Select Page

13Z – Playtest betekintő

13Z – Playtest betekintő

A mitológia szerint a 12 kínai zodiac (csillagjegy) évszázadok óta védelmezi az emberiséget, fenntartva a békét, az egyensúlyt és a harmóniát. A 13Z (előzetes név, ha nem változik megjelenésig, akkor a megjelenési címe a 13th Zodiac lesz), úgy kezdődik, ahogy a hagyományok változásával az zodiac-ok ereje is egyre gyengült. Hogy visszanyerjék elvesztett befolyásukat, a zodiac-ok újra bevezették az ősi zodiac próbákat, egy olyan bajnokot keresve, aki méltó a tizenharmadik címre. A 13Z egy roguelike akciójáték, amelyben nekünk kell teljesítenünk a Zodiac Próbákat, hogy kiérdemeljük a tizenharmadik zodiac címét.

A jelenleg elérhető playtest alatt egyetlen karakter elérhető, Lyra, egy róka-ember hibrid, aki karddal a kézben indul neki a próbáknak. A későbbiek során további két karakter is elérhető lesz: egy ember és egy panda, azonban a képességeik és harci stílusuk jelenleg még nem ismert. A próbálkozásaink során a célunk a véletlenszerű erőpróbák teljesítése, legendás szörnyek levadászása, majd végül a többi zodiac kihívása a győzelemért.

A játék gyors tempójú, akciódús harcrendszert használ, ami a roguelike elemek miatt főleg a Risk of Rain 2-höz tudnék hasonlítani, azzal a különbséggel, hogy amíg a Risk of Rain 2 a távolsági harcra öszpontosít (1-2 karakter kivételével), addig a 13Z teljes mértékben a közelharci stílust képviseli. A játék jelenlegi állapotában főleg a harc bemutatását célozza meg, mely pörgős, reszponzív és rendkívül szórakoztató. Halálunkkor itt is egy központi hubba érkezünk, mely a 13Z-nen egy falu lesz, ahol küldetéseket vehetünk fel, aktiválhatunk szobrokat, amelyek különféle képességeket és fejlesztéseket oldanak fel számunkra, illetve fejleszthetjük mind a karakterünk, mind magát a falut is. A játék során megszerezhetünk különböző speciális képességeket, melyekből akár három különbözőt vihetünk magunkkal minden kezdésénél.

Nekiindulva a Zodiac Ptóbának minden egyes próbatétel után jutalmat kapunk, mely lehet arany, melyet a fejlesztésekre költhetjük el a faluban. Ezen felül számos elemi tekercset is kaphatunk, melyek valamelyik képességünket módosítják és erősítik.

Az elemek egyelőre nem keveredhetnek egymással, sem a felszerelésünkben, sem az ellenfelek ellen felhasználva. Jó lenne egy kombó rendszert látni a teljes játékban, mint amit a Genshin Impact is csinált. Lehetőségünk van a light attack-ot tűzzel felszerelni, a heavy attackot pedig vízzel/jéggel, egy interakció a kettő között remek lenne.

Az egyetlen negatívum, amit fel tudok hozni a játékkal kapcsolatban jelenleg, hogy az életerő visszatöltésére meglehetősen kevés lehetőségünk van egy próbálkozás alatt. Találunk ugyan életet visszatöltő szíveket, de ezek rendkívül ritkák. Egyes pályaszakaszok végén lehetőségünk van vásárolni egy léghajóból, azonban életet feltöltő lehetőségek nem mindig elérhetőek, szóval ez sem biztos módja a gyógyulásnak.

Bár a játékmenet időnként ismétlődőnek hat, a rengeteg feloldható képességeknek és az új ellenfelek megjelenésének sikerül egy kis változatosságot hozzáadnia. Minden szakasz egyedi, és az ellenségek különböző mechanikákat hoznak be a harcba, ami stratégiai mélységet ad a játéknak.

 

A 13Z-nek még nincs hivatalos megjelenési dátuma, de megerősítették, hogy PC-re érkezik a Steamen és a megjelenésre a Steam Deck verified státuszt is szeretnék elérni.

Translate »