GC 2013 – Watch Dogs – Próbakör
Ha van olyan idei megjelenésű játék, amely iránt mind a sajtó, mind a játékosok egyaránt lelkesednek, akkor az a Watch Dogs, amelynek kipróbálható verziójánál folyamatosan cserélődtek az újságírók. Előzetesünkből kiderül, mire fel ez a nagy népszerűség.
A rövid prezentáció során először az egyjátékos játék egy részletébe kóstolhattunk bele, és kipróbálhattuk, milyen belopakodni egy fegyveres őrök által őrzött, különálló egyszintes épületekből álló komplexumba úgy, hogy mindehhez high-tech kütyüket veszünk igénybe. Először is megkerestük a behatolási pontot (a kerítés egy kevésbé jó állapotban lévő pontját), majd mivel korábban már meghekkeltük a biztonsági kamerákat, jól tudtuk, merre is található a célpontunk, így elkezdtünk abba az irányba lopakodni. A biztonsági kamerák által ugyanis megjelölhetjük a számunkra fontos személyeket, megtervezhetjük a taktikánkat, és nem utolsósorban másik kamerákra és elektronikus eszközökre is „továbbhekkelhetünk”. (Így pl. kameráról kamerára ugorva feltérképezhetjük a teljes terepet.)
A képre kattintva nagyobb méret érhető el.
Ahogy azt már korábbi videókban is láthattuk, az ellenfelek figyelmét apró csínytevésekkel is elvonhatjuk, például ha egy garázskapuval zajt csapunk, vagy beindítunk valami zajos eszközt. Mivel főhősünk nem egy Rambo, ezért ebben a játékban a tűzerő helyett inkább a taktikára, a tervezésre, valamint a lopakodásra lesz szükségünk. Ez persze nem jelenti azt, hogy ne lehetne egy-egy küldetést többféleképpen teljesíteni, hiszen mindenki a játékstílusához igazodva választhat legalább 2-3 megoldás közül. A GTA-epizódokhoz hasonlatosan itt is szerephez jutnak majd az autósüldözések, és természetesen ha tevékenységünkkel felkeltjük a járókelők figyelmét, vagy más módon a kárukra teszünk, akkor a zsaruk megjelenésével is számolhatunk.
A különbség annyi, hogy mi itt meghekkelhetjük annak a személynek is a telefonját, aki a rendőrséget szeretné hívni, vagy éppen az autósüldözés során átállíthatjuk a lámpák ütemét, hogy ezzel magunknak biztosítsuk a zöldhullámot, vagy éppen ellenkezőleg, hogy úttorlaszként funkcionáló közelkedési balesetet idézzünk elő. A lehetőségek tehát elég széles skálán mozognak, így gyakorlatilag a játékosra van bízva, hogyan teljesíti ki a saját ötleteit.
Egy rövidebb ideig belekóstolhattunk abba is, milyen a multiplayer játékélmény, mégpedig olyan formán, hogy egyszer csak valaki elkezdte az utcán meghekkelni a telefonunkat. Erről annyit kell tudni, hogy ilyenkor egy folyamatjelző sáv jelenik meg, és nekünk elég rövid idő alatt körbe kell néznünk, és szkennelnünk kell minden járókelőt a hatókörön belül, hogy kiderítsük, ki is a virtuális támadónk. A másik játékosnak ilyenkor érdemes minél „természetesebben” viselkednie, hiszen őt ugyanolyan karakternek látjuk ilyenkor, mint bármelyik NPC-t (teljesen random járókelő-külsővel rendelkezik), mindeközben lehetőleg minél távolabb (de a hatókörön belül) maradnia. Ha sikerül lefülelnünk a támadót (pl. mert a közeledtünkre hirtelen irányt váltott vagy elkezdett futni), akkor megszakíthatjuk a folyamatot, és bosszút állhatunk.
Ha nem sikerülne, akkor a telefonunkat feltörik, ami egyben azt is jelenti, hogy információt és pénzt is lophatnak tőlünk. Ráadásul addig, amíg nem találjuk meg a támadónkat, és nem „hekkelünk vissza”, a telefonunk továbbra is feltört állapotban marad. Ha sikerült beazonosítani a támadót, ugyanez a procedúra ismétlődik meg, csak fordított szerepekkel. A bújócska elsőre jó móka, ráadásul a rejtőzködés is vicces, hiszen az utca forgatagához kell minél jobban idomulni (pl. beállhatunk egy buszmegállóba, mintha a buszra várnánk, és csak üzenetet írnánk a telefonunkon).
A prezentáció alapján egyértelmű volt, hogy óriási lehetőségek rejlenek a játékban, és ennek következtében valószínűleg temérdek játékórát lehet majd beleölni a Watch Dogs-ba. A készítők azonban itt még nem álltak meg, ugyanis készítettek egy iOS és Android rendszerre elérhető alkalmazást is, amely ingyenesen lesz letölthető. Ebben különböző játékosokat lehet majd kihívni, vagy akár saját kihívásokat is megalkothatunk majd. A felülete egy az egyben igazodik a játékhoz, és az a különösen érdekes, hogy nem is kell birtokolnunk magát a játékot ahhoz, hogy ezen a kis alkalmazáson keresztül részt vehessünk a mókában. Természetesen ezek a multiplayeres lehetőségek teljesen platformfüggetlenek lesznek, így teljesen mindegy, hogy játékostársunk egy konzol vagy egy PC előtt ül. A látottak alapján bizton állíthatjuk, hogy a Watch Dogs számolatlanul sok ember életét fogja „meghekkelni” a megjelenésekor…