Oldal kiválasztása

Armed Assault II: Operation Arrowhead – Próbakör

Armed Assault II: Operation Arrowhead – Próbakör
14 éve született ez a tartalom. Kezeld ennek megfelelően (pl. egyes hivatkozások esetleg már nem működnek).

Jövő hónapban érkezik a Bohemia Interactive játékának az Armed Assault 2-nek az önálló kiegészítője, az Operation Arrowhead, mely az alapjáték nélkül is fut majd. A készítők jóvoltából volt szerencsénk kipróbálni a megjelenés előtti verziót, most pedig megosztjuk Veletek az első benyomásainkat.

Kiegészítőhöz képest meglehetősen sok újdonságot hoz az Operation Arrowhead, hiszen az új helyszínek és küldetések mellé rengeteg új egységet kapunk, ezekhez pedig új felszerelések is dukálnak, ráadásul még a motoron is hangoltak egy keveset cseh barátaink, így amellett, hogy szebb és még részletesebb környezet várja a játékosokat, a program optimalizáltsága is jobb lett egy fokkal. S ha ez még mindig nem lenne elegendő, akkor még ott vannak az apró részletek, melyek még realisztikusabbá teszik 2009 legjobb katonai szimulátorát.
 
No, de kezdjük az elején. A júniusban érkező kiegészítőben három új küldetés vár ránk, melyek a fiktív, háború dúlta Takisztánba kalauzolnak minket. A tájak alapvetően gyér növényzettel takart hegyvidékek lesznek, tehát akik a zöldebb tájakra vágynak, azoknak egyelőre még várniuk kell egy jövőbeni epizódra, de biztos vagyok benne, hogy a sivatagos, közel-keleti hegyvidék sem fog senkinek csalódást okozni. Igaz ugyan, hogy a küldetések egy relatíve kis területre korlátozódnak, de a bejárható térnek gyakorlatilag sehol nincs vége a játékban. Ezt a program azon új tulajdonságának köszönhetjük, mely akkor lép működésbe, ha elindulunk barangolni, s az előre megtervezett területek peremére érünk. Ilyenkor ugyanis a játék automatikusan generálja a környezetet, ami tökéletesen megfelel azon területeknek, ahol a küldetéseink zajlanak, így tehát gyakorlatilag nincs olyan, hogy valahonnan ne mehetnénk tovább.
 
A kiegészítőben az alapjátékkal szemben nem a tengerészgyalogság a preferált fegyvernem, hanem a hadsereg, ennek megfelelően pedig tobzódhatunk az új egységekben, járművekben, mivel a fejlesztők elég alaposak voltak ahhoz, hogy ne a régi egységek át textúrázásával zárják rövidre a kérdést. Az LAV helyett érkezik a Bradley, az AAV-t váltják a Strykerek, Cobrák helyett pedig Apache-ok szelik az eget. És ha már szóba kerültek a légi járművek, akkor meg kell említenem az UAV-k (pilóta nélküli légi járművek – „Unmanned Air Vehicle”, amik gyakorlatilag távvezérelt légi felderítők) frontján érkező újítást, ugyanis az eddigi merevszárnyú gépet – aminek természeténél fogva folyamatosan mozgásban kellett lennie – felváltja az ULB (az angol „pilóta nélküli kismadár” – Unmanned Little Bird – kifejezés mozaikszava), mely forgó szárnyakkal rendelkezik, így lebegni is képes, ami rendkívül megkönnyíti a terep felderítését. Ráadásul az ULB képes lézerrel megfesteni a kívánt célpontot, így nem feltétlenül kell a helikopterekkel ügyeskednünk az ellenséges zárótűzben, ami azért nem mellékes.
 
A gyalogos részekben kellemes újítás az állítható távcsőirányzék a mesterlövész fegyvereken, s a rajongói ötletek felhasználásával készült hátizsák rendszer. Az Operation Arrowheadben gyalogosunk málhazsákja nem csupán dizájnelem, hanem hozzáférhetnek csapattársaink is, ami többjátékos módokban adhat újabb módokat a taktikázásra. A legérdekesebb újdonság kétség kívül a FLIR (infravörös hőérzékeny kamera) rendszerek bevezetése, hiszen különböző fórumokon több kritika is érte a cseh srácokat ennek hiánya miatt, hiszen az Operation Flashpoint 2-ben már szerepelt ez a rendszer. A Bohemia emberei pedig felvették a kesztyűt, és amellett ahogyan ők megcsinálták a FLIR rendszert játékukban, a Codemasters-féle OFP2-ben látott megvalósítás szabályosan összecsapott kontármunkának tűnik. Míg ott a FLIR használatakor minden ellenséges egység vakítóan világított a játékos szeme előtt, függetlenül a célpont távolságától és egyéb tulajdonságaitól, az Operation Arrowheadben minél messzebb van egy célpont, a hőképe annál halványabb. Ráadásul a rendszer olyannyira kidolgozott, hogy ha egy katonát vizsgálunk rajta keresztül, akkor a test hőképétől erősen elüt a fegyveré, mely nyugalmi állapotban sötét marad, amikor pedig a megfigyelt személy tüzet nyit, láthatjuk amint a fegyver bizonyos részei fokozatosan melegednek. Ugyanez érvényes a járművekre is. A frissen leállított autók motorja még igen erős képet ad, ami fokozatosan halványul, ahogyan a motor hűl, s ugyanígy figyeltek a futóművek hőmérsékletének változásaira is.
 
Grafikai szempontból a játék átesett a szükséges ráncfelvarráson, de ezen a téren nem tudok semmit külön kiemelni. Gyönyörűek a textúrák, az árnyékok nagyon szépek, s az effektek is nagyon jól működnek, személyes kedvencem az, ahogyan elhomályosul a látásunk, ha a túl sok futástól kifulladunk. Röviden tehát a játék egészében szép és hangulatos, ráadásul még az optimalizálással sincsenek gondok. A tapasztalatokat összefoglalva azt hiszem, nyugodtan kijelenthetem, hogy a Bohemia Interactive emberei rendesen kitettek magukért és egy igen szép kiegészítőt készítettek az ArmA 2-höz, s nem pusztán új köntösbe csavarva próbálják eladni újra a játékukat.  Cirka egy hónap múlva mindenki a saját szemével győződhet meg erről, ugyanis az ArmA 2: Operation Arrowhead 2010. június 29-én kerül a boltokba.
Translate »