Cikkek

2084 – Játékteszt

6 éve született ez a tartalom. Kezeld ennek megfelelően (pl. egyes hivatkozások esetleg már nem működnek).

Mielőtt mindenki azt hinné, hogy a híres 2048 logikai játékról lesz szó, és csak elírtuk a címet, hát nem. Azt is nagyon szeretjük, de most egy indie játékról lesz szó. Kicsit megtévesztő, és nem is nagyon derült ki a játékból, hogy miért így nevezték el, de ennyi baj legyen, lássuk, milyen a játék.

Egy sci-fi fps-t kell elképzelnünk zombikkal, ahol a haladásunk kulcsa a hackelés. A fegyverünknek 3 funkciója van, az egyik értelemszerűen a lövés, a második a gránátvető, ami meglehetősen jó fizikával van ellátva, főleg a játékot tekintve, és a harmadik a hackelés. Erre a mechanikára épül az egész játék, különféle számítógépeket kell meghackelnünk, hogy továbbjuthassunk egy adott pályán. És ennek a működése az, ami miatt szerintem ez a játék megérdemli a figyelmet. Látjuk, ha egy eszköz hackelhető, és a fegyverrel rálőve belassul az idő, és a mozgásnyilakkal kell pár másodpercen belül leutánoznunk a kódot. Ezek lehetnek 3, de akár 10 elemből álló kombinációk is, attól függően, mit is hackelünk.

Kreatív és jól kidolgozott boss fightok vannak a játékban, és indie-hez képest kiemelkedően szép a grafikája, főleg az átvezető videóké. Igaz, nincs bennük beszéd, kivéve egy-két tárgy felvételénél, ami számomra nagyon úgy hangzott, mintha a fejlesztősrác vette volna fel otthon.

Ám sajnos a játék közel sem tökéletes. A zombik alapvetően nincsenek a játékban, bizonyos scriptek elindításakor jelennek meg. Ez nem lenne gond, ha nem ugyanabban a teremben történne, ahol mi is vagyunk. Konkrétan a semmiből esnek le elénk, vagy éppen ránk, ami azt eredményezi, hogy hordozzuk őket a fejünkön. Ez igen csak megtöri a játék menetét, és kizökkent minket a világából.

Próbálnak ugyan változatosak lenni, de igazából ugyanaz a modell van felhasználva mindegyikhez. Csak éppenséggel az egyik össze van kuporodva, és úgy szalad felénk, egy másik össze van zsugorítva, és így nehezebb célpont, vagy éppen egy tv van a fejükön, amit meghackelve megállíthatjuk a teremben lévő összes zombit. 

Szóval a játékban van potenciál, az alapötlete nagyon jó és élvezetes, az első boss fightot kimondottan élveztem, ám a kreativitás hiánya az ellenfelek oldalán elfogadhatatlan. Főleg, hogy a játék amúgy képes lenne kreatív elemekre építkezni. A hibák esetén félre lehet tekinteni, mert buggal nem találkoztam, csak szerencsétlen szituációkkal, amikhez lehet alkalmazkodni. Ez annak tudható be, hogy indie fejlesztésű, igaz, ez nem mentség, de elfogadható kifogás. Ami a grafikát illeti, az pedig kiemelkedő, pontosan ugyanebből az okból.

Legfrissebb bejegyzések

A World of Warships: Legends új, ünnepi tartalmai

A World of Warships: Legends az év legcsodálatosabb időszakát ünnepli a Winter Fleet visszatérésével, három…

2024-12-20

Worshippers of Cthulhu – Korai Hozzáférés betekintő

A Worshippers of Cthulhu a városépítést keresztezi a Lovecrafti mitológiával egy baljós, de rendkívül ígéretes…

2024-12-17

Jön a Wargaming új mech shootere, a Steel Hunters

Jön a Steel Hunters – egy ingyenesen játszható, mecha hősöket felvonultató lövöldözős játék, amely egyedülálló…

2024-12-13

Temporal Purge: Z – Korai Hozzáférés betekintő

A Temporal Purge: Z egy leegyszerűsített CoD: Zombies játékmód, annak előnyeivel és az egyszerűségéből adódó…

2024-12-13

Dimensionals – Korai Hozzáférés betekintő

A Dimensionals egy rendkívül stílusos és nagyon ígéretes roguelike deckbuilder, mely novemberben indult útjára Korai…

2024-12-12

New Arc Line – Korai Hozzáférés betekintő

Az Arcanum inspirálta New Arc Line egy ígéretes CRPG, azonban egyelőre a kiforratlanabb Early Access…

2024-12-11