Afro Samurai 2: Revenge of Kuma – Indie
A játék első része nagyon vegyes értékeléseket kapott, de nem volt egy rossz játék. Most visszatér a játék egy újabb résszel de minek?
Az első résznek meg voltak a maga hibái, emiatt a kritikusok és a játékosok elég vegyes értékelésekkel fogadták. A franchise kedvelői természetesen örömmel fogadták a játékot, mert kedvenc karakterük bőrébe bújhattak egy heves kaszabolás erejéig. Valószínűleg a készítők ismét ezt a réteget célozták meg (amibe jómagam is beletartozom). Ezért úgy határoztak, hogy az első rész megléte nélkül (csak konzolokon jelent meg) kiadnak egy folytatást hozzá, amiben nem Afro a főszereplő és epizodikus…igen, jól olvastad. Epizodikus.
Jelen esetben az első epizóddal van dolgunk, és az alább csatolt kép tekintetében megadom a lehetőséget a készítőknek, hogy a visszajelzések alapján fejlődhessenek és javítsanak a játékon, így egyelőre nem írok értékelést a tesztem végére.
Az Afro Samurai története egy futurisztikus feudális Japánban játszódik, ahol Afro az apja (#1 headband tulajdonosa) megölése után nekiindul, hogy felkeresse apja gyilkosát és bosszút álljon rajta. Ezt a storyt félretesszük, mert az Afro Samurai 2: Revenge of Kuma, ahogy neve is mutatja Kuma történetét mutatja be, aki leginkább arról ismeretes, hogy egy nagy plüssmaci fejét hordja a sajátján. Ahogy nekem átjött, a story az anime és a film közötti történetét mutatja be Jinno-nak, vagy más néven Kumának, de úgy igazából nem avat be minket nagymértékben a történetbe.
Ahogy beérkezünk a játékba, minden elveszi a józan eszét a játékban. Az első epizód úgy jó 2,5 óra alatt teljesíthető, aminek kínosan nagy része szó szerinti kúszás a földön, egy elég nagy része falon mászás és a többi gyengén kivitelezett átvezető animáció és kaszabolás. Az átvezetők átugrásának nem találtam módját, de ha valamit elrontunk, és vissza kell menjünk az előző pontra, akkor szépen végig nézeti velünk újra a videót. Az irányításra talán a kiszámíthatatlan a legjobb kifejezés. Először is a tény, hogy csak és kizárólag kontrollerrel játszható a játék, már egy félelmet keltett bennem, de hogy még azt sem megfelelő, az még mélyebbre ütötte a szöget belém. Mivel a kamera irányítására nincs lehetőségünk, így az össze-vissza mozgó kameraállások segítségével kell harcolnunk. Nem egy olyan pont volt, ahol a kameraállás tökéletesen kitakarta az általunk irányított karaktert.
Az átvezetők alatt a szinkron is nagyon gyengére sikeredett. A látott képek által generált érzéseket nem képes átadni a hang. Valószínű az alacsony költségvetés rovására mehetett ez is, mert más logikus magyarázatot nem tudok erre adni.
Ami viszont számomra nagyon pozitív, az a zenei munka, amit RZA készített. Nagyon kellemes hangulatot ad a játéknak, és igazából az vitte az egész játékélményt számomra. Sajnos nem lehet külön beszerezni az OST-jét a játéknak, de az ULTIMATE PACK részeként megkapjuk azt is, bár kétlem, hogy az értékelések után bárki is kiadna a jelenlegi állapotában 54,99€-t azért, hogy megkapja az első epizódot és a hozzá tartozó zenét.
Sajnos a játékon a kiadási időpont eltolása sem segített. Remélem a játékosok visszajelzései segítenek majd jó irányba tolni a fejlesztés menetét, mert jelenleg azon kevés játékok közé tartozik Steamen, ami 100%-os negatív értékeléssel rendelkezik.