FRISSÍTVE: Halo 4 magazinképek, friss részletek
Felkerültek a világhálóra a Game Informer következő számában olvasható Halo 4 előzetes oldalai, így az új képek mellett friss részletek is érkeztek az új trilógiát elindító negyedik epizódról.
Az új Halo-ban bemutatkozik az úgynevezett Spartan Points rendszer, ahol többek között megszerzett kreditjeinkért cserébe vehetünk majd új páncélokat, a páncélokhoz képességeket, illetve egy szintén újabb újdonságot, a Spartan Ops küldetéseket. Utóbbi a Modern Warfare-ből ismert Spec Ops-hoz lesz hasonlítható, csak itt kapunk mellé egy masszív, a játék kampányának történetével is összehasonlítható cselekményt.
A képességek között felbukkan a sprintelés lehetősége, ráadásul ezt nem kell majd külön beszereznünk a Spartan Points-on keresztül, a képesség ugyanis páncélunk alapfelszereltségének a része lesz. Szintén új páncélképesség lesz a Forerunner Vision, ami lehetőséget nyújt majd a játékosnak, hogy átlásson a falon, de az újak mellett visszatérnek olyan régiek, mint a hologram, a jetpack és az aktív camo.
A multiplayer módról sajnos nem esik túl sok szó, de annyi biztos, hogy a kompetitív multiplayer a Spartan IV-re fog koncentrálni, és az Elite-ek nem lesznek játszhatóak. A 343 Industries nem tervez Firefight módot a játékhoz, de a kampány akár négyfős kooperatív módban is végigtolható lesz. Eltűnik a respawn idő is, így halál esetén csak az X gombot kell megnyomnunk, és ismét bevethetőek leszünk a mérkőzések során. Nem lesz többé lehetőség fegyver kempelésre, a csúzlikat ugyanis véletlenszerűen fogja lerakni a játék. Bemutatkozik egy új játékmód, a Regicide, ami a free for all és a VIP egyvelege lesz. Már játék közben is csatlakozhatunk majd meccsekhez.
A magazinképekért katt Master Chiefre.
Frissítve:
További részletek futottak be a játék egy- és többjátékos módjáról egyaránt. A multiplayer porció kapcsán kiderült, mind az elsődleges, mind a másodlagos fegyverek testreszabhatók lesznek, de a gránátok típusait is mi alakíthatjuk majd ki. Lesznek új medálok, illetve az online szekció összefoglaló neve a Halo Infinity lett, ami máris választ ad arra, miért is védette le pár napja a Microsoft és a 343 Industries.
A kampánnyal kapcsolatban kiderült, hogy a történet 2557-ben fog játszódni, több, mint négy és fél évvel a Halo 3 vége után. Az E3-on bemutatott trailer képsoraival indít a játék, vagyis a teljesen új külsőt kapott Cortana a hibernációból ébresztgeti Master Chief-et, ugyanis valaki megtámadta a hajójukat. A támadók személyében egy szokatlan páncélt viselő Covenant flottát köszönthetünk, azonban hamar kiderül, a legnagyobb veszélyt ezúttal nem ők fogják jelenteni, hanem egy teljesen új, ismeretlen frakció, akik új fegyverekkel, új képességekkel felruházva törnek majd borsot az orrunk alá, ráadásul képességeik kiegészítik egymást, így csapatba verődve sokkal keményebbek lesznek. Szerencsére komoly fegyverarzenállal felruházva vehetjük majd fel velük a küzdelmet, a Halo 4-ben ugyanis a következő mordályok biztosan szerepelni fognak: Assault Rifle, Battle Rifle, DMR, Assault Carbine, Covenant Carbine, Shotgun, Rocket Launcher, Sniper Rifle, Magnum, Plasma Pistol, de lesz még jó pár be nem jelentett, új csúzli is.
Ahogy említettük, bemutatkozik egy új mód, a Spartan Ops, ami nem DLC-ként érkezik, hanem szerves része lesz a játéknak. Ebben a szekcióban a UNSC Infinity történetével ismerkedhetünk meg (ez a valaha épített leghosszabb hajó, rengeteg technológiával felszerelve, s a kampány során Master Chief-vel is lesz dolgunk majd vele/rajta), ahol a főhős a Spartan IV egy új arca lesz. Hetente érkeznek az új küldetések, így nem csak kihívásokkal, de új eseményekkel és helyszínekkel is bővülni fog a Halo 4.
A játékon jelenleg több mint 250 ember dolgozik, s az ígéretek szerint a Halo: Reach egy erősen továbbfejlesztett motorját fogja használni, így az akció natív 720p-ben lesz élvezhető, FXAA-val.