Oldal kiválasztása

Interstellar Marines – Próbakör

Interstellar Marines – Próbakör
11 éve született ez a tartalom. Kezeld ennek megfelelően (pl. egyes hivatkozások esetleg már nem működnek).

Egy játék, amit a Half-life, a System Shock 2 és a Rainbow Six 3 inspirált. Egy régi vágású FPS-lövölde, sci-fibe öntve, érdekes alapkoncepcióval és egy lelkes indie fejlesztőcsapattal a színfalak mögött.

Az Interstellar Marines egy érdekes megvalósítás, mert nem követi teljesen a mai trendeket, és egy olyan taktikai multilövölde, aminek megismerésére érdemes rászánni az időt. Egy indie csapat játékáról beszélünk, ám maga a játék még nincs kész, csupán korai hozzáférésben megvásárolható a Steamen 14 eurós (kb. 4300 Ft-os) áron.  Ezeket az infókat szándékosan mondom az elején, hogy tudjátok, nem egy teljes, befejezett produkcióról beszélünk, ám már most is ígéretesnek tűnik.

Történettel nagyon nem kell számolnunk, hiszen az első körben inkább a PvP-elemekre fektetik a hangsúlyt, de nagy eséllyel a későbbiekben bekerül majd egy co-op rész is. Ami már most látható a multiplayer résznél, az igazán egyedi. Aki kedveli a taktikai, segítségeket mellőző és főleg csapatra épülő játékokat, azoknak tökéletes választás lehet. 

De lássuk, miért is ilyen egyedi ez a játék! Főleg a pályák felépítésében fedezhető fel az unikum, mert bizonyos időközönként megváltoznak a térképek, amik előnnyel is járhatnak, de akár a vesztünket is okozhatják. Ezt egy szép hosszú példán keresztül be is mutatnám: egy napos pályán indulunk, ahol ideálisak a körülmények, de egyszer csak elered az eső. Ez néha képes megzavarni a sisakunkat, így nem tudhatjuk ki barát, ki ellenség. Majd az eső eláll, viszont leszáll a köd, ami a látótávolságunkat csökkenti, így a hangokra kell támaszkodnunk. A legnagyobb csavart a végére hagyják, teljes sötétségbe borul a pálya, választanunk kell, hogy lámpát kapcsolunk, amivel biztos célpontok leszünk, vagy türelmesen figyelünk és hallgatunk. De annyi könnyítés jár, hogy villámlik is, amit néha kihasználva kiszúrhatjuk az ellenfeleket. De vannak olyan pályák is, ahol meg a platformok kezdenek el mozogni.

Magára a látványra nem lehet panaszkodni, mert már ilyen korai változatában is szépnek mondható, bár néhol elég steril, de ezt könnyen megbocsátjuk a fejlesztőknek. A HUD megérdemel egy külön szót, mert sci-fi lévén a sisakunkon jelennek meg az adatok, és ez a hatás hatalmasat dob a hangulaton. De ha zavarna minket, a sisak levehető, és teljesen a saját érzékeinkre is hagyatkozhatunk. Az irányítás a korábbi változatokban kicsit lomha és nehézkes volt viszont a mostani frissítésekben ezeket kijavították, egyben pedig bekerül egy fedezékrendszer is, ami jó pár esetben hasznunkra lehet.

A fejlesztők nem hanyagolják el a játékot, hanem folyamatosan fejlesztik, és a közösség kéréseit meghallgatják, valamint a kapott ötleteket, tanácsokat megpróbálják beépíteni a végeredménybe. Az egyik hiba pont a népszerűségéhez köthető, mert hullámzó a játékosbázis: van, amikor alig jutunk be a szerverre, máskor meg kong az ürességtől.

Összessgében egy igazán egyedi, remekül megvalósított címről van szó, amit mindenkinek ki kell próbálni, aki szereti a különlegességeket, és nem retten el az esetleges nehézkes beletanulástól.

Translate »