GC 2013 – Diablo III: Reaper of Souls – Előzetes
A Blizzard idén meglepően visszafogottan volt csak jelen Kölnben, így mindössze egy alig negyvenöt perces konferenciát leszámítva, nem nagyon hallattak magukról. Pedig lett volna okuk rá, hiszen bemutatták a Diablo III első kiegészítőjét.
A Blizzard kölni sajtókonferenciáját megelőzőleg már lehetett arról olvasni, hogy nagy valószínűséggel a Diablo III első expanzióját mutatja majd be a csapat. Végül nem is okoztak meglepetést, a visszafogott keretek között tartott sajtókonferencián valóban bemutatták a jövő évre datált Diablo III: Reaper of Souls-t, ami nem csak új főellenfelet és új játszható karaktert hoz majd magával, de számos újdonságot is. Nézzük meg, melyek is ezek!
Amikor már azt hittük a Diablo III végén, hogy elérkezett a remény új korszaka, ismét szembesülnünk kell a rideg valósággal, hiszen újfent új ellenség üti fel a fejét. A sorozat legújabb sötét és vészjósló fejezetében ugyanis azzal a Malthaellel fogunk majd farkasszemet nézni, aki a Diablo II: Lord of Destruction végén a bölcsesség bukott angyalaként szőrén szálán eltűnt. De nem örökre, a Diablo III: Reaper of Souls-ban ugyanis a Halál angyalaként tér vissza, s miután megszerzi a Diablo esszenciáját is magában rejtő Fekete Lélekkövet, csak rajtunk áll, mi lesz világunk sorsa.
A Diablo III: Reaper of Souls-ban új varázslatokkal, képességekkel és felszedhető tárgyakkal térnek vissza a már jól ismert karakterek, természetesen egy teljesen új hős is szerephez jut majd a kaland során. A kiegészítő által behozott hatodik választható karakter a keresztes lovag lesz, a becsületesség harcosa, aki edzett könyörtelenséggel mészárolja le azokat, akik bántják az elesetteket. Robosztus testfelépítése, láncos buzogánya és pajzsa lehetővé teszi számára, hogy két lábon járó tank legyen. Főleg a közelharcokban fog jeleskedni, de a középtávoli célpontok se okoznak majd számára nehézséget, köszönhetően számos speciális varázslatának.
Két új játékmód is bemutatkozik majd a játékban. Az egyik ilyen a Loot Run, ami a játék mind az öt fejezetének végeztével lesz majd elérhető. Ebben teljesen véletlenszerűen generált dungeonökben folyik majd az 5,10,15 perces küzdelem, ahol választott hősünkkel a teljes játék minden szörnyéből vegyesen válogatott hordákat kell visszavernünk, hogy aztán az adott küldetés végén egy bossfightban győzedelmeskedve komoly bónuszok és tárgyak üssék a markunkat. A másik játéklehetőség a Nephalem Trials, ami játék közben felbukkanó teleportkapukon keresztül lesz megközelíthető. Ezek a mini-küldetések lényegében rövidebb kihívások lesznek, ahol a hullámokban érkező ellenfeleket kell visszavernünk. A csavar az egészben az, hogy mindezt meghatározott időre kell megtennünk, a játék pedig teljesítményünk alapján jutalmaz minket.
Ennek persze csak akkor van értelme, ha a loot-rendszer is idomul az elvárásokhoz, így a Loot 2.0 rengeteg újdonságot hoz magával. Egyrészt a készítők megemelték a nehezen megszerezhető tárgyak számát, másrészt igyekeztek egy olyan rendszert megalkotni, ami a karakternek megfelelően dob el tárgyakat. Például ha keresztes lovagok vagyunk, akkor többnyire olyan újdonságokat zsákmányolhatunk, amelyek a Vitality-t és az Erőt fogják majd megnövelni. Megjelenik egy új árus, a Mystic, akinél a fegyvereink bizonyos tulajdonságait módosíthatjuk, alakíthatjuk, illetve kapunk hat új Legendary fegyvert, ami többek között ütős bónuszokkal ruházza majd fel tulajdonosait.
Három vadonatúj változtatáson keresztül a nemrég bevezetett Paragon-rendszer is megújul. Egyrészt ha valamelyik karakterünkkel sikerült új Paragon-szintre jutni, akkor az abból származó előnyöket minden, az accountokhoz tartozó karakter megkapja. A megszerzett Paragon-pontokat a jövőben már négy kategóriában költhetjük el, közte a fő tulajdonságokkal, illetve a támadó és védekező attribitumokkal. Emellett a Blizzard teljes szabadságot nyújt majd a karakterek személyre szabásában, továbbá eltörlik a Paragon-szintlimitet is. Ha már szintlimit, akkor az eddig elérhető 60-ról 70-re növekedik a szintkorlát.
Végül az ötödik felvonással együtt bemutatkozik majd egy teljesen új helyszín, Westmarch is. A Malthaelel és démoni serege által lerohant várost utcáról utcára kell megtiszítanunk. A Blizzard a sokat kritizált 'színesebb" körítést itt teljesen mellőzi, tulajdonképpen Westmarch testesíti meg az előző részek sötét, komor, gótikus stílusát. És, ha mindezt mérlegre tesszük, akkor nyugodtan kijelenthetjük, hogy a Diablo III első kiegészítője méretes tartalmat ígér, s legalább olyan jó szórakozást, mint az alapjáték.
A Diablo III: Reaper of Souls valamikor jövőre jelenik meg, egyelőre csak PC-re.