatás egyelőre csak szegényes kínálattal indul hódítjó útjára, ugyanis indulásképpen csak a Live.hu címen elérhető keresőt, a hozzá tartozó, személyre szabható híroldalt, a beépített vírusirtót, valamint a sokatok által is használt Windows Live Messengert kapjuk kézbe. Ennek legfőbb okai, hogy kishazánk elég kis piacnak számít, leginkább az USA-t és a nagyobb európai országokat szeretné meghódítani a Microsoft, továbbá az eddig begyűjtött adatok alapján is ez tűnt ésszerű döntésnek, ugyanis itthon közel 1.34 millió felhasználója van az MSN-nek – világszerte közel 465 millió egyéni felhasználót vonz a híres azonnali üzenetküldő program -, míg közel 900 ezren használják nap, mint nap az MSN Hotmail levelezőrendszert, melyen havonta kb. 1.5 milliárd üzenetet küldenek el.
A hivatalos oldalon regisztrálva lehetőségünk nyílik a már említett funkciók elérésére. Hogy miért is jó ez nekünk? A gyors és kényelmes keresés, informálódás, gondolom mindez mindenki számára fontos, főleg azon felhasználóknak, akik kóros időhiányban szenvednek. Az már csak hab a tortán, hogy mindezt mi magunk alakíthatjuk ki, ugyanis az egészet mi töltjük meg tartalmakkal, így csak azok a hírek, infók zúdulnak ránk, amelyeket valóban érdekelnek minket.
Arend Hendriks és Vityi Péter is úgy látja, hogy ezen adatok ismeretében megérett a magyar piac a Windows Live bevezetésére, így nem meglepő, hogy a csapat elég komoly célokat tűzött ki maga elé. A redmondi alakulat fő célja, hogy három éven belül vezető online szolgáltatóvá váljon, továbbá a piaci szereplők legjobb nyolca közé is szeretnék magukat beverekedni. Hogy ez valóban megvalósul-e, arra egyelőre elég nehéz válaszolni, de az biztos, hogy az online reklámozásban forgó pénzek évről-évre csak nőnek, így érthető, hogy a Microsoft szeretne ebből a szegmensből egy jó nagy szeletet kiszelni magának.
Világviszonylatban 2008-ra a becsült online reklámbevételek végösszege elérheti a 34 milliárd amerikai dollárt, amelyhez hasonlóan a magyar piac is közel 25-30%-os növekedést mutat és év végére akár a 7.5-7.8 milliárdot is elérheti, ami a teljes reklámpiac bevételének 5%-át jelenti. Az eddig 2006-ban hirdetésre fordított összeg közel 337 milliárd FT-ot tett ki, ami kb. 53,5%-os növekedést jelent a tavalyi évhez képest.