The Evil Within – Részletek a játékmenetről, fejlesztői napló
Tegnap az IGN jóvoltából megérkeztek a múlt héten bemutatott The Evil Within első játékmenet részletei, ami mellé érkezett egy kilenc perces fejlesztői napló is.
A múlt heti bejelentés, s első tudnivalók után megérkezett a Shinji Mikami legújabb játékának, a The Evil Withinnek az első előzetese, amiből számos érdekes, a játékkal kapcsolatos részletre fény derült.
- Ezekből kiderül, hogy a játékot rendező Mikami szeretné, ha a The Evil Withinben megfelelő egyensúly lenne akció és horror között
- A rendező azt is elárulta, szeretné, ha a klisés fordulatok helyett mindvégig a rejtélyek, a misztikum jutna főszerephez
- Ahogy arról korábban beszámoltunk, a főhős egy Sebastian nevű nyomozó lesz, akinek a társát Joseph-nek, a hozzájuk később csapódó másik főhőst, egy női karaktert pedig a "Kölyöknek" fogják hívni
- A játékbeli perspektíva váll fölötti lesz
- A fejlesztőcsapat komoly figyelmet fordít arra, hogy az átadott élmény minél filmszerűbb legyen
- A The Evil Within nagyon ijesztő, s filmszerű lesz, ez azonban nem hat ki az irányításra
- A játék az id Tech 5 motort használja, igaz, annak alaposan átgyúrt változatát
- Túlélésünk egyik meghatározó eleme lesz a mozgásunk. Ha például szörny van a közelünkbe, akkor osonnunk vagy kúsznunk kell. Az animációk is helyzetnek megfelelően változnak
- A játék producere úgy véli, manapság nehéz megijeszteni az embereket, így Sebastian karakterét átlagos, hétköznapi emberekről mintázták, így talán könnyebb lesz vele azonosulni az adott szituációkban
- Az egyik ellenfelet Hentesnek fogják hívni, aki egy hatalmas láncfűrésszel a kezében üldözi Sebastiant. A főhős a környezet elemeit is segítségül hívhatja, így például üvegeket elhajítva tarthatjuk magunktól távol az ellenfeleket.
- Az IGN-nek megmutatott demó először egy elmegyógyintézetben játszódott, majd később egy kórházba is ellátogattunk. Ezuán kiszabadulunk a szabadba, majd Sebastian egy elhagyatott viskó felé veszi az irányt. A játék több helyen is lineáris lesz, viszont akadnak majd olyan helyszínek, ahol ha korlátozva is, de szabadabban közlekedhetünk. Ennek szerepe is lesz a játékban, ugyanis úgy lesznek kialakítva a pályák, hogy a szűkebb, klausztrofóbiát okozó helyszíneken vár ránk a komoly akció, míg a szabadabb területeken szuszanásnyi időhöz juthatunk
- Lesznek sima ellenfelek, akik erősen hajaznak a zombikra, azokon belül is a lassabb, cammogó fajtákra
- Találkozunk majd a környezet dinamikus változásával is, aminek a végén Sebastian akár teljesen máshol térhet magához
- Ami a felhasználói felületet illeti, kapunk egy minimalista HUD-ot, egy, a használható tárgyakat jelzendő ikont, életerőcsíkot, illetve egy, a rendelkezésre álló lőszerek mennyiségét jelző csíkot is
A The Evil Within valamikor 2014-ben jelenik meg PC-re, PlayStation 3-ra, Xbox 360-ra és next-gen konzolokra.