Killzone: Mercenary – Próbakör
Szeptember elején jelenik meg a Killzone hordozható mellékága, a Killzone: Mercenary, de mi már most kipróbálhattuk a shooter korai változatát, ami a játék egyjátékos küldetéséből adott ízelítőt.
A PlayStation Vita tavalyi premierjét követően sokak azt vízionálták, hogy a belső nézetű lövöldék új otthonra lelnek. Előrejelzésük végül tévesnek bizonyult (legalábbis ezidáig), a Sony konzoljának megjelenése óta ugyanis mindössze egy felejthető Call of Duty Black Ops: Declassified-ra, és két közepes minőségű próbálkozásra, a Resistance: Burning Skies-ra, valamint a Unit 13-ra futotta a fejlesztőktől. A két analógkar megjelenése ugyanis önmagában nem kulcs a sikerhez. Így hát ebből a szemszögből nézve, nevezethető akár merésznek is a Sony azon húzása, miszerint PS Vitára költöztesse egyik legnépszerűbb sorozatát, a Killzone-t. A játék korai változatának közel egy órás próbája azonban alaposan rácáfol mindenkire, s egyelőre úgy tűnik, a korai víziók hamarosan tényleg beteljesülnek.
A Killzone 3 motorját használó hordozható shooterben egy korábbi UCA zsoldost, Arran Dannert alakítjuk, aki a megfelelő fizettség ellenében tulajdonképpen bárki kérésére elvégzi a piszkos munkát, így egyaránt teljesít feladatokat az ISA és a Helghast számára is. A történet az első Killzone után veszi fel a fonalat, a cselekmény pedig akkor lendül be, amikor főhősünknek a vektai nagykövetet és annak családját kell kimenekítenie Pyrrhusból, a küldetés során azonban kiderül, a háború végkimenetele valójában a nagykövet fiának sorsától függ. Innentől pedig kezdetét veszi a küzdelem a fiúért, Danner pedig igyekszik megfelelően egyensúlyozni pénzügyi és morális dilemmái között.
A kipróbálrható változatban egy lebegő erődöt kell majd bevennünk, ahol a légvédelem kiiktatása lesz a feladatunk. Mindezt tehetjük csendben, lopakodva, a biztonsági kamerákat elkerülve és az őröket látványos közelharcokban kiiktatva, vagy éppen komoly kihívások elé állító tűzpárbajok közepette. Akárhogy is cselekszünk, mindkét esetben szórakoztató és izgalmas percek részesei leszünk. Előbbi esetben a PS Vita érintőképernyőjét használva, látványos kivégzéseket komponálhatunk meg, utóbbi esetében pedig a shooterek jellegzetes parázs tűzharcaiban lehet részünk. Bárhogyis játszunk, minden megmozdulásunkat kreditekkel jutalmaz a játék. A helyi fizetőeszköz gyűjtögetése pedig fontos lesz, ennek birtokában ugyanis a pályákon elhelyezett fegyveresládák tartalmát bújva, újabb és újabb csúzlikra válthatunk. De nem csak fegyverekre költhetjük nehezen összegyűjtött pénzünket, fegyvernepperünktől vásárolhatunk különböző tulajdonságú páncélokat, vagy pedig speciális VAN-Guard eszközöket.
A VAN-Guard eszközök alapvetően a taktikai mélységet adnak a Killzone: Mercenary-nak. A repertoárban találunk távirányítható drónt, légicsapásokat, felderítőket, álcaruhát, vagy különböző rakétákat. A különleges cuccok érdekessége, hogy használatuk korlátozott, így ha elhasználjuk őket, akkor várni kell, hogy újratöltődjenek, ez viszont eléggé időigényes folyamat.
Ami a technológiai oldalt illeti, ezen a fronton se vall szégyent a Killzone: Mercenary. A mesterséges intelligencia sokszor képes kellemetlen meglepetést okozni, a Helghast zsoldosok minden esetben körbekerítenek, fedezéket keresnek, s rendre igyekeznek kihasználni túlerejüket. A játék által használt módosított Killzone 3 motor tökéletesen teszi a dolgát, a bejárható terület ugyan lineárisnak tűnik, mégis rengeteg útvonalat kínál. Ami negatívum volt, az a sokszor tapasztalt belassulás, de reméljük, ez csak a korai változat sajátja, s a végleges verzióban már orvosolva lesz a probléma.
Az első benyomásunk abszolút pozitív volt, a Killzone: Mercenary ugyanis végre az első olyan hordozható shooter lehet, ami minden rajongó igényeit maximálisan kielégíti. Gyönyörű látvány, pergős akció, kiváló irányítás, s némi taktikai mélység, ezek a Killzone mellékág próbaváltozatából leszűrt első tapasztalatok.