Oldal kiválasztása

Neverwinter – Bétateszt

Neverwinter – Bétateszt
12 éve született ez a tartalom. Kezeld ennek megfelelően (pl. egyes hivatkozások esetleg már nem működnek).

Visszatér a méltán híres Neverwinter, csak most MMO formájában. De vajon jó ötlet volt elszakadni a klasszikus RPG-től és bemutatni az egész világot?

A Neverwinter egy sikeres egyjátékos RPG volt, ami két részt és ugyanennyi kiegészítőt is megélt. A Dungeons & Dragons egy kis szeletét ismerhettük meg benne jobban, de egy összetett, számos részből álló világról van szó, amelybe beletartozik a Baldur's Gate is. Az új Neverwinter már nem nevezhető egyjátékos RPG-nek – bár ez sem teljesen igaz ilyen formában. Mindenesetre mi az elmúlt hétvégén a játék zárt bétáját teszteltük.

A karaktergenerálásnál megtaláljuk azokat a fajokat, amelyeket a sima Neverwinterben is: fél-ork, gnóm, elf, ember, félszerzet, törp, fél-elf. A kasztoknál már szegényebb a választék, hiszen kapunk kétféle mágust, kétféle harcost meg egy tolvajt. Sajnos nem található még benne íjász, ami sokunkban fájó hiányérzetet kelthet. A karakterünknek adhatunk eredettörténetet, sőt, azt is kiválaszthatjuk, hogy mely városból származik. Bár mindegyikhez tartozik három választási lehetőség, de ezek nagy jelentőséggel nem bírnak (nem úgy, mint a Guild Wars 2-ben). Kezdőpontjaik elosztását nem mi magunk adhatjuk meg, hanem ez egy kis táblajáték formájában a dobókockák kegyeire lesz bízva.

:galeria:

Grafikai téren nem túl szép a Neverwinter, de egy tipikus F2P MMO szintjét azért hozza. A leginkább a Gyűrűk Ura online-hoz lehetne hasonlítani – akinek az tetszett, ez is fog. Viszont külön jó pont, hogy a beállításokban szépen skálázhatjuk az egyes konfigurációs elemeket, így számítógépünk képességeihez igazíthatjuk a megjelenítést.

A játék irányítása nagyon egyszerű, és ha valaki játszott már egy klasszikusabb hack 'n' slash-játékkal, annak minden pillanatok alatt kézre fog állni. A skillek is nagyon kényelmesen lettek elhelyezve (a Q, E, R gombokra, a brutálisabb skillek pedig az 1-es és 2-es gombra – ami ugyan kevésnek tűnhet, de játék közben kiderült, ennél nem is kell több), és mindenki ki tudja választani azokat, amiket használni szeretne. A bétateszt során felmerült a probléma, hogy az alapképesség képes beakadni, ez pedig képes igencsak kellemetlen másodperceket okozni, ha sok ellenféllel nézünk farkasszemet.

Az ismerkedésünk elején kellemes training-küldetéseket kapunk, amik segítenek az alapok megismerésében. Ezt követően viszont szinte csak unalmas és ismétlődő küldetések várnak ránk, ráadásul a játék ránk erőlteti, hogy dungeonből dungeonbe vándoroljunk. Ez egy elég magányos feladat, és alapjaiban rengeti meg az MMO-érzést, ráadásul inkább az egyjátékos vonalat erősíti, ha éppen nincs kivel játszanunk.

A bétateszt során megtapasztaltuk, hogy a mögöttes technológia még messze áll a tökéletestől, hiszen a játék során találkoztunk láthatatlan ellenfelekkel, de volt olyan is, aki teleportálni tudott, és nem is tuduk, hogy honnan kapjuk a sebzést, csak onnan derült ki, hogy egy ellenfél rosszalkodik, hogy a játék kijelölte őt. Bár még csak a zárt bétánál tartunk, bőven vannak olyan hibák a programban, amiket nem várnánk egy ilyen kaliberű címtől.

Összességében inkább csalódást jelentett a játék, hiszen ennél sokkal többet várna az ember, ha a Neverwinter nevet meghallja. Jelenlegi állapotban inkább csak azoknak ajánlott, akik nagyon szerették a korábbi Neverwinter-játékokat. Akik most szeretnék elkezdeni az ismerkedést ezzel a világgal, inkább még várjanak egy kicsit, hiszen valószínűleg jó pár patch múlva kijavítják a gyerekbetegségeket, mert azokból jelenleg bőven van, és nagyban rontják a játékélményt.

Translate »