Oldal kiválasztása

Crysis 2 – Multiplayer demóteszt

Crysis 2 – Multiplayer demóteszt
14 éve született ez a tartalom. Kezeld ennek megfelelően (pl. egyes hivatkozások esetleg már nem működnek).

A hét elején debütált az exkluzív X360-as többjátékos Crysis 2 demó, amit kizárólag a Gold előfizetők tehettek próbára. Mi is rávetettük magunkat a próbaverzióra.

A Crysis második része a franchise történetében először PC mellett a két konkurens konzolra, X360-ra és PlayStation 3-ra is ellátogat, azt azonban kevesen hitték volna, hogy a PC-s ipar mellett végletekig lojális CryTek pont a Microsoft masinájára dobja majd ki a márciusban bemutatkozó második Crysis első kipróbálható verzióját. A többjátékos demónak egyelőre csak a Gold előfizetők örülhetnek, de a frankfurtiak mai tájékoztatása szerint, hamarosan az asztali gépek tulajai is egymásnak feszülhetnek a romokban heverő New York virtuális csataterein.

 

Az X360-as demó túl sok mindent nem mutat a Crysis 2 többjátékos módjából, a rövid ízelítő azonban ne szegje kedveteket, a kapott élmény ugyanis maradéktalanul kárpótolja az embert. A kipróbálható verzióban egyetlen pálya, egy több emeletes, kihalt bérház, a változatos szinteket felvonultató – irodák, tetőterasz, edzőterem – Skyline próbálható ki. A térképen jelenleg két különböző játékmódot próbálhatunk ki, melyek egyike a Team Instant Action, míg a másik a Crash Site nevet kapta.

 

A Team Instant Action lényegében a klasszikus TDM játékmód alapjaira épít. Itt is csapatba verődve kell helyt állnunk, az egyes körök pedig addig tartanak, míg valamelyik csapat el nem éri az ötven fraget. A Crash Site a Call of Duty Domination játékmódjához hasonlítható. Ez is csapat alapú kihívást ígér, itt azonban nagyobb hangsúly van a taktikán és a megfelelő stratégián, mint az ügyességen. A játékmód lényege, hogy a két csapat közül az nyer, aki előbb tudja megszerezni, és minél tovább be tudja védeni az úgynevezett  leszállási pontot. A teljes játékban egyébként összesen hat különböző mód – Assault, Capture the relay, Extraction és Instant Action, Team Instant Action – közül választhatunk, és ha a most elérhető kettő élvezeti faktorából indulunk ki, akkor az előjelek biztatónak bizonyulnak.

 

A multiplayer mód változatosságát mégse a különböző játékmódok, vagy a sok-sok pálya garantálja majd, hanem a már a demóban is elérhető, és félig-meddig működő XP-rendszer, illetve a Nanoruha fogja biztosítani. A fejlődési rendszer nincsen túlbonyolítva, gyakorlatilag minden lelőtt ellenség és jól teljesített misszió után pontokat kapunk, melyek segítségével magasabb ranghoz jutunk. Az ötödik szint után ez komolyabb kiváltságokkal is jár, a Crysis 2-ben ugyanis meglepően magasfokú szabadságot kapunk felszerelésünk testreszabhatóságában.

 

Összesen öt különböző karakterosztály közül választhatunk a mérkőzések előtt, azonban választott szekciótól független a Nanoruha, és annak képességei, melynek újgenerációs verzióját három ponton fejleszthetjük. Az armor kategóriában gyorsabb mozgást, esetleg gyorsabb páncél újratöltődést igényelhetünk, de akad olyan képesség is, ami megmutatja a játékosnak, honnan érkeznek a lövések, vagy automatikusan jelez nekünk, ha ellenség közeledik. A power kategórián belül gyorsabb újratöltést, pontosabb célzást kapunk, míg a stealth módban lehetőségünk nyílik összezavarni az ellenséges csapat tagjainak radarjait. Mindegyik kategóriából egyet-egyet fejleszthetünk, így ezek kombinációjára érdemes odafigyelni.

 

A Crysis 2 többjátékos demója ékes bizonyíték arra, hogy a Call of Duty multiplayer módján túl is van élet, és bár az ötletek többsége a CoD-ból lett átemelve, ezek transzformálása jól sikerült, és remekül illeszkednek a Crysis-ra jellemző világhoz. A Nanosuit 2 képességei – hőkamera, sprint, láthatatlanság, óriásugrás, és pajzs – is sokat dobnak a változatosságon, rengeteget adnak hozzá a taktikai mélységhez, ráadásul a játék meglepően részletes statisztikát vezet minden egyes megmozdulásunkról, ami szintén rengeteg dob az élményen.

Translate »